Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw plantje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw plantje

    Korting op 420shop
    Dames en heren,

    Na een zeer domme fout van mij om mijn dames te snoeien wegens schimmel dacht ik. wat blijkt. het was geen schimmel. Heel triest enzo en ik wil het er liever niet over hebben want dit raakt met heel erg.
    Daarom ga ik deze fouten niet nog een keer maken.

    Ik ga kweken in een tentje van 30x30x120

    De vorige keer kon ik mijn luchtvochtigheid niet goed controleren.
    ik heb namelijk geen verse lucht invoer en vieze lucht afvoer. En die mogelijkheid komt er ook niet. Dus het is echt een tent zonder venitlator. Maar toen bedacht ik me. Kan ik de luchtvochtigheid niet beter controleren als ik een ventilator in de tent zet. Dan kan de vuile lucht nogsteeds niet naar buiten maar ik vraag het me gewoon af. Of hebben andere mensen betere iddeen hoe ik de luchtvochtigheid meer omlaag steeds krijg? zonder Lucht invoer en lucht afvoer. wel is het mogelijk om binnen in te ventileren maar dan blijft de lucht in de tent hangen.

    Dan

    Welk zaadje moet ik kiezen? het moet een autoflower zijn en het mag maximaal denk ik zoon 7-8 weken duren als dat mogelijk is. Eigenlijk zo snel mogelijk. Dus hebben jullie aanbevelingen welke lekker is? ik rook het op in een joint dus ik vind een hoog thc percentage wel handig.

    groetjes.

    #2
    1 plantje in een 30x30 tentje. In wat voor ruimte heb je het tentje staan?
    Vaak kun je prima de lucht in de ruimte zelf ciruleren. Zo doe ik dat ook.
    Als de vochtigheid in de "longkamer" te hoog wordt elke dag ff een uurtje een raam/deur open, of een luchtonvtochtiger erbij.
    Koop gewoon een buisventilator met koolstoffilter. Dan ben je ook direct van de geur af.

    Eneuh.. 7-8 weken gaat 'm niet worden. Je bent minimaal 12 weken verder voor je wat kun oogsten. minimaal. Beter ga je uit van een week of 20.
    Als je tent gewoon lichtdicht is, en je een tijschakelaar hebt. Dan hebben autoflowers ook geen meerwaarde trouwens.

    Lees je ff in over hoe je wiet kweekt. Het internet staat vol met goeie artikelen of behulpzame filmpjes.
    Als de de basics als dit nog niet helemaal op een rijtje hebt, denk ik dat het verstandiger is om eerst ff goed wat informatie te winnen en te studeren.
    Anders ga je de volgende rode weer domme fouten maken, en dan ben je weer terug bij af.
    Hier op het forum staan een paar duizend kweekverslagen. Dan kun je zien hoe anderen het doen etc..



    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ventilator of niet, in een gesloten tent gaat de LV naar 100% en krijg je sowieso toprot. Er is een reden waarom we allemaal een afzuiging gebruiken en koolstoffilter.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Als je een kitspuit neemt, hout en spijkers, de onderkant
        dicht maakt kun je er een duikboot van maken ( grapje)...

      #4
      Zo'n tent heeft vaak van die vlappen aan de zijkant die vastzitten met klittenband. Trek je die er af, ben je ook geen actieve inlaat nodig en heb je voor zo'n klein oppervlakte genoeg verse lucht.

      ​​

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Helemaal mee eens en zonder flappen zitten er altijd wel kleine
        ventilatie-gaatjes. Zeker is een kleine ventilator die boven het
        plantje de lucht verplaatst geen overdreven luxe.

        Luchtvochtigheid is het laatste waar je je druk over moet maken
        zolang het maar een beetje circuleert, kijk naar buiten, dan is het
        30% en dan weer 70% .
        Hoe wil je dat in dat tentje constant houden? De zelfde lucht komt
        daar ook toch?

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Van de moment lucht van buiten naar binnen komt wordt die opgewarmd en kan die al direct een pak meer vocht opnemen en daalt die LV. Of brandt bij u de verwarming niet? Binnen in een tent is de LV vrij constant te houden en wat de waardes buiten zijn heeft daar zo goed als geen invloed op.

        Dat geroep dat de LV binnen niet van belang is stamt nog uit de tijd dat binnen de waardes nagenoeg overal rond de 60-70% hingen. Nogmaals. Zeker iemand die geen afzuiging gaat steken moet zeker rekening houden met de LV. Ik ben ook 16 geweest met een kastje zonder afzuiging en een tl lamp. Na 2 weken staat er schimmel op het hout, continue 95% en meer.

      #5
      Yep, 7-8 weken gaat niet lukken, dat kun je vergeten.
      Reken maar op 3 maanden, als er niks tegen zit.
      (en dat lijkt me al een uitdaging op zich)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        Heren,


        ik heb wel eens een koolstoffilter gebruikt maar dat kan ik gewoon niet aan zoveel herrie. En dan is het een afzuiger dus de hele tent ging helemaal opzwellen. Moet ik dan ook nog een andere inlaat er in doen? Ik kan wel de flappen open zetten maar dan is de geur hier angstaanjagend.

        Comment


        • BushKush
          BushKush commented
          Editing a comment
          Als je tent opzwelt dan lijkt me dat je afzuiger verkeerd om gemonteerd is? Oftewel: hij blaast ipv dat hij zuigt.
          Als de afzuiger doet wat hij moet doen ontstaat er onderdruk in je tent waardoor hij in elkaar getrokken wordt.

