Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te vroeg bruine bloei haren.. week 4 bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: te vroeg bruine bloei haren.. week 4 bloei

    Korting op 420shop
    Beste mede-kwekers,

    Ik ben bezig met mijn eerste kweek, ik heb 2 amnesia dames in een scrog set-up. na 6 weken te hebben voorgegroeid, heb ik mijn lampen 14 mei op 12/12 gezet.
    nog geen 5 dagen later begonnen de eerste topen al te vormen. nu in week 4 van 12/12 zie ik veel bruine bloeiharen en vrijwel geen witte. behalve op 1 top die in de hoek van mijn ruimte zit.

    eerste 2 weken van de bloei bleef ik doorgaan met de groei voeding.
    deze voeding stelde ik als volgt samen per 5 liter water:
    0.7 ml regulator
    5ml bio 2 groei van bio-g-power
    20ml aarde 1 component van bio-g-power

    uit de kraan meet ik mijn water al op 0.6 e.c., na het mengen van mijn voeding kom ik op 2.0 e.c... dit ging nog goed.
    p.h. vervolgens afzuren tussen de 6.0 en 6.3

    na +-2 zichtbare bloei ben ik overgestapt naar bloei voeding. hiervoor meng ik per 5 liter water het volgende=
    0.7 ml regulator
    Dutchpro original bloom A
    dutchpro original bloom B
    Blossom builder liquid van Atami 0.25ml per liter voeding.
    tot een gemeten e.c. van 1.8-1.9
    hierbij ook de p.h. tussen de 6.0 en 6.3

    Mijn temperatuur is overigens met lampen aan gemiddeld 28 graden. maximaal 30. en de koudste dat ik gemeten heb is 18.3 maar is meestal minimaal 19.0. (ik heb inmiddels een bijverwarming besteld om dit omhoog te krijgen. lv= rond de 40 - 45%

    mijn lampen bestaan uit 14 ledstrips en een voeding van 450watt. mijn ruimte is 1.8 breed, 1 meter diep en 1.5 meter hoog.
    ik gebruik een co2 emmer die samen met mijn lampen aan en uit gaat.

    mijn afzuiger heeft sinds de start van de bloei laaggehangen. ik heb hem nu hoog gehangen omdat mijn inlet laag is en bang was voor een slechte circulatie. daarnaast heb ik mijn ventilatortje daarnaast gehangen om de andere richting op te blazen.uitlet-waaier.jpg


    mijn aarde temperatuur zit op de 21 graden.
    mijn medium is aarde met perliet. (biobizz original light-mix)

    wat ook wellicht handig informatie is, ik heb de gehele groei-fase van boven af watergegeven. net voor de bloeifase ben ik overgestapt naar van onder water geven (ik wist eerst niet dat dit kon).
    de planten nemen wel goed het water op en de medium wordt ook lekker vochtig van het water geven.

    nu dus mijn probleem...
    al mijn toppen hebben bruine bloeiharen behalve 1 enkele node. die zit in de hoek, ik heb gekeken of het mogelijk was dat ze bestoven waren. er is geen sprake van de aanwezigheid van mannelijk bloemen.
    wat heb ik fout gedaan of doe ik fout? en zijn mijn planten nog te redden?
    top3.jpg
    top 1.jpg
    hier de enkele die er wel goed uitziet=
    betere.jpg
    en dan voor het idee heb ik een overzicht van de ruimte=
    overzicht 4.jpg
    helemaal rechts beneden is de top van de laatste foto. verder lijken ze allemaal op de andere foto's
    ik hoor graag wat ik hier kan verbeteren.
    Last edited by Rory1994; 6 April 2021, 16:57.

    #2
    Ziet er raar uit ja.. Geen idee wat dit is eerlijk gezegd.. Kan het misschien bevruchting zijn?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Daar dacht ik in eerste instantie dus ook aan... (na uren de internet te hebben afgestruind) maar ik kan nergens de aanwezigheid van mannelijke bloemen vinden...
      Ik hoop dat het geen verloren zaak is..

      Comment


        #4
        Weet je zeker dat de plantjes 100% in het donker staan als de lamp uit is?
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Dat is een hele goede vraag.. bedankt. Als mijn lampen aanstaan schijnt de licht door het hout op de bovenkant.. als een soort rode gloed. Nu ik in 12/12 zit gaan de lampen pas om 12 uur smiddags aan natuurlijk.. ik heb wel de heletijd de gordijnen van de desbetreffend kamer dicht. Ik zal morgen ochtend even controleren of er niet een klein beetje licht doorheen komt.
          als dit het geval is, kunnen de planten nog bijtrekken naar jou mening? Mits ik het probleem oplos natuurlijk..
          mvg.

