Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen oorzaak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen oorzaak

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Voor mijn eerste outdoor grow heb ik een white whidow van 3 weken oud staan. Sinds gisteren zie ik donkerbruine/zwarte vlekjes en een witte schijn op onderste nieuwe blaadjes. De rest van de nieuwe bladeren heeft dit niet. Heeft iemand enig idee of dit een voedingstekort is of het last heeft van spin? Ik zou alsook graag weten wat hiermee te doen. Bladeren, tak verwijderen?

    Extra info. Plant staat in 15l pot met mix van gekochte potgrond en perliet. Voor het wateren check ik altijd de ph. Ik geef deze enkel water wanneer nodig en gebruik geen voedingsstoffen tot op heden.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zal vast een beestje zijn. Die heb je buiten.
    Takken en bladeren laten zitten, geen gif spuiten.
    Plant buiten laten dan wordt het geen plaag.
    Als het over een week erger is kun je eens in het helpdeskforum kijken op JD wat andere kwekers gebruiken tegen beestjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je zit in het topic van iemand anders

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        QnQ Ohja, dat had ik helemaal niet door . Maybe post Ronny deze foto gewoon ff om te alten zien dat hij hetzelfe heeft en het dus aardig normaal is? Wie zal het zeggen..

      #4
      Tja, dat stelt niet veel voor. Buitenplantjes hebben altijd wel iets van vraat etc..

      Als je het niet vertrouwt kun je altijd een keertje neemolie spuiten, dat schijnt de boel wel goed te remmen.
      Ik had ook redelijk veel last van trips op mijn plantjes hier, sinds neemolie behandeling verspreid het zich veeel minder snel.

      Ben wel benieuwd hoe de gehele plant er uit ziet eigenlijk .

      Ligt het trouwens aan mij of zit er een rare knik in de stam bij je eerste foto?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #5
        Gelukkig tot op heden gespaard gebleven.
        Mijn grootvader gebruikte vroeger " tabakstof " dat hij gratis kreeg op een sigarenfabriek.
        Het schijnt dat die beestjes daar niet van houden .
        Misschien een aftreksel maken van tabak .....het is een natuurlijk product en kan misschien geen kwaad .
        Dit was echter wel in de groenteteelt

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja dat.
          Tabak = niet doen op cannabis (en tomaat)

        #6
        Bedankt voor deze tip...het zou het eerste zijn dat ik zou proberen....met deze een eventuele ramp voorkomen !

        Comment

      Bezig...
      X