        #7
        Maar is het gewoon mogelijk om een klein ventilator aan te laten staan die lucht wegblaast en het vervolgens door een aluminium buis terug verplaatst naar de tent als je begrijpt wat ik bedoel of heeft dat geen zin?

        Comment


          #8
          Die buis lijkt me niks extra's toe te voegen. Zet die clipfan lekker in je tent maar richt hem niet op je meisie om stress te voorkomen en toch wat lucht te circuleren. Hoe meer lucht er in beweging is hoe minder kans op schimmel (buiten hoge lv om uiteraard). Misschien dat je er een bizon vochtvreter bij ken knallen maar ik vraag me af of dit iets uithaalt. om maar even antwoord te geven op je vraag als je echt geen afzuiging wil (zou er zelf iig nooit aan beginnen, alleen al voor de geur)

          Geloof me (en iedereen hier) die afzuiging is je beste vriend als het gaat om verse (droge) lucht toevoer! In combinatie met een fancontroller is het geluid best wel goed te dempen ook. ken je er eventueel nog een geluidsdemper op plaatsen om het geheel nog stiller te maken.

          Note: hoe groter de cappaciteit van je afzuigfan, des te stiller die zal klinken als je hem dimt m.b.v. een fancontroller (niet zover dimmen dat die gaat brommen, brommen dien je ten alle tijden te voorkomen)
          Note 2: wat dacht je van een softbox
          Note 3: staat je tent in de slaap kamer? ( heb zelf zoiets in combinatie met deze fancontroller
          Last edited by Highrider; 16 March 2021, 23:00.

          Comment


            #9
            AFjes in kleine potjes kunnen in 8 weken klaar zijn, kies kleine soortjes en geef ze 10 weken.

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Wut, hoedan? Van zaadje 2 weken groei en 6 weken bloei ofzo?

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              3 en 5 ofzo AFjes .... Maar dat is me al gelukt met een Autoblueberry en een Lowryder in 3literpotjes. Als een AFje de juiste foute
              omstandigheden heeft gaat ze nog rapper. Blijft wat kleiner vanwege de beperkte ruimte en gaat dan rapper in bloei.

            #10
            Hi,

            ja de tent staat wel in mijn kamer. Maar stel ik kies er toch voor om een koolstoffilter te gebruiken moet ik dan alsnog die lucht uit de tent blazen? Of kan ik gewoon de lucht in de tent laten zitten

            groet

            Comment


            • TheBigDudeski
              TheBigDudeski commented
              Editing a comment
              Ik zou niet gaan kweken zonder koolstoffilter. Dat filter hang je in de tent en die verbind je dmv een buis aan een afzuiger. Zo word de wietlucht (wanneer plant in bloei is) gefilterd en relatief geurloos naar buiten de tent gezogen (liefst naar een andere ruimte, maar dat kan natuurlijk niet altijd).

              Woon je nog thuis bij je ouders?

            #11
            Je zal de lucht door het koolstoffilter moeten dwingen met je afzuigfan anders doet je filter niks tegen de stank buiten de tent!

            Je zal de lucht vervolgens naar buiten de tent moeten dwingen anders loopt je LV sws omhoog in de tent!

            ER MOT NOU EENMAAL GOED AFGEZOGEN WORDEN!
            dus zie quote

            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Ventilator of niet, in een gesloten tent gaat de LV naar 100% en krijg je sowieso toprot. Er is een reden waarom we allemaal een afzuiging gebruiken en koolstoffilter.

            En nu niet meer eigenwijs zijn.
            Succes met lezen, lezen, lezen hier!

            Comment


              #12
              Nee ik woon met mijn vriendin en die wil liever geen afzuiger constant horen

              Comment


              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Dan stopt het daar, zo simpel is het. Zet eentje opt balkon in de zomer.

              #13
              zonder afzuiger wordt het echt niks. Qua kilmaat niet, maar sowieso wordt je ook helemaal gaar van de enorme wietlucht die in je huis hangt met 1 plantje zonder filter. Onderschat dat niet.
              Als ome bets een keer op bezoek komt weet hij het ook direct. Je buren ook als je een raampje open hebt waar ze langs kunnen lopen.

              Ben ook wel benieuwd hoe dat ging met je vorige plantje. Was de geur niet veel te sterk? Ze ruiken doorgaans het sterkst in de 3e/4e week bloei.

              Je hebt wel aardig wat oplossingen voor stille afzuigers trouwens. Helemaal geruisloos is het nooit. Maar met een softbox icm met goeie slangen en dempers kun je het erg stil krijgen.
              Vraag mij echter af of dat het geld/moeite waard is voor een 30x30 tentje.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #14
                En als de stank je niets uitmaakt pak dan zoiets als deze Cooler Master Silencio, sluit aan op 6 of 9 volt of pak een adapter met verschillende voltages die je het ook nog kan regelen en met 1 plantje zuig je voldoende af en hoor je zo goed als niets..... (Op lage stand 6.5 dB)

                1050x1200.jpg
                Last edited by GreenBio; 18 March 2021, 16:10.

                Comment


                  #15
                  Misschien kun je die fan het zelfs hierdoor laten duwen tegen de geur, maar dat heb ik nooit geprobeerd, dus dat wordt gewoon proberen...

                  1200x670.jpg

                  Comment

                  Bezig...
                  X