Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klimaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Klimaat

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben nieuw in de kweek wereld en had een paar vraagjes.

    Ik wil met een paar vrienden een kleine microkweek starten van 2 of 3 plantjes. Nu hebben we al een ander uitgezocht over een kweekruimte maken alleen we zitten met een probleem, namelijk het budget. We willen het liefst niet meer dan 200 euro uitgeven aan een kweekruimte. Nu hebben we wel al een goede kweeklamp gevonden, een LED kweeklamp 200 watt (50 euro), wat voor ons prima leek. Verder hebben we een ruimte waar we de plantjes in een (kleding) kast gaan doen. Alleen zijn er nog wat andere probleempjes.
    De muren van de kamer waarin we kweken zijn allemaal van steen dus we weten niet hoe de afvoerbuis kwijt kunnen. Ook kwamen we er niet uit wat ons CFM is. We hebben namelijk een kast van ongeveer 100cm breed, 100cm diep en 180 cm hoog. De goedkoopste afvoerset die we vonden was 70 euro (inclusief, buizen, koolstoffilter, ventilator ect.) alleen weten we niet of de CFM wel klopt, er stond 109 cm3 bij. ( hij heet basic 100 mm luchtset op plantarium.nu).

    Hopelijk komen jullie er wel uit. Alvast bedankt!

    #2
    goed begonnen is half gewonnen , spaar voor een goeie 'kleine' setup , and don't cut corners

    Comment


      #3
      Weet je zeker dat die lamp echt 200 Watt is?? Want E50 voor 200 watt is wel heel voordelig
      Lopend Verslag

      Comment


      • Hovenierrobin
        Hovenierrobin commented
        Editing a comment
        Het is een lumeri sq200, 50 euro + 9 euro verzendkosten

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        66 Watt opgenomen vermogen.

      #4
      Een microkweek met een paar vrienden? Het lijkt me voor de vriendschap beter dat jullie allemaal een microkweek set up regelen. Google maar eens naar een emmer wiet. En led zou ik niet aan beginnen als je budget krap is.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      #5
      Goedkoop is toch vaak duurkoop met dit soort dingen.. je hoeft echt niet voor het duurste te gaan maar 200 is wel heel krap. Hoeveel gram wil je kweken dan? En de kast staat dan niet bij jou thuis neem ik aan? En is ie wel goed lichtdicht? En met deze lamp ga je niet meer dan 60 gram kweken. En dan doe je het al goed, voor de 1e keer. Dan houd je 20 gram pp over na 4 a 5 maanden werk. Is dat wat jullie willen?
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Precies, en met name 1 persoon die het risico loopt. Wel goed trouwens als je het voor elkaar krijgt dan een ander voor jou gaat kweken

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Hahah ja zo kan je het ook bekijken maar dat wordt een tikkende tijdbom.
    Bezig...
    X