Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dag 46 van mijn eerste plant!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dag 46 van mijn eerste plant!

    Korting op 420shop
    Hoooooi, ik ben een echte beginner (noob) en ik vraag me toch echt af of mijn plant wel groot genoeg is op dag 46. Ik had echt verwacht dat het plantje op de 46e dag wel groter zal zijn dan dit. Heeft iemand tips of opmerkingen?

    Plant stats:
    OG Kush autoflower
    46 dagen oud (geplant 24 april)

    Ik begon met deze op mijn kamer onder een 46watt kweeklamp, daarna rond 7 juni voor het eerst buiten gezet voor frisse lucht en een zacht briesje voor versterking van het stammetje.

    Met vriendelijke groet,
    Gekvosje (noob-kweker)

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Ziet er gezond uit, alleen veel te weinig licht gekregen. Ook zal ze zeer waarschijnlijk al beginnen te bloeien wat betekent dat je over 6 weken kan gaan denken aan een 1,5 x 2 x zo grote plant als die nu is.. dus voor de grammen hoef je t niet te doen... kijk voor de grap eens op buienradar naar de zon sterkte, als het goed is wordt dat gemeten in watt kan je direct zien hoe lullig dat spaarlampje is vergeleken met de buitenlucht.

      Conclusie: leuk plantje, die je niet hoeft te houden voor de opbrengst maar voor de love. Je hebt nog wel tijd, langste dag is nog niet begonnen dus ik zou gewoon een leuk zaadje direct buiten in een pot laten komen of volle grond natuurlijk als dat een optie is.

      Nu moet ik zeggen dat je dit jaar niet de enige bent die achter ramen en onder kutlampjes is gaan kweken terwijl het al lang buiten had moeten zijn... vraag ik me toch af welke website deze onzin loopt te verkopen.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Gekvosje
        Gekvosje commented
        Editing a comment
        Heel erg bedankt voor je reactie! Ik neem aan dat ik het plantje niet in het directe zonlicht moet zetten? Vooral in deze warmte kan ie misschien doodgaan, in de schaduw is toch geen probleem?

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Voor nu ff laten wennen aan buitenlucht, paar dagen"afharden" in schaduw, je mag haar wel af en toe laten genieten van het zonnetje, het beste niet om 12.00 uur t/m 15.00 uur, want dan is de zon op z'n sterkst.

        Succes

      #4
      .Neen, de stap van kunstmatig licht naar direct zonlicht is heel groot, een mens zou in dezelfde situatie ook verbranden, om je vraag te beantwoorden: jij zegt hij staat vanaf 7 juni al buiten, dan zal die inmiddels wel gewend zijn aan het licht dus kan je hem eind van de middag een vaste plek geven waar die de meeste lichturen per dag krijgt. Planten houden ook niet van teveel verplaatsen tenminste dat leert de ervaring.

      mijn ervaring is alleen zomer 2020 en nu, in 2020 heb ik veel verplaatst en weinig opbrengst gehad, vandaar dat ik het deze zomer op een vaste plek hou.

      Daarom is dat (binnen) voorkweken met auto's ook zwaar onnodig want laat je het zaadje direct buiten groeien hoef je hem niet te laten wennen aan het zonlicht, het plantje weet immers niet beter.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


        #5
        Ik ben nog iets vergeten te vertellen, ik vond het heel apart dat ik ook al wat geur van wiet rook als ik mijn neus bij het plantje hield, is dat normaal of??

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          ja

        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door Italbri View Post
        Ook zal ze zeer waarschijnlijk al beginnen te bloeien
        ja normaal beginnen ze rond 6 weken wel te ruiken.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


          #7
          Yooo, ik had nog iets raar opgemerkt. Na een dag buiten te staan merk ik dat mn plant de bladeren ook gaan hangen is dat een slecht teken of gewoon dat mn plant dan als het ware slaapt? Wel raar… had al wat gezocht op internet maar kon van dit niet echt iets vinden ofzo
          Mvg Gekvosje
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #8
            In het donker gaan je planten slapen, en iets meer hangen inderdaad. Zorg dat ze een beetje een vast dag/nacht ritme heeft.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #9
              Heb je ondertussen al nieuwe zaadjes klaarliggen of gaat het bij dit experimentje blijven? Dit plantje gaat weinig tot niets opleveren, dus hou je hem zodat je kan vergelijken met je nieuwe ronde toch?
              De Bloemen Van Bri

              Comment


              • Gekvosje
                Gekvosje commented
                Editing a comment
                Ik twijfel beetje, want wil eigenlijk gewoon een rechtstreeks de grond in doen alleen als ik dat nu doe ben ik te laat denk ik…

              • Italbri
                Italbri commented
                Editing a comment
                tijd zat, 12 weken later is het eind september

              • Gekvosje
                Gekvosje commented
                Editing a comment
                Dan ga ik denk ik nog een autoflower og kush doen en dan eerst in klein potje en dan in de volle grond! Zou wel leuk zijn als die dan wat beter gaat!

              #10
              Weekje later, dit is m nu heb nu 12 uur licht 12 uur donker schema want denk niet dat ie nog verder groeit dus denk dat t beter is met 12/12 voor de bloei
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #11
                Nogmaals: Autoflowers gaan vanzelf in bloei, die moet je dus zoveel mogelijk in de zon houden. 12/12 bij een AF is garantie voor een tegenvallende oogst
                De Bloemen Van Bri

                Comment


                • Gekvosje
                  Gekvosje commented
                  Editing a comment
                  Oooh oke zal ik rekening mee houden thx voor je reactie!

                • Brandnetel
                  Brandnetel commented
                  Editing a comment
                  Dus zoveel mogelijk (zon-) licht!!!!!!

                #12
                Even een update voor de geinteresseerden, zoals je kan zien zijn er onderin heel veel halve/kapotte bladeren dat komt omdat mijn katten ervan zaten te eten toen ik heel even niet oplette heel jammer maarja
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #13
                  Oh sorry op een of andere manier waren er meerdere berichten verstuurd my bad!

                  Comment


                    #14
                    Die kunnen we gewoon verwijderen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X