Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Droogplek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Droogplek

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, ik ben bezig de juiste plek te zoeken om te drogen in huis,
    ik heb de luchtvochtigheid gemeten op diverse donkere plekken - kelder - schuur - zolder maar kom overal boven de 70 % - 76 % .
    Nu heb ik een keukenkastje ontruimt , gemeten en ....62% !!!!

    Heb linten gespannen ( komen ook nog onder de bovenste plank, en gordijnhaakjes eraan geklipt om straks de toppen vrij van elkaar op te hangen .

    Wat denken jullie ? Elke dag even openen om frisse lucht erin te krijgen en zo eens kijken wat het doet ?
    Zou het nodig zijn een vochtvreter in het kastje te plaatsen ?

    Dank je wel voor de moeite om te helpen in ieder geval !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Lijkt mij een prima plek mits je geen moeite ermee hebt dat je keuken naar wiet gaat ruiken. Zou wel wat vaker luchten en de RH in de gaten houden want die zal omhoog gaan naar verloop van tijd.

    Vochtvreter zou ik niet doen, die trekt vocht uit de lucht maar dat vocht blijft in de vochtvreter staan, dat is water naar de zee dragen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ik dacht dat er een constante aanvoer v frisse lucht nodig was tvv toprot, toch zeker in zo een kleine ruimte of is een paar keer luchten en de lv in het oog houden dus voldoende?
      Deftig drogen met een koffieshopresultaat is een kunst, ben zelf ook nog aan het zoeken

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ik heb nu ook toppen in m'n keukenkastje ( 6 dagen nu ) Heb in m'n keukenkastje een snijplank gelegd waardoor keukenkastdeurtje iets open blijft staan ( kiertje van +/_ 1cm ) Ook wapper ik een paar keer per dag met het deurtje, tot nu toe gaat het goed.

      Succes

    #3
    Nou het begin is er .... heb maar een paar lijntjes extra gespannen want tis zo veel , echt gaaf , wel 1 topje al weg moeten doen , bruin van binnen !! Dus ik ga snel knippen en de rest vandaag ook oogsten !
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • Reneeeeeeetje
      Reneeeeeeetje commented
      Editing a comment
      Ik heb weleens gelezen dat tijdens het drogen de LV rond de 50% moest zijn. Misschien dat iemand die dit zeker weet hier een reactie op kan geven

    #4
    Ik heb me toppen in een verhuisdoos hangen en aangesloten op me tent. Aan de zijkant onderin 4 gaten ter grootte van een euro.
    Toppen aan touwtjes door de bovenkant van de doos met knoop en datum erbij geschreven vanwege toppen die geoogst worden op verschillende datums. Beetje first in, first out idee. Werkt super goed, ruik helemaal niks.
    Attached Files

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Oh dat ziet er ook goed uit ! Ja het is zoeken wat het beste bij je werkt, binnen vind ik de lucht voor 2 weekjes geen probleem hoor , eerste dagen is het even wennen en er komt hier niet veel volk over de vloer dat scheelt , en trouwens , als ze het vinden stinken blijven ze lekker weg .

    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      Voorlopig geen buren op de koffie dus!

    • Reneeeeeeetje
      Reneeeeeeetje commented
      Editing a comment
      Ziet er wel heel gaaf uit.
Bezig...
X