Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lange zaalingen in verkeerde medium?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lange zaalingen in verkeerde medium?

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers

    Heb vorige week woensdag(03/06) mijn zaadjes in de grond gestopt na 2 dagen kwamen ze er allemaal door maar had nog geen potgrond dus had ik in de tussentijd compost aarde gebruikt uit de compostbak.
    Mijn zaalingen hebben door te kort aan licht een lange steel gekweekt dus zou ik deze normaal gezien moeten verpotten, maar door dat ik compost aarde heb gebruikt is deze zeer snel uitgedroogd waardoor dat het eerder een zandbak is met een plantje in en ben ik bang dat ik m'n zaalingen het niet meteen zouden overleven moest ik ze verpotten, Ik heb ook al gedacht om meer water te geven maar durf dit niet te doen aangezien ik denk dat de wortels zullen verdrinken. Iemand een idee hoe ik dit best aanpak?

    Zie bijlage voor foto's
    Attached Files

    #2
    Beetje de kluit laten uitdrogen, de aarde er wat afhalen, en de wortelkluitje in verse potgrond doen.

    Aarde vooraf vochtig maken, grotere pot nemen of emmer, voorzichtig met water, alleen bij de rand en pot optillen.
    Zwaar is geen water, licht dus wel.

    Comment


    • Yessirski
      Yessirski commented
      Editing a comment
      Bedoel je niet Zwaar is wel water, licht dus niet?

    #3
    Zou toch even wachten tot ze wat dikker worden.
    Handje grond pakken en voorzichtig om de stelen een bergje maken zodat die steunstokjes weg kunnen.
    Schoteltje eronder zodat je daarin kunt water geven.
    En vooral, zorgen dat ze genoeg licht krijgen.
    Als deze voor buiten zijn kun je ze beter buiten laten staan, daar worden ze veel sterker.
    (als het voor binnenkweek is dus niet buiten zetten maar dichterbij het licht)

    Als je toch wil overpotten, wat ook kan, pak ze in ieder geval nooit bij het steeltje vast, maar altijd alleen aan de blaadjes !
    Een beetje schade aan een blaadje overleven ze wel, maar aan de steel is het altijd fataal.

    * zolang ze nog recht overeind staan hebben ze geen tekort aan water.
    Cannabis houdt van een beetje droge grond tijdens de hele groei. Dan ontwikkelen de wortels ook sneller.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Yessirski
      Yessirski commented
      Editing a comment
      Ja daar was ik ook aan het twijfelen, M'n potje zit bijna zo goed als vol vandaar dat ik dacht om misschien deze te verpotten zodat ik het plantje dieper de grond in kan steken, Al m'n benodigheden komen normaal gezien vandaag aan dit was eenbeetje uit de hand gelopen..
      Ze gaan de kweektent in maar heb op dit moment nog geen lamp dus stonden ze binnen nu zet ik ze buiten in de serre(Heb int verleden last gehad van bladluis dus durf ze nimeer buiten te zetten) 1 van de 3 plantjes is een auto dus zou deze zeker willen verpotten.

      Bedankt!
Bezig...
X