Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste poging met oogst en drogen en curen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste poging met oogst en drogen en curen

    Korting op 420shop
    Ik heb 3 sweet cheese autos allemaal buiten met serretje.
    Betreft hoe ze er uit zagen is op zicht oogstklaar en met gsm zoom lijkt het op witte trichromen.

    plant 1
    - 03/08 geoogst en laten drogen in een kot buiten die goed warm werd....
    - 06/08 was kurkdroog en gezien de hittegolf die dan nog eens begint
    - 06/08 in glazen potten gedaan op een koele donkere plaats en ik open ze dagelijks een uur (ruikt naar hooi)
    - 06/08 een kleine hoeveelheid afzonderlijk van gesneldroogd op mijn computer en ruikt ook naar hooi maar wietgeur is aanwezig bij verkruimelen en rookt wat scherp natuurlijk.

    Dit is allemaal veel te snel natuurlijk :s
    Ook goed om te weten: Ik sta droog en wilde geen inkopen meer doen.
    Vraag: Wat in glazen bokalen zit gewoon laten curen en na 2 a 4 weken van beginnen roken?


    plant 2
    - 06/08 geoogst en ligt nu te drogen op pvc roosters in kartonnen doos op koelere plaats (denk rond de 25 graden met deze gittegolf, normaal minder)
    geen afzuiging aanwezig, gewoon een niet volledig afgesloten doos. (heb de indruk dat er veel minder hooigeur is eigenlijk)
    foto van die dag voor ik ging oogsten:

    can-06-08.jpg
    en nog ene van de dag ervoor maar anders genomen
    can-05-08.jpg
    - 09/08 nog niet droog (gelukkig)

    plant 3
    - deze laat ik nog staan en ik hoop maandag/dinsdag een microscoop te ontvangen die ongeveer een weekje geleden besteld is.
    -
    27/07 de potten gespoeld met gewoon regenwater tot de geleidbaarheid laag was
    - 06/08 als ik goed kijk begin ik te twijfelen als de trichromen eigenlijk allemaal wit zijn en dus wil ik wachten tot ik wat amber begin te zien hier.
    - 07/08 volledig gespoeld met osmosewater (omdat ik toevallig zo'n toestel liggen heb, aquariumliefhebber) Ik twijfel als gewoon regenwater wel goed is

    kwa stadium op zicht zaten deze 3 planten zo goed als even ver.
    Naar spoelen toe,
    - (dus een week later al 2 planten geoogst)

    Heb dan nog 2 andere auto's.
    1 auto die binnen 3 a 4 weken ook klaar is dus ik hoop het met deze beter te doen.

    Betreft de hooigeur, mn droogproces is gewoon wat om zeep met de eerste plant denk ik?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-ruikt-slecht

    Nu begin ik wel te overwegen om toch nog inkopen te doen en alles op het gemak te laten zijn gang gaan.
    Tenzij die eerste plant redelijk verkloot is nu en ik die even goed kan oproken.

    #2
    Hebben ze wel lang genoeg gebloeid ?
    Ik zie zelfs nog witte haren zitten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Er zitten nog wat witte haren idd.
      De laatste van deze staat nog, ik denk dat ik idd veel te vroeg geoogst heb.
      Ik wilde eigenlijk nog wachten met de 2de ook maar ik had rot ontdekt en heb ze dan maar geoogst en ontdaan van het rot (vroeg stadium maar de top bovenaan was aangetast)
      Tis moeilijk inschatten. Vandaar, ik ga met deze afwachten tot ik wat amber kleur begin te zien.
      Last edited by QnQ; 9 August 2020, 19:11.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Als je weed te droog is kin je van die zakjes van boveda in je pot doen die regelt de luchtvochtigheid, geeft vocht af en neemt weer op zo kun je zelf bepalen watje de juiste lv vind

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Als de weed in mijn potten te droog is gebruik ik zelf altijd een propje keukenrol.
        Onder de kraan houden en goed uitknijpen/kneden in een balletje. Formaat van een kleine knikker is prima.
        Meestal leg ik het propje dan in een dop van een cola fles ofzo, en leg het dan in de pot.
        Zo is er geen contact tussen de weed en het propje papier. Maar de LV in de pot gaat echt omhoog.
        Hoeveel die opmhoog gaat kun je zelf mooi regelen door formaat propje, nattigheid etc..
        Scheelt weer van die vochthoud zakjes kopen enzo.. En het is gewoon een lekker simpele basic houtje touwtje oplossing.
        Daar hou ik wel van

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment

      #4
      Dat met papier ga ik wel eens proberen.
      Een vochtigheidsmeter is dus heel belangrijk ook en ga dus eentje bestellen.
      Dus eigenlijk, propje papier in de pot indien nodig en vocht meten tot die goed staat en dan gewoon het curen laten gaan en de pot dagelijks een 15 tal minuten open?

      Comment


        #5
        Ik denk dat ik niet goed mee ben met het curen nog.
        Een propje papier, laat je dat er gewoon continu in zitten of even een uurtje er in tot de vocht goed staat en dan er uit?

        De vochtigheidsmeter is ook binnen en ik meet 45% dus wss mag ik aan de slag maar wil wat meer zekerheid hoe
        Last edited by rubberduck; 13 August 2020, 00:17.

        Comment

        Bezig...
        X