Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

temperatuur kweektent.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    temperatuur kweektent.

    Korting op 420shop
    op hoeveel graden mag de kweektent temperatuur hangen met verlichting aan? ik zet een temperatuurmeter 50cm onder 300watt led en ik meet 32graden af met LV 52% . ik zou 28graden willen halen. is dit de temperatuur van de led of omgeving? waar meet ik het beste?

    #2
    foto zegt meer dan woorden , draait de afzuiging en wat is de omgeving temperatuur waar de tent staat ?

    Comment


    • ak12
      ak12 commented
      Editing a comment
      neen geen afzuiging op dit moment. kamertemp is 25

    #3
    Is toch normaal dat je temperatuur stijgt in
    je tent als er geen afzuiging is

    Last edited by Jura; 18 August 2020, 18:17.

    Comment


      #4
      De temperatuur meet je in de schaduw op planthoogte.
      Liefst streef je naar minder dan 30 graden.

      Ja, afzuiging ja
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • ak12
        ak12 commented
        Editing a comment
        ik dacht tijdens het kiemen of 1-3weken met bloeien nog geen afzuiging te zetten laar zo te zien is het 3maand 24/24h lamp + afzuiging. vind 18/24 of 20/24h ( voor die paar uurtjes ) wat raar.
        momenteel staat lamp op 40cm van pothrond en volle 300watt

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het gaat er ook eigenlijk niet om wat je vind, maar wat optimaal voor de plantjes is.
        20/4 licht wordt veel gebruikt bij autoflowers. Daarvoor heb je genoeg aan een simpele timer met die LED. Die kosten geen vermogen.
        Hou je lamp vanaf het begin op de afstand die aangeraden wordt door de verkoper of andere kwekers die die lamp gebruiken.
        De afzuiger blijft 24/7 aan inderdaad, zo probeer je een constant klimaat te houden.

      #5
      enkel probleem wat ik nu heb is dat ik mijn zaaling in kweektent met lamp aan hen staan nu nog zonder ventilatie en het is er 32graden 42% vochtigheid. zou de eerste maand zonder ventilatie willen gaan en deze enkel gebruiken als de geur overmeesterd. heb al water gezet in tent mss vochtige doek enz

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als het probleem 32 graden is dan moet je die afzuiger aangooien. Simple as that.
        Die vochtigheid is niet zo interessant.

      #6
      Je planten hebben ook gewoon verse lucht nodig eh.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #7
        ik weet dat kweken vallen en opstaan is en men moet leren en niet van de eerste keer alles kan. maar in mijn tent blijft het 30.5graden onder de lamp. ik mag alles openzetten van verluchting + ventilator. het blijft er 30graden.
        afzuiging staat op + inlane langs ondee verluchtingsgat gestoken ... 30graden :/
        mijn tent staat open en dan gaat hij naar 29.5graden.
        kan toch moeilijk mijn tent open laten waardoor licht verloren gaat?
        het enigste wat ik nog kan doen is een verluchtingsbuis leggen tot mijn inlaat kweektent haha.
        1ste week en omgevingsklimaat is verwaarloosd op dit moment. dat vraagt voor schimmels,bacterie in de kweektent!

        Comment


          #8
          Als je gaat meten onder de lamp kan het al gauw wat warmer zijn door stralingswarmte meet de warmte ter hoogte van het bladerdek en niet recht onder de lamp
          Zorg dat je genoeg beluchting openzet van onder in de tent ik zie dat je typed dat je 1 beluchtingsgat heb dat lijkt me te weinig zelf heb ik er 3 waarvan 2 van 250 en een 125 dmv een slang
          En zorg dt je de warmte uit de kamer krijgt waar je tent staat
          succes

          Comment


            #9
            ik heb 3roosters en 3beluchtingsgaten in mijn tenr onderkant. moet alles openstaan daarvan en in de 3gaten alle 3een buis ?

            Comment


              #10
              Nee ze hoeven niet volledig open te staan als je maar voldoende verversing heb dat is belangrijk
              Mijn gaten van 250 zijn half gedimd ivm licht

              Comment


                #11
                ja of zou ik toch voor een prima klima 100gaan die wat sterker afzuigt zodat het beter afkoelt?

                Comment


                  #12
                  je moet zowieso zorgen dat je natuurlijk wel genoeg cappaciteit heb om je tent af te zuigen en een beetje overcappaciteit is geen slechte investering .

                  Comment


                    #13
                    zou dit goed zijn?
                    Combo Kit Ventilatie set 220/400 m3/h
                    voor 2-3plantjes in 60x60 160 en 300watt lamp om goei koeling te krijgen?

                    Comment


                      #14
                      Moet werken! Je lamp is 150W.
                      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                      Comment


                        #15
                        Hoe zit het met de temperatuur buiten je tent? Als die bijvoorbeeld 28 is, dan word koelen ook wel lastig.
                        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                        Comment

                        Bezig...
                        X