Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog niet droog na 2 weken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog niet droog na 2 weken

    Korting op 420shop
    Mijn wiet hangt nu 2 weken netjes ondersteboven te drogen in het donker in m'n schuur maar de takjes buigen nog steeds en breken niet. Misschien is het daar te vochtig? Of te koud? Ik heb nog een andere ruimte in mijn huis waar het 25 graden is en met 50 procent luchtvochtigheid, misschien hier de wiet een dag of zo laten drogen om ze efjes hard te laten gaan? Ik weet het niet ik zeg maar wat, ik denk dat jullie me hopelijk kunnen helpen

    #2
    Dat heeft echt wel langer nodig. Ik droog mijn wiet zoiezo 6 weken en dan curen in de pot.

    Dus geef het tijd hoe langzamer jou wiet droog hoe beter de suikers worden omgezet en hoe lekkerder jou wiet is.
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Opzich niet heel gek na 2 weken, afhankelijk van het formaat takken/planten/toppen dat je hangt.

      Check ff wat de luchtvochtigheid/temperatuur in de schuur doet indd.
      Het liefst heb je een graad of 18, en rond de 55% LV.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • elLeonn
        elLeonn commented
        Editing a comment
        Ik ga de wiet sowieso nog een week laten hanger want ik ben er niet endan zie ik nog. Ik denk dat lang laten drogen niet heel erg is voor je wiet? Misschien dat de wiet wat scherper wordt in de keel ofzo?

      • elLeonn
        elLeonn commented
        Editing a comment
        De luchtvochtigheid die ik heb is echt wel wat hoger ik gok rond de 70 0f zelfs 75 mss snachts nog meer ik heb geen meter maar de schuur heeft open ramen met windje van buiten de temperatuur is denk ik wel ok altijd zo rond de 17-20. Dus misschien is die te vochtig?

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ja dat is wel wat hoog ja, dan wordt de boel niet snel knapperig.

      #4
      Dacht ik ook altijd het klusje hoort geklaard tussen de 10-14 dagen.?
      6 weken nu nog nooit gehoordmss met curen daarbij
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hoe langer je droogt, des te beter de wiet. Vooral in smaak merk je dat, en je longen protesteren minder.

        Mijn record is 18 dagen

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Fijn te weten ze kunnen gerust wat langer waar je anders zou denken der is iets aan de hand.
        Niet enkel gezellig, ook geruststellend zo een jointjedraaier/droger forum

      #5
      Hoe heb je het geknipt ?
      Ik zie soms kwekers bleren; "ik hang ze op z'n kop en knippen doe ik later", maar dan duurt het drogen ook veel langer, en voor de smaak maakt het nauwelijks iets uit.
      Zeker in dit jaargetijde, of met buitenwiet, neem je grote risico's. Beter knip je de toppen meteen strak en goed, dan duurt het hele proces een stuk korter en loop je veel minder risico op meeldauw en toprot tijdens het drogen.
      Je 'moet' in ieder geval al het blad eraf knippen als je ze perse toch aan de takken wil drogen.

      Drogen duurt hier een week of 2-3, soms 4 binnen, afhankelijk van de periode waarin je droogt.
      In een schuur zonder verwarming met slechte ventilatie kan het veel langer duren.
      Hier buiten heb ik een LV van 90% in de ochtend, dan ben je eerder schimmel aan het kweken dan wiet aan het drogen.
      Ik zou dat wel binnen hangen ja. Ventilator erbij, niet op de wiet maar op een muur of plafond richten voor de circulatie.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        Ik droog altijd in een kweektent. Temperatuur 21 graden, LV 55%. Afhankelijk van de grootte van de toppen duurt het dan 8-11 dagen voordat de kaaktest succesvol is. Daarna gaan ze bij mij in de C-vaults en blijven daar minimaal een maand inzitten met Boveda 62% humidity packs voordat ik er van rook. Ik open daarbij in de eerste week dagelijks de pot voor 10 minuten. De tweede week om de dag 10 minuten en dan geloof ik het verder wel.
        Lopend Verslag

        Comment


          #7
          Ik droog me wiet aan de tak binnen, maar wel vrijwel alle bladeren er af, binnen. Mijn buiten wiet is niet in twee weken droog, zeker niet met het huidige weer.

          Leg een top in je hand en knip langs de bloemen de bladen er af. Dan blijft er wel iets zitten maar dat is geen probleem.

          In me onverwarmde schuur durf ik niet aan.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Heeft buitenwiet sowieso langer nodig om te drogen?? Serieus bedoelde vraag. Ik kan me ergens wel voorstellen dat buitenwiet meer vocht bevat dan binnenwiet.

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik denk niet dat het wat uitmaakt of het buiten wiet is of niet. Wel is buitenwiet vaak natter door regen, en als ik kijk hoe slecht mijn was momenteel droogt, is de lucht vochtigheid hoog. Ik merk verschil met of ik autoflowers droog in juli / augustus, met als ik nu wiet droog. Nu duurt het duidelijk langer.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ok. Dus de droogcondities zijn in jouw geval niet altijd hetzelfde. Ok dan zal het bij mij wel gewoon de normale 8-11 dagen duren als het zover is, misschien een paar dagen meer als het inderdaad kort van te voren geregend heeft

          #8
          Is te vochtig in de schuur, ik zelf in de kast 18tot 21 graden. En de Luchtvochtigheid is 46%/56%.
          Hang ze aan een waslijn voor 12 dagen. Dan is het wel te rooke. Succes met drooge

          Comment

          Bezig...
          X