Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze auto flower oogst rijp??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Amnesia haze auto flower oogst rijp??

    Korting op 420shop
    Goeden avond mede stoners kwekers .
    ik kweek al aantal jaren en elk jaar wordt de wiet beter en lekkerder en compacter.
    Dit jaar microsoop erbij en overgang van bloei goed in de gaten gehouden.
    Helaas te laat want heb er 3 te vroeg geknipt omdat ik dacht meeldauw te zien(kwam door de bio bestrijbestrijding middel.
    nu staat er nog 1 waar ik bij twijfel om wel of niet te oogsten.
    Zet er foto's bij van de (naar mijn idee) begin van de bloeifase fase.
    Het plantje is een amnesia haze auto flower en volgens de leverancier/webshop 10 weken bloeitijd.


    Nu mijn grote vraag oogsten??? of nog echt tot 21-09 bloeitijd vol laten maken??
    Wil niet te laat zijn met oogsten of zoals al is gebeurd te vroeg.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Nederhigh; 3 September 2021, 20:08.

    #2
    Te laat oogsten. Wees daar niet bang voor. Ik zie QnQ vaak zeggen dat hij nog nooit iemand heeft gezien die te laat heeft geoogst.
    Als hij dat zegt, dat klopt dat
    De opgegeven bloeitijd van de zaaboer moet je eigenlijk bijna altijd 2 weken bij op tellen. Dan pas zijn ze echt oogstrijp.
    Door de lage reso van je microscoop is het helaas lastig in de schatten op basis van te trichjes.
    Maar het grootste gedeelte lijkt nog heder. Ik zou ze nog 1/2 weken geven.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Vergeet 21/9, je hebt nog weken te gaan. Een groot nadeel is het weinige blad dat de plant heeft.
      Zoals Nederhigh al zei, de bloeitijd die de zaadboeren geven zitten er heel vaak naast
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        #4
        Woow thnx voor de info!!
        da's alleen maar meer opbrengst.
        Zag indd ook al weer nieuwe bloem met bloeiharen.
        Maar dan is de theorie "(bij 80% bruine bloei haren te oogsten)" dus gewoon kolder. En heb ik hoop oogst gemist
        Hopen dit plantje al meer en de volgende 3 stonden al weer klaar.
        Zal nog keer proberen met macro camera op me smartphone een goede foto te maken.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          En juist in die laatste paar weekjes bloei worden je toppen nog ff extra dik en compact. Doodzonde om die niet mee te pakken. 10 weken bloei is aardig gemiddeld voor de meeste hybrids.

        #5
        Yep die theorie van de bloeiharen is kolder die worden bruin van de hoge lv tricholomen nakijken is enige manier om het zeker te weten

        Comment


          #6
          Je hebt inderdaad nog wel een tijd te gaan! Ik zie weinig melkkleurige trichomen, laat staan amberkleurig.

          Comment


            #7

            Normale amnesia uit zaad moet trouwens wel een weekje of 15 bloeien ( met 2 weken voorbloei erbij )
            kom je dan al snel op 17 weken

            Comment


            • Pelthigh
              Pelthigh commented
              Editing a comment
              Het is dan wel een autoflower.
              maar zolang als het te roken is na nog een paar weken staan ben ik allang blij + het extra gewicht wat er nog bij komt in de tussentijd.
              Bedankt voor de reacties en allemaal op 1 lijn dus we gaan voor de par weken erbij

            #8
            Beste mede smokers.
            nogmaals bedankt voor de tip veel langer te laten staan.
            Hier even wat foto's voor een kleine tussen stand hoe de dames er nu bij staan.
            Helaas had ik wel al zaadjes uitgekiemd en staan dus vrolijk naast de grote zus(zelfde Amnesia).
            nou zitten er wel overal nieuwe bloemen met bloeiharen bovenop de toppen.
            Kan Dit komen omdat ik me lichtschema heb verhoogt wat eerst 12 12 was heb ik nu weer op 14 10 gezet?
            De reden dat de kleintjes nog niet gaan bloeien.



