Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Positie bevochtiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Positie bevochtiger

    Korting op 420shop
    Ola muchacho's,

    Ik ben alles op punt aan het zetten om mijn eerste kweekje te doen, 90x90x180. Hopelijk geen domme vraag

    Ik heb alles al opgesteld, lamp en afzuiging eens aangelegd maar ik kreeg mijn LV niet boven de 40%. Heb me dan zo'n bevochtiger aangeschaft, nu vroeg ik mij af als de positie van de bevochtiger een impact heeft op mijn planten. Zet ik die gewoon op de grond, maar dan ben ik bang dat de "nevel" zich gewoon op mijn planten zal blazen (eenmaal deze hoger komen dan mijn bevochtiger) en niet in de kamer. Kan dit negatieve gevolgen hebben en zet ik deze dan best iets hoger? Of gewoon laten blazen maar?

    Thanks in advance ✌️
    Grtz Jos

    #2
    Welkom ,op het forum. Kom je vaker langs? Stel je dan ff voor in het introductieforum. Vinden we leuk

    Bevochtigers zijn naar mijn inziens vaak niet nodig. Zodra je planten een beetje groeien gaat de luchtvochtigheid vanzelf omhoog.
    Je hebt immers vochtige potten, en ademende planten staan. Eigenlijk is de plant dus zijn eigen bevochtiger.
    Denk juist dat <40% lv een heel mooi beginpunt is. Vocht uit de ruimte krijgen is moeilijker dan andersom.
    Zijn allemaal trucjes voor.. Natte handoek bij de inlaat hoor is wel eens.. Pannetje water op de verwarming.. Verzin wat

    Maar als je toch denkt een bevohctiger nodig te hebben..
    Zo'n ding kun je denk ik gewoon op de grond naast de planten zetten. Tenminste, zelf geen ervaring mee. Maar zie bij andere kweekjes met bevochtigers dat die dingen gewoon op de grond staan.


    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • GingerSloth
      GingerSloth commented
      Editing a comment
      Thanks man! Zal mezelf eerste werk voorstellen na deze comment

      Ik heb airpots gekocht, dus ik denk dat mijn potten zelf wel wat LV minder zullen geven.
      Nuja, ervaring en ondervindingen zullen de beste leerschool zijn, ik was zowiezo van plan een kweeklogboek in te leggen.
      Ik zal deze hier droppen als ik geoogst heb... of worst case scenario laat ik het weten als dit toch negatieve invloed zou hebben

      MAHALO!!!

    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Het belang van de optimale luchtvochtigheid wordt naar mijn idee wat overschat. In het begin zat dat bij mijn kweekje rond de 30%. Omdat het voor mezelf fijner voelde heb ik toen een natte handdoek in de tent gedrapeerd. Maar om de plantjes hoefde het niet. Daarna hing het rond de 40%. Ook goed.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja waarom zou je niet zelf het wiel uitvinden..

    #3
    Potten verdampen ook water. Geen zorgen maken.

    Aloha

    Comment

    Bezig...
    X