Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete beginner, wat vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Complete beginner, wat vraagjes

    Korting op 420shop
    Beste jointjes draaiers,

    Na jaren dromen van mijn eigen kweekje is het eindelijk zo ver, bijna toch ...


    Ik heb ondertussen al een tent en lamp besteld en de rest zit min of meer in een winkelmandje op meerdere sites.
    Mijn Barney's Purple Punch Auto's heb ik al aangekregen deze week.

    Vraag 1: Willen jullie even mijn setupje nakijken en eventueel bemerkingen geven?

    [Mars Hydro Tent 70x70x160cm] (Reeds onderweg)

    [Mars Hydro TS 1000] (Reeds onderweg)

    [Can-lite PL 150m3 25 cm]

    [PROLINE inlineFAN 100mm]

    [Biobizz Lightmix] + [Monster Bud Mix Bio]

    Een afvoerbuis met klemmen krijg ik normaal via een vriend.

    Voorlopig ben ik van plan om in deze tent 4 11 liter/3 gallon potten te gaan gebruiken voor 4 autos.



    Vraag 2: Voeding

    Zoals jullie kunnen zien in het eerste stukje overweeg ik dus om met BioBizz Lightmix te gaan werken, heb op Zamnesia ook ineens de Monster Bud Mix mee besteld. (Iemand hier ervaring mee?)

    Maar na uren het internet te hebben doorlezen lees ik enorm veel verschillende dingen.

    Zo kwam ik gisteren uit bij 50/50 tussen Biobizz All mix en Biobizz Coco, een andere interessante optie was dan weer een kuiltje BB Light mix in een volledige pot BB All Mix.



    Hopelijk kunnen jullie mij hiermee wat helpen, alvast bedankt.

    #2
    Ik mis de 100mm flens om je koolstof filter aan je slangen en afzuiger te zetten volgens mij.
    Tenminste aangezien je afzuiger 100mm is, zijn je buizen dat ook denk ik.?

    Die fan die je hebt besteld maakt wel een aardige bult lawaai trouwens. hoeft geen probleem te zijn, maar wellicht het weten waard.}
    Denk ook dat die qua vermogen op de warme dagen wel eens aan de krappe kant kan zitten..
    Maar verder geen ervaring mee.

    En voeding.. tja, daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Denk dat het vooral is wat jij fijn vind!
    De meeste forumleden hier kweken met plagron geloof ik.

    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Staan nu 3 plantjes te bloeien in 70x70 tentje bij mij , en ik ruik voorlopig niks buiten het tentje met jouw setup , denk wel dat dit goed is. Succes!

    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Leuk om te horen Wesley!

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Therapy de temperatuur wordt mss wel een probleem , ik zuig wel geen lucht aan van buiten, maar temperaturen komen wel hoog, ik denk als je hoger gaat in m3 , je temperatuur beter kunt controleren dan...

    #3
    voor je besteld eerst eens luisteren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    succes nog

    Comment


    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Bedankt, het tentje en de bijhorende lamp stonden beetje vast door de beperkte ruimte die ik had dus vandaar dat ik deze al had besteld.

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment

    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Jura, 160 cm te klein volgens jou? Ga voorlopig enkel autoflowers kweken dus lijkt me oke?

    #4
    Ook al gedacht aan hygo/temp, ph en ec meter?
    Vooral hygro/temp en ph zijn redelijk belangrijk.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Er zit ook een thermo/hygrometer, timer en hangkoorden voor de lamp bij de tent, deze ook vergeten te vermelden.
      Over ph heb ik ook weer van alles gelezen, voornamelijk dat ph niet gemeten moet worden bij een biologische kweek. (Wou gaan voeden met BioBizz Grow en Bloom)
      Maar afgaande op jouw reactie is dit dus niet helemaal waar?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      De kans dat je ph de verkeerde kant op gaat is met een biologische kweek inderdaad een stuk kleiner. Niet onmogelijk. Als je er bijvoorbeeld een handje calcium ofzo overheen gooit, kan je ph alsnog wel omhoog schieten. Kan inderdaad zonder.
      Ik zou voor een biokweek zelf een soil PH pen aanschaffen denk ik.. Maarja, dan ben je ook weer direct 120 euro verder ofzo..

    #5
    Oh en zit in die tent ook een tijdschakelaar? Ook wel handig
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Die zit er ook bij!

    #6
    Ga niet lopen kloten met cocosmixen!!!
    of alleen cocos, of alleen grond!!

    En soil pH meters hebben weinig tot geen nut.