          Comment


            #6
            De pistils zijn wel erg donker.
            In eerste instantie dacht ik ook bevrucht, maar dan worden ze niet zo donker voor zover ik weet.

            Heb je de toppen misschien nat gespoten ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ik heb nog even gekeken of het 100% donker is als de lichten uitstaan.. ik zie iniedergeval helemaal niets doorschijnen.
              omdat ik de gehele groei periode van bovenaf water heb gegeven merk ik de de gros van de wortels in de bovenste laag aarde zit.. toen ik van onder watergaf, gaf ik ze 16 liter water.. (wellicht iets te veel?) binnen 3 dagen was al het water door het aarde opgenomen.. als ik een stuk aarde pak en heel hard knijp komt er water uit.. staan ze mischien veelste nat? Of kan dit mijn probleem zijn?
              stelen zijt goed en zien er heel gezond uit.. bladeren en oude bladeren ook, wel een beetje verbrande puntjes bij sommige.. de suikerbladeren lijken helemaal te verkrimpen en alle bloeiharen lijken wel verbrand..
              ik ben nog eens grondig gaan zoeken naar mannelijke bloemen, ik kon er geen 1 vinden..
              behalve de enige node die er wel goed uitziet.
              ruiken ze allemaal niet en lijken er geen trichomen gemaakt te worden..

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Als je planten van veel te droog naar veel te nat gaan kunnen ze wel rare verschijnselen krijgen. Zeker als je dat een paar keer doet.. Maar zou het niet met overtuiging daar aan vast durven knopen.

              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                Zou ik dat dan niet op al mijn bladeren kunnen terugvinden?

              #8
              Hoi qnq,
              bedankt voor je reactie..
              ik heb de toppen niet nat gespoten, er is ook geen sprake van condens.. ik kan ook niet begrijpen waarom er bij 1 enkele stengel wel goedgaat en bij alle andere niet...

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Zie je het meer bij de toppen die vol in het licht hangen dan de toppen onderin het bladerdek?, of geen verschil?

              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                Er is geen enkel verschil.. behalve bij 1 stengel waarvan ze wel allemaal prima lijken

              #9
              ik heb van vandaag nog even wat meer foto's genomen...

              als eerst zodat jullie de grote van de toppen kunnen zien.. lijken ze niet wat klein voor 4e week bloei?
              7-4-2.jpg


              en vervolgens (hopelijk) een wat betere foto van de pistels en bladeren van de top.
              7-4-1.jpg

              denk je dat ze gestopt zijn met groeien? heeft het ook zin om nog door te gaan? (ik zou zoiezo graag willen weten wat hier aan de hand is zodat ik dit kan voorkomen)
              het liefst ga ik uiteraard gewoon door

              Comment


              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                Hoi takketoelli,
                Bedankt voor je reactie..

                Ik heb de aarde nog even doorlaten meten door een kennis.. p.h.= 6.2 en ec=1.6.
                Ik heb de aarde geinspecteerd en de wortels. De wortels lijken sterk en gezond, wat mij opvalt is dat de bovenkant van de aarde heel dicht is door de wortels en hoe lager je gaat hoe minder de aanwezigheid van wortels is.. ik heb geen idee of dit normaal is.

                Ik heb een theorie. Aangezien ik de aarde heb doorgemeten en dat gewoon goed zou moeten zijn, en aan mijn bladeren en stelen weinig geks te zien is.
                Dat de toppen in de hoek wel goed gaat waar de ventilatortje in principe niet blaast.
                En ik bijna zeker weet dat ze niet bestoven zijn. Zou het kunnen dat de waaier teveel warm lucht vanuit de licht over de toppen blaast? Waardoor ze uitdrogen en daardoor de pistels verbrand?
                Ik hoor graag een ieders mening over deze theorie..

                Ik heb namelijk ergens gelezen dat de toppen wel moeten ‘dansen’ de de waaier blaast over de top dek heen als het ware

                Alvast bedankt voor het meedenken jongens en dames .. ik
                wordt namate van tijd steeds benieuwder wat hier nou aan de hand is en wat ik hier van op mag steken

              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                @takketoelli

                Zehebben zo een 4-5 dagen natgestaan, ik geef
                ze nu per keer minder water. Ik heb geen idee wat te lang is eerlijk gezegd. Ik wacht tot de bovenkant droog is en de pot lichter wordt totdat ik nieuw water geef

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Als je lv onder de 25% is maybe?

              #10
              Ik twijfel er eigenlijk aan of dit wel 100% wiet is... Welke zaadbank? Toppen op 5 dagen na omschakeling 12/12 lijkt mij echt niet mogelijk. Ik zie ook geen calyxen met pistels, zelfs niet op die foto waar geen bruin te zien is.

