Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat met net ontkiemde plantjes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat met net ontkiemde plantjes?

    Korting op 420shop
    Hi!
    Ik kweek nu voor de eerste keer en mn eerste 4 plantjes zijn alle 4 gestorven toen ze 10 dagen oud waren ik denk aan droogte. Het waren dus nog echt kleintjes.

    Nu heb ik 3 nieuwe geplant en die zijn intussen ontkiemt
    Wat is het best om te doen na dat er 2 blaadjes verschijnen? Meteen zoveel mogelijk zon? Of eerst nog efjes voor het raam? Ik zou het niet weten?

    Alvast bedankt!!

    #2
    In de schaduw.
    buiten.

    Comment


      #3
      Waarom zie ik zoveel mensen voorkweken achter een raam? Is het nu begin maart/april kan ik er nog inkomen want het is dan nog niet altijd even warm buiten. Nu met deze warmte kan je ze direct in de grond steken buiten.. hoef je ze ook niet aan de zon te laten wennen.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Ik begrijp het ook niet. Ik kan me niet herinneren dat er voorgaande jaren zoveel van deze gevallen waren.
        Ik zet ze gewoon altijd direct buiten in de zon, nooit problemen mee. Binnen voorkweken geeft alleen risico op gestrekte plantjes die bij windkracht 3 plat gaan en natuurlijk verbranding omdat ze het niet gewend zijn om buiten te staan. Hoogstens laat ik ze binnen ontkiemen als het buiten nog wat koud is, maar daarna direct naar buiten.
    Bezig...
    X