Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek (+verslag): Help! Gele punten!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek (+verslag): Help! Gele punten!

    Korting op 420shop
    Hey mede tuinierders,

    Ik ben bezig met mijn 1e binnen kweek en ik heb 1 dame die aangeeft dat ze het niet zo naar haar zin heeft ten opzichte van haar zusjes..

    Info:

    - Amnesia autoflower
    - 18 liter potten
    - Plagron Growmix met perliet (heeft 3 weken voeding)
    - Bio Nova Autoflower-Supermix
    - 300watt CMH lamp
    - Luchtvochtigheid 60%
    - Temperatuur: 26 met lamp aan, 21 wanneer lamp uit.

    Het verhaal:

    Zaden ontkiemd met koffiefilter trucje. Alle zaden krachtig en snel ontkiemd tot 1,5 cm wotellengte. Daarna gelijk in 18 liter potten gezet en een 110watt CFL lamp er boven en de zaailingen daar 6 dagen onder laten staan.

    Daarna zijn de dames onder de CMH lamp gezet met een afstand van zo'n 120 cm. Dit vonden de dames lekker want ze groeiden elke dag flink.

    Op dag 15 na het opkomen waren bij een aantal blaadjes vervorming waarneembaar. De bladeren krulde wat op en hier en daar zag ik een geel puntje aan het uiteinde van het blad. Ik kreeg het idee dat de zaailingen het iets te warm vonden en door de ventilatie wat op te schroeven herstelde dat vrij snel en groeide de planten mooi en stevig door. Verder nog geen probleem te vinden.



    Na de 3 week voorzichtig begonnen met de voeding toe te voegen aan het water en de lamp op 50 cm boven de planten gehangen. Volgens het schema van BioNova begin ik met 13ml op 10liter water. Dit water komt met een ph van 6,9 uit de kraan en meer dan op kamertemperatuur laten komen en een dag laten rusten in een emmer voor de stikstof doe ik er niet mee. Dit is mijn eerste kweek dus ik houd me nog niet bezig met ph en ec meters en dat zou met deze plant en voeding ook niet nodig moeten zijn volgens de geleerde.

    1e week met voeding erbij waren de dames zichtbaar blij want ze schoten ernstig omhoog. Mooie grote vol groene bladeren en verder geen issue's.



    Na de 5e week zag ik bij 3 van de 5 dames bij een aantal jonge blaadjes dat de punten geel begonnen te worden. Bij de andere 2 niks te zien. Gewoon vol en mooi groen zoals het hoort.



    Nu zit ik in week 7 en de dames zijn al lekker in de bloei geschoten. Maar nu vertoont 1 plant wel heel erg een symptoom dat ze of iets te veel heeft of iets te weinig.
    Het valt op dat deze dame dorstiger is dan de andere 4 dus ik geef haar gerust 1,5 liter per waterbeurt terwijl de rest genoeg neemt met 1 liter. Qua formaat is ze gelijk aan de rest dus waarom ze meer drinkt is mij een raadsel. Ik heb haar al een keer verplaatst om uit te sluiten dat de kachel of ventilatie de veroorzaker was.

    Je ziet duidelijk dat een aantal bladeren meer en meer gele punten krijgt. Het gekke is dat niet alle bladeren er mee voorzien zijn. Ook beginnen een paar grote bladeren nu wel heftig te verkleuren maar zijn buurman niet.

    20210213_224419.jpg
    20210213_224444.jpg

    20210213_224426.jpg

    Nu jullie het hele verhaal hebben gelezen: wat is er aan de hand en wat moet ik doen om het op te lossen?
    Ik kom er namelijk met het normale stappenproces om bladproblemen op te lossen niet echt verder mee.

    Alvast hartelijk dank voor jullie antwoorden!! Ik kijk er naar uit want: happy wife, happy life. En deze groene dame is niet happy dus kom maar op met die tips!

    Groene Groet,

    Eric
    Last edited by HardinxCore; 14 February 2021, 09:19.

