Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoogte van de lamp & fan snachts uit ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoogte van de lamp & fan snachts uit ?

    Korting op 420shop
    Men stekken staan 3 dagen en slaan aan .
    de hps hangt nu helemaal omhoog .
    op welke welke hoogte zou ik hem hangen ( 60 cm bovenkant plant ??) En hoe voorkom je strek in je planten ?
    bijkomende vraag zetten jullie snachts de ventilator aan ?
    Alvast bedankt .
    Attached Files

    #2
    Clipfan staat 24/24 aan bij mij. Verander dagelijks de windrichting.

    Strek ga je tegen door genoeg licht, maar ik kweek met LED, dus geen idee over HPS.

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Kelderkastje aight thanks voor de info

    #3
    Bij mij staat de ventilator ook 24/24 op .
    Hanghoogte is wattage delen door 10 voor hps.

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Eerste dagen heeft ze volledig omhoog gehangen dan een paar dagen op een 70.cm en dan ben ik vrij snel naar 60 cm gegaan .
      En in de voorbije weken in de groeispurt heb ik.ze er zo kort mogelijk opgehouden om strek te vermijden ( gemiddeld 45 cm .
      En n7 14 dagen in de bloei zit ze op minder dan 40 cm en ze verdragen het zeer goed .
      De fan staat op hoogte van.de lamp en zwenkt dus die neemt onmiddellijk de warmte weg .
      Het verbaasd me hoe goed de plant bestand is tegen het licht .
      Grten

    • Fruttella
      Fruttella commented
      Editing a comment
      Loopt op wieltjes , succes verder .

    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Thanks

    #4
    Ik vind het op de foto's nog meevallen
    Hier staat de clipfan ook los van de schakelklok dus continu aan.
    Voor HPS is de hoogte makkelijker te berekenen dan voor LED maar Frutella heeft het antwoord daarop al gegeven.
    Misschien toevallig maar voor mijn LED lamp is de hoogte ook 60cm in geval van jonge stekken.

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Als de hps aanstaat lijkt alsof ze echt naar de licht gele kant kleuren maar onder normaal licht is het lichtgroen dus valt idd mee
      De lamp laat ik nu over een paar dagen zakken naar de 60 cm zoals het hoort .
      Thanks voor de feedback

    #5
    Hps 600watt kan tot op 40 centimeter gehangen worden mits goede (frisse) luchtstroom tussen plant en lampbron: mijn 600watt lamp Hangde ik zaailingfase 100cm, veg fase 70-80cm elke dag verhogen, bloeifase 58-65cm ook elke dag meter tussenhouden...


    De Photosynthetic Photon Flux Density of Photosynthetically Active Photon Flux Density (PFD of PPFD) is de fotonenstroomdichtheid in het fotosynthetisch actieve lichtspectrum (400-700 nm) van het zonlicht ook wel fotosynthetisch actieve stralingfotonentuinbouwfotonenfotonen

    Comment


    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Interessant dit is eentje voor de volgende ronde ......
      Thanks !

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Die frisse luchtstroom zeker maar uit goede bron maakt de waterdamp ook uit, als die relatieve luchtvochtigheid naar de hogere kant gaat zou je ook de lampafstand kunnen verkleinen of zorgt net de luchtstroom voor de afvoer ervan?? Teveel vragen met die lampafstand

    • Anonymous grower
      Anonymous grower commented
      Editing a comment
      Rietslang als ik de luchtstroom verklein ( fancontrol op 30 % ) stijgt uiteraard de rv maar spijtig genoeg stijgt ook de temperatuur en krult het blad omhoog ( te warm )
Bezig...
X