Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower of feminised

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower of feminised

    Korting op 420shop
    Goedemorgen!

    Half maart komt er plek in mijn kweektent vrij en die moet daarna natuurlijk direct weer gevuld worden. Nu twijfel ik of ik voor autoflowers of voor feminised zaden zal gaan. Die twijfel wordt veroorzaakt door de tijd die ik voor die kweek beschikbaar heb. De kweek incl. het drogen moet half juli afgerond zijn, dan ga ik namelijk op vakantie (corona en weder dienende).

    Laat ik voor het drogen twee weken pakken. Dan heb ik drieeneenhalve maand, ruim 100 dagen, over voor de complete kweekcyclus (voor zo ver die in de tent plaatsvindt, ontkiemen kan natuurlijk iets eerder). Nou heb ik geen ervaring met wiet kweken en kan alleen afgaan op de termijnen die de zadenleveranciers daarvoor aangeven. Een autoflower zou dan ruim moeten lukken (zo rond de 70 dagen lees ik veel). Feminised zaad wordt moeilijker (60 dagen groeien las ik als advies, plus dan de aangegeven bloeitijd van zeg 55 dagen).

    Nou begreep ik hier op het forum dat die termijnen met een korrel zout genomen moeten worden. Ik wil voorkomen dat ik straks in juli met een mislukte kweek zit, dus vandaar de vraag of jullie mee willen denken: zal ik kiezen voor autoflowers of gaat feminised nog lukken, al dan niet wat vervroegd in bloei gezet?

    Nog wat info die wellicht een rol kan spelen:
    De tent is 60x75x210cm. Ik gebruik een 240w ledlamp. De plantjes komen in biologische grond (biocanna lijn). Het plan is een of twee planten te kweken (maar misschien is het gezien de relatief korte periode die ik heb beter meer planten neer te zetten). In ieder geval wil ik een CBD wietje kweken met amper THC, maar wellicht ook nog een wietje met hoog CBD en matig THC erbij (1:1 ratio of zoiets). Ik heb me vooral verdiept in de CBD strains van Dinafem http://www.dinafem.org/en/cbd-cannabis-seeds/, maar dat is geen must.

    Advies is gewenst!

    #2
    Feminised indica's, tijd genoeg. 4 weken groei, 2 weken overgang 12/12 om in bloei te geraken, 9 weken afbloeien, week drogen en klaar.

    Comment


    • Rauwe Bonk
      Rauwe Bonk commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tip. 16 weken = 112 dagen. Dat is wel erg net aan (te eigenlijk). Precies de reden voor dit topic.Met wat minder dralen kan ik de tent wel anderhalve week eerder beschikbaar krijgen. Dat scheelt alweer wat.

    #3
    Heb je nou tot juli of heb je 100 dagen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Rauwe Bonk
      Rauwe Bonk commented
      Editing a comment
      Ik rekende vanaf half maart tot half juli, min twee weken drogen = ruim 100 dagen.

    #4
    Snelste foto- en autoflowersoorten: https://www.zamnesia.nl/blog-top-10-...ssoorten-n1648

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      meh, ik wil niet altijd de kwaaie pief zijn, maar dat is gebaseerd op de omschrijving die de verkopers geven.
      De praktijk kan meer dan een maand verschillen (langer zijn), dat weten we allemaal wel.
      Leuk als eerste selectie, maar probeer ook minstens 2 of 3 kweekverslagen te vinden zodat je kan zien wat ze echt doen.

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      QnQ

    • Rauwe Bonk
      Rauwe Bonk commented
      Editing a comment
      Bedankt! Ik kwam deze soort tegen. Een beetje in dezelfde categorie denk ik: Quick Dinamed CBD (link kan geloof ik niet in een comment).

    #5
    Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik ook wat sneller moet zijn. Ik ga de tent eerder vrijmaken, zodat ik direct in maart kan beginnen. De soorten worden waarschijnlijk Tatanka Pure CBD (Royal Queen Seeds, 70% indica) en Shark Shock CBD (Dinafem, 80% indica). Afgaande op de kweekverslagen die ik van die soortjes kon vinden moet ik dat gaan redden!

    Comment


      #6
      Sweet Seeds heeft ook rappe AFjes.

      Lekkere ook.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ah, ik had enkel.erg lekkere plantjes tot nu toe, al 4 AF soortjes gezet en nog enkele geproefd.

        Heb ook nog Fems liggen van hen. Caramelo en Green Poison denk ik.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Heb bijna de hele "red family" in m'n buitenkweekverslag gedaan afgelopen jaren.
        Er zitten wel 1 of 2 leuke tussen (voor een autoflower) maar ze zijn niet buitengewoon snel ofzo.

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Zou indoor niet rapper gaan met meer uur licht en zo?
    Bezig...
    X