Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groot ph probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groot ph probleem

    Korting op 420shop
    Goede middag, ik ben een beginnend kweker voor medicinaal gebruik. Ik kweek op coco coir perliet mix dat normaal gezien ideaal een ph heeft van 5.8 -6.0
    nu is mijn ph opgelopen tot 6.7 in mijn runoff water en ik krijg dit op geen enkel manier naar beneden.
    ​​​​​ik heb al geprobeerd om eens door te spoelen met een lager ph maar dit maakt het alleen maar erger en de ph blijft stijgen desondanks alle info die ik hierover kan vinden.

    Kan er mij iemand helpen aub?
    Groetjes

    #2
    Foto's aub, en wat noem jij doorspoelen en waarom meet je de ph van de runoff en waarom kijk je niet even in dat ander topic over ph.

    Comment


    • TheOmen
      TheOmen commented
      Editing a comment
      Hallo,
      ik ben net nieuw in dit forum dus weet nog niet alle stappen die ik kan volgen of waar de juiste info te vinden.
      Spoelen heb ik gedaan met met ongeveer 25l water met een ph waarde van 5.6...
      Nu is de ph van runoff gestegen naar 6.7.
      Is de runoff meten niet goed? Alles wat ik hierover al gevonden had zegt dit te doen en ook met de ec waarde

    #3
    Dit zijn de 3 plantjes die ik nu heb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      6,7 is geen groot probleem lijkt me Is daar iets mis mee dan? Is een soort afval/kak van de planten.

      Comment


      • TheOmen
        TheOmen commented
        Editing a comment
        Deze kweek is op kokos en had gezien dat de ph daarvan tss 5.5 en 6.5 moet liggen naar gelang de opname van de voeding

      #5
      Zou wat ruimer spoelen, 25L is niet veel voor zulke grote potten.
      Blijven spoelen tot je de goeie runoff hebt.
      Tis simpel op te lossen eigenlijk.

      (beter had je je vraag is het cocosforum geplaatst, dan krijg je ook geen misverstanden over die pH)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X