Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflower verpotten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autoflower verpotten?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben van plan om mijn eerste plantje te kweken. Dit uit puur interesse naar de ervaring hiervan. Ik ben graag met planten en dieren bezig. Als de gelegenheid zich voordoet zal ik wel eens een jointje roken. Daarom dat ik eens graag een eigen plantje zou willen kweken.

    Graag zou ik een autoflower ( easy bud van royal queens ) willen kweken.

    Ik lees verschillenden zaken over verpotten en niet verpotten van autoflowers.
    Is het verkeerd als ik dit plantje eerst in een kweek potje doe en dan nadien in de oorspronkelijk pot verpot?
    Of zaai ik het zaadje best ineens in de oorspronkelijk pot?

    graag jullie ervaring hiervan.
    alvast bedankt!
    groetjes

    #2
    Doe wat je zelf het beste uitkomt, als je ze maar niet langer dan een week in een klein potje houdt.
    Meestal zijn ze nog erg fragiel na een weekje daarom wordt aangeraden ze meteen in de 'eindpot' te zaaien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • inna de yard
      inna de yard commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie! En kan dit ook na 2 weken wanneer het plantje dan wat sterker is? of is het belangrijk dat dit zo snel mogelijk gebeurd?

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      liefst zo snel mogelijk....... penwortel wil naar beneden en dat kan niet in een klein potje omdat ze binnen een paar dagen al tegen de bodem zit

    #3
    Best niet dus. Maar het kan allemaal.

    Comment


      #4
      Ben ook met een kweekverslag gestart hier (aantal autoflowers). En ik heb ze ook eerst laten ontkiemen in kleine potjes en vervolgens naar een grotere pot overgeplant.

      Ik raad je echter aan om ze meteen in hun uiteindelijke pot te zetten. Ik vond het een heel gedoe en denk ook dat ik ze wat stress heb bezorgd door dit te doen. Het is ook heel 'moeilijk' om het plantje, en de penwortel, tijdens het overplanten niet te beschadigen.

      Zoals ik al ergens op dit forum gelezen heb. Kan je in de uiteindelijke pot waarin je gaat groeien je 'gewone' grond steken die je gaat gebruiken. Vervolgens een kuiltje maken, diep genoeg, en hierin wat zaai- en stekgrond gooien en er dan het zaadje insteken.

      Uiteraard doe je wat voor jou het gemakkelijkst is, maar ik denk dat als je ze meteen in hun uiteindelijke pot zet. Je zowel jezelf als jouw planten van een hoop stress bespaart

      Succes !

      Comment


        #5

        Comment


          #6
          Het gevaar bestaat wel als je ze in de uiteindelijke eindpot zaait dat eens je al dan niet als beginneling te veel water geeft, dit niet in 1 2 3 opgelost is en soms nog meer recupereertijd nodig heeft dan verpotten.

          Het kan maar zoals de moderator zegt, als je in kleinere potjes begint, niet langer dan een week mss max 10 dagen al naargelang omstandigheden.
          Ik liet ze zelf 15 dagen in voorgroeipotje, wachtende op meest gunstige verplanttijd en ze begon na 7 dagen in de 25l eindpot spontaan met bloeien na ong 3 weken dus

          Veel succes in ieder geval
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment

          Bezig...
          X