    Comment


    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Aanraders op gebied van grond voor autoflowers? Ik dacht voornamelijk aan BioBizz All mix met een putje van Light Mix of gewone potgrond naar het voorbeeld van dit filmpje.
      https://www.youtube.com/watch?v=9ubLq4SwHnc

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Je zou zeggen dat die val bluelab van 150 euro moet werken toch? Ik weet het ook niet.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ah bluelab, zeg dat dan meteen

      As die werkt, zou het de eerste zijn, bij mijn weten.

    #7
    Als het kan geen auto's kweken. De voordelen binne zijn met auto's ongeveer 0.
    Minder opbrengst in ruil voor meer stroom, minder controle, zwakkere planten etc..
    Met foto's kun je met 1,60 ook prima kweken.. Maar hou er wel rekening mee dat je ze dus goed traint en op tijd op 12/12 zet.

    1,60 is een beetje krap ja, je bent al snel 60cm kwijt aan je filter en lamp, en de hoogte van je potten.
    Zo heb je inens nog maar een meter hoogte voor je planten.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Filter is volgens de specs maar 25 cm in doorsnede en de lamp een 15 cm dik,

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Therapy Ja, maar de afstand tussen je lamp en planten moet met de mars hydro minimaal 30cm zijn. Dat is dus 55 centimers. En dan moet je nog poten kwijt..
      Wellicht als je hem terug dimt kun je iets dichter bij.. Filter buiten de tent lijkt mij een must bijna.

    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Nederhigh Oke, zal eens bekijken met de filter erbuiten. Met wat kan je trouwens die fan vergelijken qua geluid? De tent zou staan in de kamer waar ook mijn computer staat.

    #8
    Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post

    Die fan die je hebt besteld maakt wel een aardige bult lawaai trouwens. hoeft geen probleem te zijn, maar wellicht het weten waard.}
    Denk ook dat die qua vermogen op de warme dagen wel eens aan de krappe kant kan zitten..
    Maar verder geen ervaring mee.
    Heb je een stillere suggestie die qua prijs ook nog meevalt?

    Comment


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Stiller is duurder helaas.. Dit is ongeveer de meest el cheapo fan die er is.

    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Duurder is op zich geen probleem, iets van rond de 50 euro ofzo ipv deze van 15.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Geen ervaring met andere afzuigers. Ik weet van deze dat die lawaai maakt omdat ik hem zelf gebruik voor een droogtent.
      Als je een goeie wilt zit je snel op zo'n 80 euro.

    #9
    Ik kan met alles leven, behalve met die auto flowers. Ze zijn minder goed te trainen, fouten kan je bijna niet opvangen omdat ze vanzelf in de bloei gaat, je hebt de hoogte niet in de hand (wel handig met zo een lage tent), ze houden niet of minder van voeding, extra stroomkosten, mindere smaak..

    mijn tip zou zijn om de auto flowers ergens buiten te zetten, fem planten in je tent te zetten en dan te gaan sparen voor een echt goede lamp en een ph meter (als kweken helemaal je dingetje blijkt te zijn) .

    Maar... Je allerbeste plan, het zelf kweken van wiet, daar kan je bijna mee beginnen. Pas op, het kan veel liefde en tijd kosten. Succes!



    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Thanks! Indien ik toch zou gaan voor photo's, moet ik dan iets veranderen aan mijn setup? Zoals het type aarde bvb?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Neuj bijzonder weinig. Foto's kunnen iets meer voeding hebben. Maar zou ook die gewoon in lightmix zetten.
      Een scrognet is wel handig denk ik ivm je hoogte.

    #10
    Had nog een vraagje ivm verbruik, klopt volgende berekening?

    150 Watt x 18u = 2,7 kWh
    2,7 x 7 cent = 0,189 euro per dag
    110 dagen * 0,189 = 20,79 euro aan elektriciteit voor een autflower kweek met 18 uren licht van 110 dagen.

    Heb het berekend zonder piek en daluren, de 7 cent is afgerond wat een piekuur kWh kost in mijn huidig abonnement.

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Ik ga verhuizen mijn meter (die houdt me verbruikt bij) staat op 23 eurocent.
      Zo te zien 2x zoveel wattage voor de zelfde prijs?

    • Therapy
      Therapy commented
      Editing a comment
      Dit zei mijn leverancier me gisteren: "Momenteel betaal je exclusief BTW voor elektriciteit dag 7,0722 c€ per kWh, nacht 4,7273 c€ per kWh"

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je toch met 23-24ct moet rekenen of heb je zonnepanelen of windmolens waarmee je teruglevert ?
      Pak je eindafrekening van vorig jaar er anders ff bij dan kun je de netto prijs uitrekenen.
Bezig...
X