Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig met belichting voor zaailingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp nodig met belichting voor zaailingen

    Korting op 420shop
    hallo allemaal, ik heb 3 plantjes die al wat groter zijn (2 weken oud ong.) en ik heb 3 nieuwe zaadjes laten ontkiemen die eergister allemaal zijn uitgekomen en gister in de aarden gezet.
    echter is het weerbericht voor de komende dage wat teleurstellend geen zon en max 15 graden de komende 5 dagen zowat.
    dus ik dacht om een klein kastje te bouwen met wat reflecterend materiaal en een ventilator alleen loop ik vast bij het licht

    ik heb echt extreem weinig verstand van licht en electronica en ik heb ergens gelezen dat 17-36 watt genoeg is voor zaailingen met een verhaal erachter over watvoor licht waar ik geen verstand van heb.

    dus ik heb in iedergeval een LED lampje gekocht van 17watt zie afbeelding. daarnaast heb ik ook nog twee lampen die vroeger boven een klein aquarium stonden dit zijn osram duluxe s lampen van 9 watt ik weet alleen niet wat voor licht dit is mischien weet iemand anders dit maar ze worden wel warm.

    en ik zou graag willen weten of een van deze lampen (of allemaal) goed is voor mijn zaailingen of dat ik iets anders moet kopen of meerdere ervan nodig heb. ik ben van plan alles buiten te zetten als de zon weer tevoorschijn komt maar ik wil voorkomen dat de zaadjes die nog niet boven de grond zijn gaan strekken.
    ik ben wel van plan het kastje te bewaren als het goed gaat voor volgend jaar.

    alvast bedankt voor de reacties.
    Attached Files
    Last edited by jente413; 2 June 2020, 15:31.

    #2
    Die lamp is niet goed kan je ze beter achter de raam zetten.
    Niet de juiste lamp warm. licht jij hebt cool white licht nodig of pak een tornado spaarlamp kleurcode 865 of 840
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • jente413
      jente413 commented
      Editing a comment
      oke dankjewel! dus dit zou goed moeten werken Philips Tornado spaarlamp E27 32W/865 6500K Daglicht en is 32 watt ook genoeg?

    #3
    Nu zaaien, en naar buiten zo werkt het zomers!
    In de volle pot aarde of goede tuingrond zelfs
    de grond van de Super werkt prima..................

    Mocht het een week gaan regenen een afdakje
    boven de potten of doorzichtig folie overal te koop
    om je potten af te schermen tegen wateroverlast.....
    . Zeker niet binnen ..............

    Comment


    • jente413
      jente413 commented
      Editing a comment
      Oke en de temperatuur word snachts de komende dage 8 graden is dit niet te laag?

    #4
    Zoals lpie zegt !!!!!’

    wel niet direct in de volle zon zetten

    Comment


    • jente413
      jente413 commented
      Editing a comment
      ah de drie plantjes die ik al wat langer heb die heb ik wel steeds in de volle zon gezet en doen het niet heel goed dus dat verklaart een hoop dank u!

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Afharden hoeft niet echt met wietplanten. Ze krijgen binnen ook bij sommigen 600 watt hps op hun kop, da's niet ver van de intensiteit van de zon meer verwijderd.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Zon is 100 x sterker...................

    #5
    Pak zo'n koelwitte tornado van de action, die zijn rond de 30 watt en da's ruim voldoende voor die 5 dagen.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Heb ik het mis, prima, jou feestje...................
      Buiten dat komt het woord tornado niet voor
      dus valt buiten het onderwerp.....( al mocht er iemand
      zijn) die daar op dit moment de oplossing ziet wat geen
      zin heeft als je buiten kweekt of gaat kweken met binnen
      kweken met Tornados ( niet te koop bij de action trouwens).....
      Last edited by Ipie; 2 June 2020, 17:23.
Bezig...
X