    #2
    helpdesk.png

    Bijna 4000 topics in de helpdesk.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      helpdesk.png

      Bijna 4000 topics in de helpdesk.
      Precies... En daar kom ik er met 230 verschillende oplossingen niet uit. Ik heb hele overzichten met bladproblemen maar daar staat niet specifiek bij wat mijn probleem is. Dan kan ik wel lukraak er 2x zo veel voeding bij gooien maar ik ben liever zeker van mijn zaak. Heb eindeloos lopen Google'n op gele punten. Als ik al geen moeite had gedaan om het op te sporen, waarom zou ik dan zo'n heel verslag schrijven?

      Maar bedankt voor je tip.. erg behulpzaam!

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ziekte-oorzaak

        Daarom kreeg je die reactie dus. De wat ouder leden worden het een beetje beu denk ik om 100 keer hetzelfde te typen. Twee topics verder staat het antwoord nog is.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Mijn tip was: je had je topic in de helpdesk kunnen plaatsen

      • HardinxCore
        HardinxCore commented
        Editing a comment
        Sorry groene vrienden.. ben nieuw hier..mijne welgemeende excuses!

      #4
      Dan vraag ik mij toch af hoe je eindeloos hebt lopen googelen want er is maar 1 oorzaak van zulke bladpunten op voor de rest groen blad en da's overvoeding. Als je zelf aangeeft dat ze een halve liter meer krijgt dan de andere twee krijgt ze dus ook meer voeding, tenzij je de flessen apart aanmaakt? Bij kweken vanuit zaad heb je verschillende pheno's, tenzij je stabiel regulier zaad koopt, dus onderling planten vergelijken van dezelfde soort heeft weinig zin. Ze gaan zich altijd anders gedragen.

      Planten zijn overigens nog niet lekker in bloei geschoten, is nog niks van bloei te zien. Het beste wat je kan doen is een aantal afgewerkte kweekverslagen doorbladeren.

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        En het zijn afjes, die zijn over het algemeen wat gevoeliger voor voeding

      #5
      Helaas niet gelezen dat het afjes zijn.
      Mijn ervaring is om ze direct in de potgrond
      van de super te zetten, zit 8 weken voeding
      in dus 1 a 2 keer ietsje voeding geven na 8
      weken is meer dan voldoende .

      Misschien heeft deze link je wel op het goede
      spoor,

      Succes!

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

      Comment


      • HardinxCore
        HardinxCore commented
        Editing a comment
        Bedankt Ipie voor je commentaar. Ik ga is even graven in je linkje en volgende keer andere grond dus.

        Cool. Thanks! Fijn weekend nog!

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      tenzij je de flessen apart aanmaakt?

      Comment


        #7
        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Planten zijn overigens nog niet lekker in bloei geschoten, is nog niks van bloei te zien.
        20210214_142728.jpg

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Da's voorbloei. Als je zo'n pruikje ziet in de top dan is de bloei begonnen.

          Nee, genetica is het niet. Zal deze avond is een foto trekken van wat genetica doet Heb er eentje staan met variegatie.

        #8
        Blad is verder donkergroen en zie ook niet echt rode bladsteeltjes dus....geen voedingstekort

        Denk eerder dat er een toevoegingstekort aan de hand is en omdat het enkel bovenin de plant is begonnen, daarom denk ik persoonlijk een Calcium tekort

        Persoonlijk zou ik stapje terug in voeding en Calcium toevoegen

        Comment


          #9
          AFjes gaan in bloei. Verder braaf en iets te weinig voeding geven. Trekt nog wel recht. Zien wat het nieuwe blad doet.

          Comment


          • HardinxCore
            HardinxCore commented
            Editing a comment
            Gaan we proberen. Baat het niet, schaad het niet.

            Bedankt! Ik houd jullie op de hoogte over een paar dagen.

          #10
          Week 8:

          20210310_220128.jpg

          Comment


            #11
            20210310_231529.jpg

            Comment


              #12
              20210310_220145.jpg

              Comment

              Bezig...
              X