Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek: led en indoor -Coco- autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste kweek: led en indoor -Coco- autoflower

Korting op 420shop
    Cheers guys,

bezig met mijn eerste kweek.
    alvast veel geleerd maar maak mij nu toch wat zorgen over de bladeren aan kleur van m’n babies.

volgende kweek is in autopot en Coco+hydrokorrels en wat perliet.

voorlopig wil ik hier zoveel mogelijk uit leren.

fouten die ik maakte:

1. voorbereiden medium heb ik perliet gemengd met Batmix onderaan m’n smartpot. De boven laag Coco met het idee als m’n zaailing eerst in Coco zit en hij verder ontwikkeld niet overvoed zou raken.

2. PH is 7,8 wat zeer hoog is.. dit maar ontdekt bij ontvangen van PH meter in week 2 na germination.
    even afgevuurd naar 5,8

3. Ik maak voedingswater op voorhand in een emmer. Als ik Ph nadien teste zag ik dat het van 6,5 terug naar 7 was gegaan..

ik merk nu da bij 1 plant de onderste bladeren volledig verkleuren en uitdrogen... heb geen idee waarom of hoe...
    verbrand of mss een te kort?

4. Had eerst de grote fan beneden gehangen en dat gaf ook extra stress en heeft wat bladeren beschadigd nu hangt deze boven een een kleiner type beneden.

Enig advies of iemand die on privé wilt praten om wat te sparren?

Even in het Engels mijn setup:

It’s my first indoor setup:

SF1000 LED Grow Light Full Spectrum+70x70x160cm Grow Tent Kits Carbon Filter Indoor.

So quantumboard only had money for the SF1000 what’s kinda risky doing 4 plants no?

Specs: Specification SF-1000
    Spectrum 660-665nm,3000K,5000K, IR 760nm
    Par Value 250.43umol/S
    Coverage Veg:2.5x2.5ft Flower:2x2ft
    Lumen
    16439Lm±5%@AC120V
    16327Lm±5%@AC240V
    16292Lm±5%@AC277V
    Power draw
    100.5W±5%@AC120V
    98.8W±5%@AC240V
    98.39W±5%@AC277V
    Light Size 300*267*59MM
    Package Size 360*327*115MM
    Gross Weight 1.92KG
    DB 0dB
    Input Voltage AC100-277V
    Amp
    0.8274A@AC120V

Strains: royal queens seeds: 1 white widow auto (small one), 2 auto northern lights, 1 auto amnesia haze (strange leave).

My medium I use is 4 - 11L smartpots with 20% perlite, 20% Plagron Batmix fertilizer 6 weeks and 60% coco.

Germination was at 16/09 they had it pretty rough and stretched a bit. Did a few things wrong I think. So, personally I think they are rather small for being almost 4 weeks.. my PH meter only arrived 2 weeks a go and I noticed our water was 7,8 so downed it to 5,6. They probably received a lot of stress because of that. Anybody knows what’s up with the spotted leave?

Close up bladeren

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lightbleach!! cal/mag toevoegen bij ledkweek.

pH loopt altijd op de eerste dag, na 24 uur weer afzuren en dan blijft het redelijk stabiel.

Grond en cocos gaat niet samen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nederlands aub, dit is een Nederlands forum.

Bladproblemen hebben we een speciaal forum voor.
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

PLF !
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Cheers guys,

Bedankt voor de tips.
        De led hangt nu op 60cm en heb wat Cellmax CalSiMag Biologische Bladspray besteld zodat ik het kan behandelen. Ik neem het alvast mee naar de volgende kweek!

Ik stuur later nog effe een update of verplaats ik het naar een ander deel van het forum?

Grtz

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Waarom niet iets voor in je voeding water!?

Je hebt cal/mag de hele kweek nodig, en in de bloei mag je niets spuiten!!!!

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          En dit is jouw kweekverslag!!!!

Beginner.

Omdat het voorlopig het enige is waar ik snel kon aanraken. Ik ga nog achter Solabiol Kalk Dolomiet - Kalk dan kan ik dit in de toekomst vermijden.

Heb je aanraders van supplementen?

Had nogtans veel gelezen maar geen idee dat het cal-mag zo ferme impact zou hebben. Al is het vooral een combinatie van factoren. :p

Het is mijn eerste post en kweek dus inderdaad... een groene beginner. Ik kan alleen maar leren van mensen met meer ervaring.

Comment

Dutchpro, omdat er niet alleen cal/mag in zit.

De intensiteit van het ledlicht heeft impact, niet de cal/mag.

Als het licht verder weg is, is de intensiteit minder, dus heel in het begin heb je het nog niet nodig.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X