Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken op plagron Terra/ buiten. Suggesties

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken op plagron Terra/ buiten. Suggesties

    Korting op 420shop
    Hi All,

    Sinds kort ben ik begonnen met deze mooie hobby en heb nu pas 2 kweekjes van 4 gedaan/bezig.
    Gezien de woonsituatie lukt het niet binnen te kweken maar heb ik wel 2 opties:
    - kweektent 1x1x1.8 mammoth lite/ 270W spectrabox pro 6 in een open schuur(koude kant/noordelijk)
    -kweken op zuidelijk liggend balkon(naar mijn idee beste optie)

    Ik denk dat ik net als velen van jullie te fanatiek ben begonnen en daardoor heb ik eigenlijk de hele plagron 100% terra en universal lijn(Alleen lemon kick? En tegenpool niet.. keuze was ph+ en - waar nodig.)

    Door fanatiekheid in voeding/weer/buitenweer heb ik eigenlijk mn eerste kindjes lopen afstraffen met overvoeding. Nu begrijp ik dat dit evt wel een optie is voor de kush soorten(vraag: alle kush soorten trouwens?)

    Mijn idee is nu om een plagron lightmix/batguavo/calciumkick/worm bodem op 11liter potten te doen en hiervoor CRITICAL KUSH (BARNEY'S FARM) FEMINIZED te gebruiken.
    (3x)
    in tent op 18-6 eerste 3 weken. Daarna 12-12..
    of toch op balkon plaatsen?
    Week/Periode 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
    Fase Groei Groei Groei Groei Bloei Bloei Bloei Bloei Bloei Bloei Bloei Bloei Oogst
    Terra Grow 2.5 ml 2.5 ml 2.5 ml 2.5 ml x x x x x x x x alleen water
    Terra Bloom x x x x 5 ml 5 ml 5 ml 4 ml 4.5 ml 5 ml 5 ml 5 ml alleen water
    Pure Roots 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml x x x x x alleen water
    Pure Zym 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml x x x x x alleen water
    Seedbooster Plus 7 ml 7 ml x x x x x x x x x x alleen water
    Start Up 1ml x x x x x x x x x x x alleen water
    Fish Force* 10 ml 10 ml 10 ml 10 ml x x x x x x x x alleen water
    Vita Start 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml alleen water
    Vita Race** 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml alleen water
    Sugar Royal x x 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml alleen water
    Pk13-14 x x x x 2 ml 2 ml 2 ml 2 ml 2 ml 2 ml 2 ml 2 ml alleen water
    Green Sensation x x x x x x x 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml 1 ml alleen water
    EC-Waarde 1.5 1.5 ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? alleen water
    PH-Waarde 6,5 6,5 6,5 6,5 6,7 6,7 6,7 6,7 6,7 6,7 6,7 6,7 alleen water
    Water in Liters 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
    Temp Dag 29 29 29 29 24 24 24 24 24 24 24 24
    Temp Nacht 20 20 20 20 14 14 14 14 14 14 14 14
    Ontkieming: plagron seedstarter + Propogator (22c-24c huiskamer temp)
    Pot: textiel zamnesia 11ltr

    Wat Raden Jullie aan? Of wat zijn jullie suggesties?
    Houd je trouwens ook je PH-waarde op 6.5~6.7 als je alleen water toevoegd? (kraanwater is 7.2, EC is 0.2)
    Eventuele vragen/toevoegingen laat maar weten!

    Mvg,
    Tjaym
    Last edited by TjayM; 23 May 2020, 01:49.

    #2
    Hallo, je hebt evenveel gekocht als ik, nu bezig met de alga grow lijn. Terra is mineraal en zal je veel sneller het effect van zien. Ik zou alles aan de helft geven. Maar wat ik nu zie is dat de plant weinig van al dat extra nodig heeft. Groeien doet ze met weinig toevoegingen. Ik heb nu voor mijn 2 e ronde alles weggestopt en ga maar extra toevoegingen geven wanneer er een tekort ontstaat. Of om de 2 weken 1x extra. Maar je schema ziet er goed uit en je zal er wel goeie resultaten mee verkrijgen.

