Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laat bloeiende autoflower : tips ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Laat bloeiende autoflower : tips ?

    Korting op 420shop
    Hallo mensen.

    Ik ben voor het eerst een eigen binnen kweek begonnen zonder enige ervaring!
    Ik heb me zelf wel goed voorbereid en zelf het boek eigen teelt gekocht. (Veel gelezen)

    Alles loopt eigenlijk wel aardig goed,heb alleen wat last van trips gehad maar daar heb ik wat roofwantsen voor uitgezet en dat is aardig onder controle.

    Ik heb een kweek tent van 1 vierkante meter met een hoogte van 1,80.
    Ik heb er 3 autoflowers ingezet van blue dream humboldt,Alleen het probleem is dat ze gisteren al 10 weken waren en dat er 1 pas 2 weken bloeiverschijnselen heeft en maar blijft groeien.
    hij is zelfs mijn lamp voorbij gegroeid (600watt led lamp) waardoor ik noodgedwongen mijn 2x 55 watt t neon voorgroei lamp er maar in gehangen heb waardoor die toch nog onder het licht staat.

    De plant is al 1,50 en word aardig breed waardoor mijn andere autoflowers steeds minder licht kregen.

    Nu vraag ik mijn af of iemand er ervaring mee hebt met een autoflower die pas begint met bloeien na 54 dagen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hoor wel vaker verhalen van autoflowers die niet of laat bloeien,
    het kan altijd gebeuren dat ze later de bloei in gaan, maar uiteindelijk gaan ze wel.

    Ze ziet er (voor mijn gevoel) heel gestrekt uit, ik denk dat dat de rede is dat ze zo groot geworden is... weet je zeker dat je lamp genoeg licht geeft?
    En wat voor merk lamp heb je? is dit een goedkoop chinees lampje of daadwerkelijk kwaliteit? dit maakt vaak ook veel verschil, omdat de 'neppe' led versies vaak niet goed licht geven.

    In hoeveel liter potten staan ze? Als je grote potten hebt worden je planten ook automatisch groter.
    Zelf zou ik in een tent geen autoflowers meer groeien, dit omdat je heel makkelijk zelf het lichtritme van 18-6 naar 12-12 kan halen, waardoor je bij non-auto feminised gemakkelijk de hoogte kan bepalen, en je dit soort situaties niet krijgt.

    Ook is de wietsoort die je hebt is 70% sativa, dat betekent dus dat ze uit zichzelf al langer wordt dan normaal.. (indica is klein en bossig, sativa is lang en luchtig). Sativa's die bloeien vaak ook later en langer.
    Zoek even kweekverslagen van deze wietsoort, en kijk hoe ze daar groeien en bloeien. Vaak kan je hier al uithalen wat er mis gaat.

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie!

      Het is idd een china lamp, niet de goedkoopste maar ongeveer 100 euro.
      Merk led lampen had ik even geen budget voor.

      Ze staan in 17 liter potten en je merkt idd dat de lamp niet de hele vierkante meter goed licht geeft.

      Zal dus voor een andere moeten sparen.
      Ik zal de volgende keer wel niet voor autoflowers gaan maar voor een beginner leek het mij wel wat makkelijker!


      Comment


      • happytreefriend
        happytreefriend commented
        Editing a comment
        Ik raad je dan aan in zo'n tentje lekker 250 watt hps te doen, of even door te sparen voor een goeie kwaliteit led lamp! (die zijn niet goedkoop, iknow)
        Zo'n hps lampje heb je voor 15 euro en dan heb je gegarandeerd lekker licht. De energie rekening springt ook redelijk omhoog helaas, dus dat is even kijken wat je het liefst wilt.

        Verder zijn autoflowers inderdaad heel makkelijk, maar ook moeilijk tegelijkertijd... Onthoud dat autoflowers maar ~4 weken groeien, dus bij een foutje waar de groei bijvoorbeeld voor een weekje stopt kost dit meer dan als je een foutje maakt bij non-auto's die gewoon doorgroeien tot je het licht omzet.

        Ze zien er verder wel heel gezond uit, dus ik zou ze lekker laten staan. Met mooi weer lekker naar buiten, dat licht is altijd beter dan 'nep' licht!
    Bezig...
    X