Vraag over licht en temperatuur in de zon vs lampen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • barrebobby
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jul 2020
    • 2

    #1

    Klimaat: Vraag over licht en temperatuur in de zon vs lampen

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Op verschillende sites heb ik gelezen dat wietplanten het best in de volle zon vertoeven. Ik begrijp dit uiteraard. Er is niets beter dan de natuur lijkt me.
    Nu lees ik ook dat voor binnenkweek met lampen de lichtsterkte min 15.000 en max 80.000 lux is. En de temperatuur zou tussen de 20 en 25 graden moeten wezen. Niet boven de 29 graden.

    Nu is mijn vraag:

    In de volle zon is de temperatuur meestal toch hoger dan 29 graden (in de zomer toch) en met mijn lux meter meet ik waarden van 120.000 lux.

    Ik begrijp deze tegenstrijdigheid niet.
    Ik zet mijn plant als er zon is in de zon. Als het slecht weer is zet ik hem onder een lamp (een gewone led hoor, niets speciaals) maar probeer toch een lux van zo'n 20.000 te bekomen.

    Moet ik me zorgen maken over de temperatuur en de lichtsterkte in de zon ?

    Hartelijk dank
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Je hebt dit topic een tag meegegeven en precies daar draait het om.
    Het klimaat is meer dan luxen en temperatuur.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Rreppellsteeltjam
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2018
      • 1955

      #3
      Nee, wel over beestjes die je mee naar binnen neemt.

      Comment

      • Italbri
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Jan 2019
        • 416

        #4
        Ik denk dat je je zeker zorgen moet gaan maken...
        .. tenminste als die zon net zo hoog boven je plant hangt als je lampje
        De Bloemen Van Bri

        Comment

        Bezig...