    Enigste dat ik zag was dat ze na toppen stopten met groeien van mij, en daarbij dacht ik heel tijd aan te veel voeding, maar dit kan ook genetica zijn. Met alga duurt het paar weken vooraleer tekorten of overschotten zichtbaar zijn, met mineraal binnen paar dagen als ik het goed heb. Zou inderdaad altijd ph naar 6.2-6.8 doen met mineraal , ook als je alleen water geeft, lemon kick idd. En geen ph plus kopen heb je niet nodig. Is ph of ec te hoog kun je terug aflengen met water.

    de plaats waar je zet is te zien , binnen kan je heel het jaar door he, buiten enkel nu . Wel mooi ook een buitenplant. Je zou ze idd als voorgroei kunnen gebruiken binnen voor de zomer en in de winter dan een kweekje binnen? Autoflowers kan je vroeger buiten laten afbloeien, fotoperiodieke hebben een vast schema nodig of je moet verduisteren om aan je donkere uren te geraken ook.

    zover gaat mijn kennis voorlopig over voeding. hopelijk ben je iets geholpen hiermee! Succes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • TjayM
      TjayM commented
      Editing a comment
      Je bent een topper Wesley, je input is zeeezeker gewaardeerd! Word je 2e ronde ook de crit? Ik zie namelijk dat jij wilt reageren op de bladvorming.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      2 e ronde staat al vast , zit geen critical tussen jammer genoeg.. weet weinig van de soort en van kush ook weinig hoe ze groeien en bloeien...

    • TjayM
      TjayM commented
      Editing a comment
      Ah kijk! Ben benieuwd naar je resultaten straks man!! Heel veel geluk met je kweek en latwn we hopen op mooi smakende toppen!

    #3
    beginnen met bloeien, geen elektriciteitskosten wel beestjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • TjayM
      TjayM commented
      Editing a comment
      Ow serieus joh? Dan stopt die het bloei process? Of zal de plant alleen toenemen in lengte ondertussen? Denk dat hiermee wel duidelijk is een geen autoflower soort dan bij voorkeur in tent te plaatsen?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Een autoflower hoef je niet op 12/12 te zetten, die zet je op je balkon en bepaalt zelf wanneer ze in bloei gaat.
      Buiten is dat meestal na een week of 6, ongeacht de grootte van de plant.

      Fotoperiode bloeien alleen bij meer dan 10 uur donker. We houden 12/12 aan voor de zekerheid.
      Als je die eerst in bloei trekt in de tent, en dan buiten zet waar het op dat moment 16/8 is, dan gaat de plant terug in de groei en stopt de bloei.
      Ze gaat dan reveggen, dat kost een week of 5-6 voor ze weer helemaal netjes terug in de groei is.
      Alle bloei kan je eruit knippen, anders verschimmelt dat aan de plant.
      Als het dan september is wordt het weer langer donker, en komt het moment dat ze weer in de bloei schiet, en dan duurt het nog een week of 8 voor de oogst.

      Je kunt fotoperiode planten dus binnen vroeger in bloei trekken, maar je zult ze dan tot het eind toe 12 uur per dag donker moeten zetten anders gaan ze er weer uit.

    • TjayM
      TjayM commented
      Editing a comment
      Ah kijk! Thanks voor al deze mooie info! Hier kennen we zeker wat mee!

    #4
    Trouwens een fototje van de eerste 5 die ik 5 maart in de propogator heb geknalt.
    (Propogator 2 zamnesia icm hun eigen smart start)
    na 3 dagen groeiden ze vrijwel tot het dak
    destijds in 3ltr potjes daarna een tijdje laten groeien en toen omgepot naar 11ltr.

    Teveel gevoed. Tevaak Omgepot. Maar vind het een geslaagde 1e probeersel tot zover !
    3x zkittlez autoflower
    1x caramello autoflower
    1x onbekend autoflower
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Mooie kleine plantjes hoor, no problem.
      Vanwege de korte groeiperiode zal dat overpotten wel wat van invloed geweest zijn inderdaad.

    #5
    Iemand een idee?

