Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hps of led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hps of led

    Korting op 420shop
    geachte jointjes draaiers.

    ik heb een vraag over lampen.

    ik had wat ingelezen en kwam uit op een 250 evsa voor een 60x60 tent.
    maar na wat lezen op dit forum zag ik dat led nu wel echt veel gebruikt word en de prijzen niet zo heel hoog liggen dan een paar jaar terug.
    Dat maakte mij uiteindelijk aan het twijfelen want mijn voorkeur gaat uit naar led in verband met veiligheid. (dat is mijn gevoel na veel lezen geen idee of dat ook zo is)
    Nu wil het ook zo zijn dat ik nog veel tegenkom dat led niet op kan tegen led.
    maar na het zien van de g-bars 150w en de samsung quantum panels dat daar ook hele goede resultaten onder worden behaald.

    ik heb er veel over gelezen en ik kom er eigenlijk niet meer helemaal uit wat het beste gaat zijn kwa mooie planten en opbrengsten.


    ikzelf was op deze twee uitgekomen

    hps : https://www.plantarium.nu/shop/canna...-kweekset-hps/

    led : https://www.g-tools.nl/product/kweek...weeklamp-150w/ of https://www.greensell.nl/a-60215492/...3/#description
    Last edited by djoezz; 11 December 2020, 00:11.

    #2

    Comment


      #3
      Met beiden haal je mooie planten
      Led is te koud voor de tijd vh jaar,
      EVSA is al veilig in een gewoon geaard stopcontact, goeie afzuiger en geef gas met die hps!!
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4
        Ik zou zeggen ga voor led en probeer budgetvriendelijk te verwarmen.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #5
          Als je in een koude ruimte gaat kweken en je gebruikt led, ga je moeten bijwarmen. Dat zou je in dat geval alvast kunnen vermijden door een hps lamp te gebruiken zolang je lamp brandt. Led is wel de toekomst.

          Comment


            #6
            Het heeft allebei voor- en nadelen.
            Wat voor jou het beste werkt zal van meer dingen afhangen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Bedankt allemaal voor de reacties.

              Dat met de kou in deze tijd van het jaar had ik al over nagedacht maar heb een verwarming in dezelfde kamer als waar de kast zich bevind.

              Het gaat mij ook voor namenlijk om het feit dat ik me geld natuurlijk maar een keer kan uitgeven.

              De reden van een 250 hps lamp is dat er geen 150 evsa lamp te vinden is en er kwa veiligheid toch wel een evsa word aangeraden.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Led doet zeker niet meer onder voor hps , zeker de nieuwere generaties...succes met je keuze , het zijn er zoveel!
                  Ganja always does the trick.

                  Comment


                    #10
                    Led heeft op dit moment wel bewezen (lampen van afgelopen tijd) na zoveel jaar meer opbrengst te krijgen dan hps mits de omstandigheden naar wens zijn vaak
                    in deze tijd voordeliger met hps (stookkosten) of als je minder rondes in 't jaar wil led en de warme periodes in 't jaar opzoekt

                    Comment


                      #11
                      TheBigDudeski de keuze is nog niet helemaal gemaakt. wel of ik hps of een led lamp neem, het word een led lamp. Ik heb ook jou kweekverslag doorgelezen en nog een paar verslagen met een led kweeklamp. nu twijfel ik tussen de ts1000 of de vergelijkbare viparspectra en dan heb je ook nog de rubol QB lampen of een duurde variant de G-bars 150W waarbij ik me afvraag of de 200 euro extra het waard is. ik lees in de verslagen dat ze elkaar vrij weinig ontlopen. waarom heb jij voor de mars ts1000 gekozen?

                      Wesley pipes Bedankt! hahaha idd na mijn keuze om voor led komt de lastigere keuze een lamp uitzoeken.


                      Mizzaa dat viel mij ook op dat led nu meer aanwezig lijkt te zijn. ik heb me vaker verdiept in het kweken maar elke keer het toch nog niet aangedurfd. Toen kwam ik veel kweekverslagen tegen met alleen hps en nu lijkt het toch wel meer in balans zo niet meer led kweekverslagen.

                      Comment


                      • TheBigDudeski
                        TheBigDudeski commented
                        Editing a comment
                        Last edited by TheBigDudeski; 14 December 2020, 16:45.

                      • djoezz
                        djoezz commented
                        Editing a comment
                        Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie.

                        Het heeft me ook doen besluiten om de TS1000 te bestellen, hopen dat die snel binnenkomt. ik heb hem besteld bij ledsgrowindoor voor 160 euro. ik heb ook voor de TS1000 gekozen omdat ik de viper niet in een Nederlandse webwinkel kon vinden of althans misschien niet goed gezocht. Omtrent de garantie leek me dat handiger. Had ook nog overwogen om hem op ali te bestellen maar na wat lezen en eerder genoemde punt leek dat me niet een heel goed plan haha.

                        ik vind het op zich nog wel meevallen bij jou kweekronde. Voor de eerste keer en ook begonnen met een andere lamp enz. Ik beweer nu niet dat het heel super gaat maar ik heb wel eens AF op me balkon gehad die het slechter deden.

                        Ik had het liefst ook wel iets groters gehad qua tent enz een 1x1x2 bijvoorbeeld. Helaas alleen plaats voor een 60x60x160. en niet om er meer planten in te zetten maar dan heb je wat meer ruimte.

                        Als ik alles binnen heb en ga starten ga ik proberen een kweekverslag bij te houden. Word ook mijn eerste kweekronde binnen dus zal vast ook wat hulp kunnen gebruiken en het beste is om dan een verslag bij te houden is me wel opgevallen haha.
                    Bezig...
                    X