Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lange wortels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Lange wortels

    Korting op 420shop
    Hei daar , ik ben nieuw in het kweken op cocos als medium, nu het gaat voorlopig naar wens maar weet niet goed wat ik moet doen met de wortels die onderaan uit de pot groeien, wanneer ik mijn plantje dat nu in de bloei gaat voldoende bewater zodat er in de schaal onder de pot een klein centimetertje water vormt en dit 2 keer per dag want dan komt de schaal anders droog te staan, maar wat een met die wortels in de schaal?

    #2
    Lijkt mij dat je daar niets aan moet doen. Gewoon lekker laten zitten.
    Hoe groot is je pot?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      De pot is er eentje van 14 liter, en mijn plantje is al 31 CM en dit na 3 weken vanaf ontkiemen overpotten is dus geen optie

      Comment


        #4
        Niks inderdaad.
        Als je water in de schaal laat staan dan groeien de wortels daarheen.
        Oorzaak en gevolg.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Klinkt logisch , en ik ben blij dat ik geen wortels moet knippen, ben even gaan meten en mijn dame is nu al 36 CM hoog, heeft mooie vertakkingen en dit zonder te toppen,heb er een net boven de pot hangen op 40 CM maar als ze zo blijft groeien weet ik niet of dit wel een goed idee was, wil mijn plantje natuurlijk niet beschadigen

          Comment


            #6
            Als je water geeft bij cocos en je hebt drain, moet je dit NIET laten staan. Je planten houden niet van natte voeten

            De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik denk dat het wel kan, zolang het dagelijks word ververst.

              Bij steenwol had ik een liter of meer in een bak, met wortels en al, en die plant deed het prima.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              O, ik doe trouwens wel waterstofperoxide bij het voedingswater, 0,1 ml per l.
          Bezig...
          X