Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziet deze plant er goed uit voor 9 dagen oud te zijn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Ziet deze plant er goed uit voor 9 dagen oud te zijn?

    Korting op 420shop
    Ik ben net begonnen met het groeien van 3 wietplanten. Op de foto zie je mijn grootste van de drie. Door wat online te kijken ben ik wel mensen tegengekomen die op dag 7 al een plant hebben die dubbel zo groot is? Dus vroeg ik me af of ik iets fout doe of het gwn aan de strain ligt. 15920684967367225124776248960843.jpg
    Attached Files

    #2
    Als ze achter het raam staan is dit normaal voor 9 dagen.
    Volledig buiten zijn ze na 9 dagen bij mij meestal wel iets groter. Maar het scheelt niet veel.

    Aan het stengeltje te zien is ze aardig gestrekt, dus ze zoekt meer licht.

    Maar de plantjes die ik in maart op de moestuin heb gezet waren na 2 weken ongeveer even groot ivm de koude nachten.

    Vergelijk jij wellicht met binnen plantjes onder een lamp? Zo ja, dan is dat wel een beetje een appel/peer vergelijking.

    IMG_20200613_192409.jpg Die kleine onderin is 4 dagen oud nu.
    Last edited by Nederhigh; 13 June 2020, 19:27.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Na 9 dagen buiten vanaf zaadje zijn ze bij mij ook niet zo groot hoor.

      Eigenlijk zijn ze zelfs kleiner dan je denkt want alles onder de eerste blaadjes mag onder de grond.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ja ik tel vanaf dat de lob blaadjes open boven de grond staan. Vanaf zaad is die ene bij mij 8 dagen inderdaad.

      #4
      Dit is bij binnenkweek :


      En dan staan ze dus lekker warm, 22 graden en onder 20 uur licht.
      Buiten gaat het dus altijd minder goed zijn als je voor hartje zomer begint.

      Het is pas een paar dagen boven de 10 graden snachts, en begin juni was er 16 uur licht.
      Wat wel heel erg tegenwerkt is dat ze binnen staan en dat de pot halfvol zit.
      Liefst heb je zo'n 20cm grond onder het plantje en laat je ze 24/7 buiten, daar worden ze veel sterker en groeien ze veel harder van dan steeds naar binnen halen.

      Je plantje is niet erg groot, dat klopt, maar dat heb je zelf in de hand
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Ja hoor zien er normaal uit ook qua grootte, hieronder zijn die van mij 8 dagen jong.



        Geen zorgen, komt allemaal goed, succes
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #6
          Bedankt voor alle antwoorden!
          ik had misschien best nog wat meer info gegeven over mijn planten.
          Ik heb een zelfgemaakte 'kweektent' waarin een simpele groeilamp staat die ik heb geleend van een vriend. Deze lamp stelt niet echt veel voor (misschien 20w), het is voor die reden dat ik de plant vaak aan het raam zet omdat dat volgens mij beter is dan onder de lamp. Als de zon zo goed als onder is dan zet ik ze wel terug in de tent en laat ik de lamp nog draaien zodat ze 18/6 licht hebben. Aangezien de lamp zo zwak is zet ik hem wel redelijk dicht bij de plant

          Door die reden had ik idd ook gekeken naar andere binnenkwekers die op evenveel dagen al een stuk grotere planten hebben. Dit zal ik niet meer doen

          De pot waarin de plant staat kan idd nog wat voller maar er zit al wat in vind ik, hij zit bijna vol. De plant heeft wel een paar tiental cm ruimte onder zich.

          Is het beter dat ik de pot helemaal vol doe?
          Zijn er misschien nog dingen die ik kan doen voor een betere groei?
          (ik weet dat een beter lamp kopen al een verschil kan geven)

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Een betere lamp aanschaffen en je pot vullen lijkt mij een heel mooi begin. Ja, je pot kun je aanvullen tot de lob blaadjes van je plantje.
            20W (LED?) moet met je juiste afstand genoeg zijn voor de eerste week(en). Voor 1 plantje dan. Maar daarna heb je er denk ik zo niet veel aan.
            Aan je plant is te zien dat ze graag wat meer licht zou willen. Dus een goeie lamp kopen gaat zeker een flink verschil geven.

          • KwekenInTurkije
            KwekenInTurkije commented
            Editing a comment
            Misschien een beetje laat maar ik zou de potten vullen tot net onder de lobblaadjes. Anders loop je een groot risico dat ze omvallen en knappen. Is deze week helaas ook bij mij gebeurd bij eentje.
        Bezig...
        X