Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermafrodiet wat moet ik ermee??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermafrodiet wat moet ik ermee??

    Korting op 420shop
    Dag beste,

    Ik ben een totaal nieuw beginnende kweker en met mijn 5de plant al meteen iets raars aan de hand.. Het gaat om OG zkittlez autoflower waar ik er 2 van heb en een schoot al niet te graag in groei en tijdens bloei heb ik ook nog eens ontdekt dat het een hermafrodiet is..
    De info die ik hierover terugvind vind ik wat dubbel want als ik het goed begrijp zijn er 3 hermafrodiet fasen?
    Maar ik weet niet zo goed tot welke fase mijn plant behoort dus weet ik ook niet zo goed wat te doen hiermee..
    Ik heb een stroompanne gehad waardoor de lichtfase wat verstoord werd waardoor deze wss hermafrodiet geworden is maar buiten enkel wat ballen die ik vind en ondertussen weggenomen heb vind ik de toppen er redelijk uitzien.
    Ik kan geen foto's uploaden jammer genoeg er is veel blad aanwezig de plant zelf is ongeveer 40cm groot vandaar ik dus denk dat het overheersend vrouwelijke plant is en hopelijk nog te redden is.
    De 2 planten worden in een tent gekweekt met hps lamp de hermafrodiet heb ik nu voorlopig uit de tent gehaald.

    Hebben julie experts hier nog wat raad of daad bij?
    dank bij voorbaat
    Last edited by Valcke; 10 October 2020, 17:05.

    #2
    Screenshot_20201010-171622_Gallery.jpg foto van de balletjes

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Voorzichtig met natte vingers eruit plukken, zijn het er teveel plant verwijderen zodat deze de rest niet bevrucht. Dit moet je consequent doen, als er ene open springt kan je hele hok worden bevrucht.

      Wil je zekerheid gooi dan die plant weg, kan er ook niks fout gaan.

    #3
    Screenshot_20201010-172306_Gallery.jpg En dit is de top

    Comment


      #4
      Deze stappen heb ik inderdaad al ondergaan.
      de vraag is het de risico wel waard? Aan de toppen te zien zou ik zeggen ja maar ik ben ook maar een beginnende kweker..
      Alvast dank voor de reactie!

      Comment


      • Nonsense
        Nonsense commented
        Editing a comment
        Met zulke kleine topjes kan je beter gewoon de plant weggooien en overnieuw beginnen .
        De weg naar je oogst is nog veel te lang om een risico te gaan lopen

      #5
      idd weg ermee zoals Nonsense zegt !

      Comment


        #6
        Weg er mee, en volgende keer even rondkijken voor je een topic start.
        JD is groter dan het introductieforum.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          Toch hier nog even laten weten wat ermee geworden is.
          Heb ze niet weggedaan zoals de meesten hier aangeraden hadden maar voorzichtig gecastreerd (tijd had ik toch) en daar is nog een mooie plant van geworden met en mooie opbrengst en een lekker weedje.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Foto's?
        Bezig...
        X