Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe ontkiemen voor planten in de volle grond? (Buiten zaaien, binnen etc)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe ontkiemen voor planten in de volle grond? (Buiten zaaien, binnen etc)

    Korting op 420shop
    Goedemiddag op deze warme dag,

    Ik ben een beginnend kweker en heb een vraag over het ontkiemen van AFzaadjes voor buiten planten.

    Ik wil een aantal plantjes buiten in de volle grond dit jaar. Hoe kan ik dit het beste doen? Dus hoe kom ik op de beste manier van een zaadje tot een plantje buiten?

    - binnen ontkiemen, 2 weken in een klein potje en dan naar buiten in de volle grond?
    - Direct ontkiemen in de volle grond buiten?
    Of wat anders

    Zie overal verschillende meningen.

    ben zelf niet van teveel poespas, ga geen voeding en dergelijke geven buiten.

    groetjes!
    Last edited by Autoflower; 2 June 2021, 17:19.

    #2
    Bij een autoflower zou ik het zaadje direct in de grond steken, tenminste dat is het makkelijkste. Speel je het liever veilig kan je zaadje ontkiemen.. ik doe dit in een klein laagje water, dat potje (open) zet ik dan in een dichte donkere kast totdat ik zie dat het zaadje opengegaan is.. ik vind dit de prettigste manier want als die open is zie je het meteen omdat er dan een zaadje en een kruimel in het water drijven i,p.v alleen het zaadje zoals het begin.

    is het geen AF denk ik dat je van kleine pot naar steeds groter moet gaan. Dat binnen beginnen zie ik het nut niet zo van in als je buiten wil gaan kweken.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Autoflower
      Autoflower commented
      Editing a comment
      Dank voor de reactie. Ik heb het zaadje direct in de grond gedaan!

    #3
    Kiemen tussen een koffiefilters of op een nat watje in het donker.

    Dan in de volle grond die goed rul en luchtig is gemaakt. In het begin misschien een soort mini serre van een halve colafles of een visbokaal of zo erover.

    Comment


    • Autoflower
      Autoflower commented
      Editing a comment
      Dank, ik heb hem eerst gekiemd tussen 2 watjes. Nu in de volle grond

    #4
    Ik zeg direct in de grond. Sommige kiemen voor, kan ook, maar ik doe dat niet. Er is hier denk ik niet een goed of fout.
    Ik doe niet in de volle grond, maar in bakken, dus dat verschild. Wel er voor zorgen dat de grond waar het zaadje zich bevind mooi los is, eventueel met een beetje zand vermengd. Ik leg er plasticfolie overheen met 4 steentjes op de hoeken, zodat de aarde niet te snel uitdroogt. Wel oppassen met direct zonlicht, anders wordt je zaadje gegrild. Eventueel een tijdelijk zonneschermpje, kan weg zodra je een mini plantje ziet.
    Succes.

    Comment


    • Autoflower
      Autoflower commented
      Editing a comment
      Dankjewel. Ik heb eerst gekiemd en nu in de volle grond. Heb de grond losgemaakt met een schep. Klein kommetje grond vermengd met zand, daar het gekiemde zaadje in gedaan!
Bezig...
X