Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geur preventie bij het wateren in de bloei en tijdens het trimmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Geur preventie bij het wateren in de bloei en tijdens het trimmen

    Korting op 420shop
    Hallo Mede-jointjedraaiers,

    Voordat ik begin wil even snel kenbaar maken dat ik me ervan bewust ben dat dit het zoveelste topic is dat geur betreft maar ik heb vooralsnog nog niet het echt een duidelijk antwoord gevonden op mijn vraag.
    Ik heb een tentje van ~60x75 met daarin 4 plantjes die deze week zijn geflipt naar 12/12. Er hangt een koolstoffilter in de tent met een capaciteit van 440M3 en een afzuiger die momenteel 248M3/h afzuigt, dit kan naar 283.

    Waar ik een beetje mee zit is de geur die vrij zal komen tijdens het water geven maar ook vooral bij het trimmen.Wateren doe ik als de lamp aan gaat en dat is om 20.00. Wat ik sowieso zal doen is als de tent open is de ventilator uitzetten, om de afzuiging een betere kans te geven. Het trimmen ga ik natuurlijk in de kleine uurtjes doen, ik zag daar ook al suggestie voor langskomen als knippen in de tent maar in verband met beperkte ruimte doe ik dat liever niet. Eigenlijk wil ik dus nog een extra preventieve maatregel treffen.

    Wat ik tot nu toe ben tegengekomen zijn de dure air cleaners, daar zit ik met budget niet echt naar te kijken.
    En vervolgens natuurlijk de geur "bestrijders" of "maskeerders". De meest terugkomende is natuurlijk "The Neutralizer", hiervan zijn de meningen redelijk verspreid tussen het beste product dat de kweek wereld ooit gekend heeft tot een veredelde luchtverfrisser. Ook dit apparaat komt met een redelijk prijskaartje. Een goedkopere variant zou een ambi pur unit zijn met drie van die flesjes erin, vooral door de prijs hang ik wel een beetje deze kant op maar ik vraag me dus af wat ik hier van kan verwachten.

    De vraag is dus eigenlijk hoe andere omgaan met geur tijdens water geven (moet nog zien of dit echt een probleem zal zijn) en (voornamelijk) trimmen, en of zo een ambi pur unit voldoende de geur kan maskeren?

    #2

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Dit is inderdaad ook door mijn hoofd geschoten maar niet direct de goedkoopste oplossing natuurlijk. Uiteindelijk blijft het toch wat moet dat moet om incognito te blijven, dus wellicht.

    #3
    Maskeren lukt niet. Je kan een heel bos wierook aansteken, maar dan ruikt het naar wierook met wiet.
    Bovendien wordt wierook ook met zweverige types geassocieerd dus das geen pluspunt.

    Al die neutralizers werken niet tegen de geur van een plant in volle bloei, Misschien als je een hele muur met Ambi-pur behangt ? Maar dan nog komt het erdoor denk ik...
    Het enige wat echt werkt is een koolstoffilter en een ozon-generator, maar die laatste is dan weer erg ongezond voor mensen en heeft nog een heel rijtje nadelen.
    Dus in je tent kruipen, of een aparte ruimte maken waar je een afzuiging en filter inhangt, of gaan experimenteren met ozon. (dat raad ik af)

    Tijdens het knippen komt de meeste geur vrij.

    Heb je geen kelder ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Helaas geen kelder tot mijn beschikking nee, als ik het zo lees wordt het toch snel inderdaad afzuigcapaciteit opschalen, daar niet, me zelf in die tent proppen, al is het plan ook om daar in te drogen dus weet niet hoe dat zal gaan met ruimte.

    #4
    Ik circuleer de lucht van mijn kweekje in dezelfde ruimte, met een klein raampje open.
    Wat ik ga doen tijdens het trimmen is het raampje dicht, de afzuiger op de volle 680m3/h, en dan proberen alle geur/lucht in de ruimte circuleren/filteren.
    Ik verwacht dat er zo niet enorm veel geur ontsnapt naat buiten toe.
    je kunt ook je koolstoffilter vlak boven je kniptafeltje hangen Dan zuig je meer van de kniplucht direct je filter in.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Ik zit in een vergelijkbare situatie met de kweekruimte die uitblaast een paar meter verderop in een verbonden ruimte. Weliswaar kan mijn afzuiger niet zo hard als die van jouw.

    #5
    Ik ga aankomend weekend knippen en ik zet een pan heet water op met wasverzachter. Doet mijn moeder ook altijd als het hele huis naar eten en/of vis ruikt. Daar komt zo'n dikke zeepgeur vanaf, alsof je zelf een blok hebt opgevreten of in de wasmachine zit. Daar kan geen Ambi Pur tegenop (ik weet welke je bedoeld, die dingen van €5.85 met een adapter en 3 geurflesjes).

    Als ik het niet vergeet post ik wel even hoe de ervaring was.

    Comment


    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Ik hoor graag wat de ervaring is, zou wellicht voor mij ook een goede optie kunnen zijn!

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      De dampen die daar vanaf komen zijn niet gezond he

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Plant voor plant knippen gewoon in je woonkamer, raampje open dan zal het wel meevallen. Rook je wiet binnen? Ik heb nog nooit gemerkt dat ik iets ruik als ik gewoon heb geblowd op de overloop. Al me maatjes komen roken ze max 3joints als ze langskomen. Dis dat zal wel allemaal meevallen.
Bezig...
X