            IMG_20210916_132526.jpg
            Attached Files
            Last edited by Pelthigh; 21 September 2021, 16:52.

            Comment


              #9
              2e internodd bloei. Betekent eigenlijk gewoon dat je dames het wel naar hun zin hebben, en het bloeien ff een 2e hoofdstuk geven.
              Is qua gewicht/potentie trouwens vaak niet de tijd en energie waard om dat af te laten bloeien.
              Trichomes bekijken indd.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #10
                Trichomen bekijken ja, das de enige manier waarop je exact kunt zien hoe ver ze zijn.

                //
                14/10 is wel een kritiek punt qua licht.
                Ik snap dat het noodzaak is, en een leermomentje, maar de volgende keer zou ik even wachten met ontkiemen van nieuwe zaden tot je geoogst hebt.
                Je zult dat toch ook ergens moeten drogen, die tent is de aangewezen plek daarvoor.
                Waar ga je nu drogen ?
                //
                (itt Nederhigh vind ik de 2e internodebloei wel de moeite waard, mits je die lang genoeg laat staan natuurlijk. Het heeft geen zin om dat een weekje te laten, maar na een week of 2-3 kunnen de toppen soms in omvang verdubbeld zijn. Het verandert niet alleen het gewicht maar ook de smaak en het effect. (of uitwerking bij medisch gebruik))
                //
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Haze smoker
                  Haze smoker commented
                  Editing a comment
                  Euhmm hij heeft toch AF staan ? Dan maken die lichturen toch niets uit aan waneer ze in bloei gaan ??? Of mis ik iets

                #11

                Autoflowers kunnen net onder zoveel licht staan als je wilt die kunnen zelfs onder 24u licht het goed doen in de bloei
                lees hier eens wat kweekverslagen door op JD
                zal je volgende oogst enkel beter maken

                Comment


                  #12
                  Tja . Auto's op 20/4. De hele cyclus. Anders kun je beter gewoon fems kweken. Meer/betere wiet, voor minder stroom.
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                  Comment


                    #13

                    Comment


                    • Nederhigh
                      Nederhigh commented
                      Editing a comment
                      Het is vooral dat je dan meer oogst. Hoeft niet indd. Met fotos oogst je ongeveer net zoveel op 12/12 als met auto's op 24/0.

                    • BackYardPlant
                      BackYardPlant commented
                      Editing a comment
                      Euhh dat klopt niet

                      Waarom zou een auto ineens minder opbrengst geven?

                    #14
                    Oorspronkelijk geplaatst door Pelthigh View Post
                    Beste mede smokers.
                    nogmaals bedankt voor de tip veel langer te laten staan.
                    Hier even wat foto's voor een kleine tussen stand hoe de dames er nu bij staan.
                    Helaas had ik wel al zaadjes uitgekiemd en staan dus vrolijk naast de grote zus(zelfde Amnesia).
                    nou zitten er wel overal nieuwe bloemen met bloeiharen bovenop de toppen.
                    Kan Dit komen omdat ik me lichtschema heb verhoogt wat eerst 12 12 was heb ik nu weer op 14 10 gezet?
                    De reden dat de kleintjes nog niet gaan bloeien.



                    IMG_20210916_132526.jpg
                    Dit is foto vandaag!!
                    de dame gaat lekker door met bloeien en inderdaad de toppen worden stuk dikker
                    Last edited by Pelthigh; 21 September 2021, 18:04.

                    Comment


                    • Haze smoker
                      Haze smoker commented
                      Editing a comment
                      Lols begrijpend lezen kan moeilijk zijn
                      Je kan bij autoflowers de lamp 20 uur aan laten en 4 uur uit dan is ie veel sneller klaar das zo een beetje de enige reden om auto flowers binnen te zetten onder een lamp

                    #15
                    Haze smoker bedankt voor de tip had en heeft zeer veel effect

                    De volgende dames die erin stonden zijn iets groter geworden en vol.
                    Hier ook een tip voor toevallig zie foto
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...
                    X