Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel amber gekleurde trichomen maar weinig bruine bloeiharen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Veel amber gekleurde trichomen maar weinig bruine bloeiharen

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    Op 5 augustus heb ik deze buitenplant in bloei gezet door haar 12/12 te verduisteren in een schuur. Sindsdien is ze ook gaan bloeien en is ze nu precies 6 weken onderweg. Ik heb een microscoop aangeschaft om de trichomen te kunnen bekijken om het oogstmoment te kunnen bepalen. Dit zorgt echter voor verwarring. Het lijkt erop dat er veel amber kleurige trichomen op te foto's zijn te zien. Als ik echter kijk naar de bloeiharen zijn ze nagenoeg nog allemaal wit. Op basis van de trichomen zou je zeggen dat het oogsttijd is maar gezien de plant pas sinds 6 weken verduisterd is en alle bloeiharen nog nagenoeg wit zijn lijkt het mij toch onwaarschijnlijk dat ze al geoogst kan worden?

    Het gaat om een indica plant. Welke soort het is weet ik helaas niet. Ik geef Bio Canna Flores voeding.
    Attached Files

    #2
    Tis nog niet veel top maar wel veel blad ik zou hem zo lang mogelijk laten staan dan zal je zien dat de top compackter gaat worden en de haren ook langzaam Bruin worden.

    Wow de extra foto tis een bosje nog paar weekjes volhouden
    Last edited by belladonna; 16 September 2021, 12:25.
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      is een mooi boompie. ik raad aan ook nog even te wachtten met hem knippen tot de haren wat meer bruin zijn

      Comment


        #4
        Volgens mij zijn dat vooral suikerbladtrichomen?

        Die worden als eerste amber, en moet je niet zo op letten. Probeer eens echt een topje te bekijken.

        Maar evengoed nog een paar weken wachten

        succes!
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #5
          Thnx voor alle reacties! Dit helpt. Had idd fotos van de suikerblaadjes gemaakt, niet zo slim. Over een paar weken maar een topje afknippen, die onder de microscoop leggen en dan opnieuw beoordelen.

          Comment


            #6
            Niet knippen aan je plant dat maakt een wonde en dan staat je plant stil om te hersellen van die wonde. Daarnaast loop je kans op stam rot door die wonde
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              De bloei begint niet bij 12/12 maar (+/-) twee weken later.
              Ze moeten dus nog iets langer.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X