Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over ontkiemde zaaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over ontkiemde zaaden

    Korting op 420shop
    Goedenavond allemaal,

    Ik heb nu bijna alles om te beginnen met de hobby. nu had ik AF zaden van white label Super skunk en die zijn ontkiemd alleen is mijn lamp nog niet binnen (ik heb een mars ts1000 besteld).
    Het probleem is als volgt, ik lees overal op het forum dat je uit fem zaden betere resultaten en ook betere wiet krijgt.
    Ik zit eraan te denken om pp fem zaden te bestellen of is het beter om toch met de 3 AF zaden te beginnen ?


    edit: ze ontkiemde ook heel traag of is iets wat niks te maken heeft met het uiteindelijke plantje zelf?
    Last edited by djoezz; 17 December 2020, 18:41.

    #2
    ik zou de 3 autoflowertjes laten staan, duurt toch minder lang dan de feminized.
    je hebt ze al in de ontkiem gezet dus ik zou ze gewoon laten staan, anders lijkt me het een beetje verspilling

    Comment


    • Hubertus
      Hubertus commented
      Editing a comment
      Wat is heel traag? Hoeveel dagen? Ik heb bijvoorbeeld al 3 dagen Monster Zkittelz van Zamnezia in de ontkiem staan, kan soms langer duren dan anders.

    • djoezz
      djoezz commented
      Editing a comment

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik heb meestal binnen 24 uur ontkieming, en niet met de koffiefilter dus!

    #3
    Fems kan ook binnen 13/14 weken klaar zijn, dat scheelt niet echt hoor, alleen fems heb je meer controle over.
    En qua opbrengst ligt het ook aan jezelf, er zijn leden die met auto's 1.6 gram per watt halen.

    In de grond die zaden en gewoon spaarlampen of daglicht lamp er boven zetten, 20/4 of 22/2 licht/donker.

    Comment


      #4
      6 dagen is wel lang, ik zou nog wachten tot je de lamp en andere zaden hebt.
      Moesten ze dan niet uitgekomen zijn doe je gewoon de feminized.
      Geen probleem, laat nog iets horen van je als je een beslissing hebt gemaakt

      Comment


        #5
        Is een cultuuromslag Fems of AFjes. Hebben beide voor en nadelen. Autoflowers gewoon 21 uur licht geven zodra je lamp er is en knallen. 1/2 portie voeding en dan zijn ze erg dankbaar. Eerste 3 weken geen voeding.

        Als je het in het begin goed doet qua watergift komt alles goed.

        Ontkiemen kan tot 10 dagen duren. Zegt niks over de wiet achteraf.

        Comment


          #6
          Als ze een 'staartje' hebben dan kiem je te lang.
          1-2 mm is genoeg. Dat is kiemen.

          In de grond stoppen en lamp er boven. Desnoods een TL buis wat overigens een prima keus is voor de eerste week.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            ik heb ze inmiddels in potten gestopt de lamp er boven gehangen en beginnen maar. de lamp is ook binnen en die staat aan. Nu opzoek naar een ventilator die goed stil is.

            Bedankt allemaal voor het advies, word denk ik nu tijd voor een kweekverslag.

            Comment


            • Hubertus
              Hubertus commented
              Editing a comment
              ik volg het verslag, ben benieuwd

            #8
            helaas de AF zaden hebben het niet gered. ik heb nu fem zaden staan power plant van white label. als er een goede start inzit ga ik proberen een mooi verslagje bij te houden.

            Comment


            • TheBigDudeski
              TheBigDudeski commented
              Editing a comment
              Balen van je AF's. Hopelijk heb je met de Fems meer geluk! Komt met een beetje hulp van hier vast goed.

            • Hubertus
              Hubertus commented
              Editing a comment
              Ai, pijnlijk. Maar die dingen gebeuren, mijn monster zkittelz hadden het ook niet gered, dus je bent niet alleen

            • djoezz
              djoezz commented
              Editing a comment
              Ik hoop het wel ja dat er nu wat meer geluk bij zit. De start was al goed allemaal ontkiemd in 24 uur. En waarschijnlijk had het te maken met dat ik ze al sinds maart in de koelkast heb liggen. Gelijk ingeslagen toen de coffeeshops ook zo abrupt dicht gingen. De dag erna toen ze alles terug draaide omtrent de coffeeshops alles op de lange baan geschoven qua plannen. Maar ben begonnen met een verslag en als ik dat in die andere verslagen zie moet dat idd wel goed komen.

              die monster zkittelz opgezocht, die staat op het lijstje om eens te proberen. en omtrent het plantje hou ik in me achterhoofd hoe veel we manipuleren qua omgeving het is en blijft een natuur product.
          Bezig...
          X