    Is op spectrabox 270W Led. beschut buiten in tent. Verwarming draait op 30- gemiddelde temp rond 27-28.
    Luchtvochtigheid schommelt tussen 45 en 80 (ik loop 3x per dag om proberen 50-70 te controleren)
    Houd voedingschema plagron aan.
    (Lightmix terra en universal. 11ltr pot/1ltr water.)
    weekelijks voeding. Dagelijks ph water (6.5)

    misschien ook is handig om PH en EC van aarde te meten? (Doet ik dit dan door water te koken en een eetlepel aarde te mengen?)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by TjayM; 4 June 2020, 12:26.

    Comment


    • TjayM
      TjayM commented
      Editing a comment
      Flevoland, Almere

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      In Poort heb ik 0,4 van de Vitens. Demineraliseren helpt alleen om je EC naar 0 te brengen. Als die al slechts 0.2 is, kan je bijna gelijk een kweek nemen.

    • TjayM
      TjayM commented
      Editing a comment
      Waterwijk hier. Geen idee eigenlijk wie levert. Das de taak van vrouwlief. Net op bol.com even een grondmeter aangeschaft. Moest in beide gevallen toch 24 uur wachten

    #6
    De ec van kraan is zacht. 0,2. Maar vind t zo vreemd dat de planten klachten hebben. Kan het ook niet koppelen aan de NGK schijf

    Comment


      #7
      Lijkt wel een fosfor tekortje, maar ze bloeien nog niet toch, of wel ?
      Dan zou het een pH probleem kunnen zijn, als je weet hoe dat moet kun je op 3-4 plekken in de pot aardemonsters nemen en de pH meten.
      Fosfor is voor de plant opneembaar tussen 6.2 en 7 ongeveer.

      Oh ik lees net dat je water wil koken...
      Hier is een linkje waar je kunt lezen hoe het moet.

      Maarre...je hebt dus een tent buiten staan met verwarming erin ?
      Mijn plantjes van 1cm groot staan gewoon buiten, 24/7

      btw. als je echt wat wil laten zien kun je best een foto nemen als je lamp net uit gaat, met dat paarse licht er bij is het moeilijk.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • TjayM
        TjayM commented
        Editing a comment
        Hi Topper,

        Wat ben ik toch altijd blij als je er weer bent.
        Als ik de 18 bladen zie lijkt het mij een N of K tekort idd. (Plagron grow is 6-1-5 uit mn hoofd gezegd) maar wou deze ronde nog niet bijvoeden juist door de overkill aan de balkon plantjes.

        De plantjes zijn nu in 3e week van hun groei.
        Hehe ja het tent verhaal is lachwekkend. Ik zal snel de fotos delen van alles. Kan me voorstellen dat je nu echt geen idee hebt hoe of wat.

        Lamp staat tot 12 s avonds aan dus zal vanavond daarna even proberen de planten in goede hoeken te laten zien.

        Thanks voor je linkje trouwens want heb echt geen flauw idee hoe de ph te meten van aarde. Goede tip ook om meerdere kanten te doen!

        Dit is trouwens het 2e projectje nog. Dit is 3x expert gorilla haze auto.

      #8
      Haha. Daar komt die dan. (Lamp trouwens vandaag omhoog gebracht)
      foto1: huidige planthooge/stam in discolicht.
      foto2: fan afstand tot plant
      foto3: wat oude thermorol van laminaat als onderbodem gebruikt vanwege koude vloer berging
      foto4: verwarmings element met daarboven de temp/lucht meter.
      foto5: jaja. Mn inoutdoor ruimte!

      20200604_151859.jpg 20200604_151913.jpg 20200604_151955.jpg 20200604_151852.jpg 20200604_151824.jpg
      Attached Files
      Last edited by TjayM; 4 June 2020, 14:32.

      Comment


        #9
        En zonder discolicht:
        Planten stonden op 24x 0 trouwens...
        nog even een sateprikker gebruikt om de bodem te voelen kreeg geen nat puntje terug.
        tevens zie je op de laatste foto (bijna niet te zien) dat de bovenkant van de stengel gaat verkleuren naar paars.
        20200605_000548.jpg 20200605_000330.jpg 20200605_000321.jpg 20200605_000337.jpg
        Last edited by TjayM; 5 June 2020, 07:16.

        Comment


          #10
          Zouden t brandvlekjes zijn van lamp?
          of toch overvoed?

          Voed wekelijks terra grow (3-1-3) en power roots 0-0-2
          Dagelijks beetje ph water

          Comment

          Bezig...
          X