              Comment


              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                Wat ik dan vooral niet begrijp is dat ik niets afwijkends zie aan mijn stelen en bladeren...

              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Ja ik kan er ook niet aan uit. Ik heb al wel soorten gezien met wat dikkere pistels, maar dit? En dan waren het skunk soorten denk ik, geen haze. Heb ook al wel eens wat bevruchte pistels gehad en die worden ook zo bruin niet.

              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                ik ben heel benieuwd wat hier toch van komt als ik door ga.

              #11
              Ik denk je voeding, allemaal verschillende voedingslijnen.

              De dutchpro moet je direct bij 12/12 gaan geven en de atami blossom builder hoort niet bij die voedingslijn en misschien te vroeg gegeven ook.

              Begin maar overnieuw met 1 voedingslijn.
              Last edited by Rreppellsteeltjam; 8 April 2021, 02:02.

              Comment


              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                Hoi preppel,
                Bedankt voor je inzicht, bedoel je helemaal opnieuw beginnen? Of zou ik naar jou mening ook kunnen flushen en teruggaan naarhetzrlfse voedingslijn? Of is er al teveel schade aangericht?
                Alvast bedankt

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Nou eh, denk je zelf dat dit nog wat word?

                Accepteer je fuck up of een zelfbestuiving en begin opnieuw.

                Uiteraard mag je ook door gaan en zien wat het word.

                Biobizz is een goed merk hoor, je kan gerust hun voedinglijn nemen.

              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                ze zal geen schoonheidsprijs meer winnen denk ik nee :')
                ik accepteer zeer zeker mijn fout(en), ik wil er alleen graag van leren.
                als ze bestoven zijn moet er toch mannelijke organen aanwezig zijn. dan moet ik dat beter leren herkennen.
                ik ben benieuwd of het zoals jij zegt een voedingsprobleem is of bestoven is, of beide.
                mvg,

              #12
              Denk dat ze toch bevrucht is, er zit niks anders op. Al het andere is niet van zo'n invloed dat het de pistils beschadigd.

              (6 sept 2018 verslag)

              Dit was mijn buiten Tokay een paar jaar geleden.
              Ook het resultaat van zelfbestuiving. Ondanks dat ik op het eerste gezicht geen bal kon vinden (ze was ook vrij groot) moeten ze er toch gezeten hebben, want het jaar daarop kwamen er random plantjes uit de grond op die plek
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                Ik ben stomgeslagen... na het lezen van je bericht en bekijken van je foto was ik overtuigd... ze moet bestoven zijn! dus ik had vandaag besloten om mijn schaar op te duiken en op onderzoek uit te gaan... met schaar in hand ging ik naar mijn plantjes toe... wat denk je? ze is het niet met mij eens.. ze maakt dus gewoon weer pistols aan. de bruine punten die we kunnen zien worden naar buiten gedrukt! en als je heel goed kijkt blijven die bruine punten dus toch op het einde van de verse nieuwe witte bloeiharen zitten. dit zou een bestoven plant toch nooit doen? ik heb geprobeerd om hiervan een foto te maken maar je ziet het niet makkelijk. ik voeg hem beneden nog even toe.
                heel erg bedankt voor het meedenken!

              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Hangt er vanaf of de bestuiving succesvol is of niet. Als er maar hier en daar zaden komen te zitten dan gaan ze zeker nog verder met bloeien.

              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                dus om het toch volledig uit te sluiten zou ik eigenlijk even moeten wachten en een calyx opensnijden om te zien of daar zaden in zitten?

              #13
              Schoot mij ook ineens te binnen.. Zal we niet, maar.. Kan het dat je tijdschakelaar enorm hapert?
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • Rory1994
                Rory1994 commented
                Editing a comment
                hee nederhigh, Super bedankt voor het blijven meedenken om hier logica uit te halen. Ik sluit momenteel helemaal niets uit, heb je een idee hoe ik dit zou kunnen testen?

              #14
              ik heb gisteren de ventilator omhoog gericht (niet meer op de planten gericht). en de nachtelijke temperatuur boven de 20 graden gehouden. en wat denk je? ze lijkt te herstellen! ze heeft het maken van de pistels hervat, ik heb het op foto proberen te krijgen maar dat is nog moeilijk=
              herstelende.jpg

              ook drinkt ze weer lekker door, aarde is bijna droog...
              ik zie wel iets bovenop de aarde dat ik niet ken, mischien herkent iemand dit wel?
              aarde.jpg
              lijkt wel grijs de worden bovenop..
              bedankt voor het meedenken!

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Schimmel in de grond is normaal, effe licht omwoelen.
            Bezig...
            X