Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te grote afzuiging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te grote afzuiging

    Korting op 420shop
    Hoi iedreen,

    Ik heb een 90x90 tent met 1250 kuub afzuiger, De flens van tent is 200 die met verloopstuk naar 250 op afzuiger gaat.
    De uitblaas is dus ook 250. Als ik die naar 200 laat lopen, gaat hij dan minder hard aanzuigen?
    Of andere tips? Hij staat al op ze minimum en een andere afzuiger, liever niet.
    Nu kan het nog maar als kouder word Nu blijft het 25,5 ongeveer.
    Alle tips welkom

    #2
    Dan zal hij minder hard zuigen/blazen vanwege de weerstand lijkt me. Je kunt ook een paar bochten inbouwen.

    Comment


      #3
      Gewoon een dimmer er op liefst een variac dan krijgt ie geen brom als je hem dimt

      en dan ook even kijken wat de minimale m3 zijn dat je filter nog werkt 1250 m3 afzuiger die je erg dimt en dan bv een filter van 1000 m3
      als die afzuiger dan bv maar aan 30 % draait kan je wel eens geur overlast gaan krijgen

      in een 120x120x200 tent met hps deed een 800m3 afzuiger het prima
      dan zit je met 90x90 tent al heel ruim hoor

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
        Dan zal hij minder hard zuigen/blazen vanwege de weerstand lijkt me. Je kunt ook een paar bochten inbouwen.
        Dat hoop ik dan maar ... Ik zit krap bij kas, liever geen onnodige uitgaven. Toch weer paar koppelstukken en slang halen ...
        Thanks voor je reactie, ga ik doen!

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
          Gewoon een dimmer er op liefst een variac dan krijgt ie geen brom als je hem dimt

          en dan ook even kijken wat de minimale m3 zijn dat je filter nog werkt 1250 m3 afzuiger die je erg dimt en dan bv een filter van 1000 m3
          als die afzuiger dan bv maar aan 30 % draait kan je wel eens geur overlast gaan krijgen

          in een 120x120x200 tent met hps deed een 800m3 afzuiger het prima
          dan zit je met 90x90 tent al heel ruim hoor
          Ik heb een fancontroller, die staat op ze laagst uiteraard ....
          Mijn filter is 2000m3 als het goed is, hoop op zegen

          Comment


            #6
            Ow boy das wel een heel erg grote filter man die gaat nooit werken als je afzuiger maar aan 50% gaat draaien natuurlijk want dan heb je een 2000m3 filter op een 500m3 afzuiger

            als je wat opzoek werk had gedaan dan had een 800m3 afzuiger / filter je best wat geld bespaard toch ?

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
              Ow boy das wel een heel erg grote filter man die gaat nooit werken als je afzuiger maar aan 50% gaat draaien natuurlijk want dan heb je een 2000m3 filter op een 500m3 afzuiger

              als je wat opzoek werk had gedaan dan had een 800m3 afzuiger / filter je best wat geld bespaard toch ?
              Daar gaat het niet om, de spullen had ik al.
              Liever een antwoord op mijn vraag, graag

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Je kunt ook direct commenten op een post zoals ik doe hier. Scheelt onnodige citaten.

              • Haze smoker
                Haze smoker commented
                Editing a comment
                Begrijpend lezen is moeilijk ik weet het heb er zelf ook wel eens last van
                Maar ik zeg al een 2000m3 filter op een afzuiger die uiteindelijk maar een 500m3 afzuigt gaat niet werken das toch een duidelijk antwoord

              #8
              Hoop voor je dat het een beetje gaat werken met die megafilter. Past dat ding überhaupt in je tent?
              Uiteraard is een kleinere flens of tussenmaat meer weerstand, en gaat die dus minder hard zuigen.
              Je kunt ook een prop papier of handoek ergens in stoppen ofzo, zelfde effect.
              Niet optimaal, maja zelf weten natuurlijk .
              Je kunt m ook bij de uitlaat versmallen.
              Weet niet of zoiets goed is voor je afzuiger, het is in elk geval niet efficiënter

              Peace, Neder.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • dubbeld
                dubbeld commented
                Editing a comment
                ik blaas er in uit, tot nu toe werkt het gewoon, ook op minimaal.
                Ik ga idd bij de uitlaat versmallen, hopen dat dat werkt!

              #9
              Die afzuiger meer dan 50% dimmen met een 2000m3 filter gaat niet werken.
              Is dat genoeg antwoord?
              Waarom wil je m perse nog verder dimmen?
              Een nieuwe afzuiger kun je zo omruilen bij de growshop.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • dubbeld
                dubbeld commented
                Editing a comment
                Mijn vraag is hoe ik minder hard kan gaan afzuigen met dezelfde box op ze laagste stand.
                Als je verder leest zie je ook dat ik de spullen al had, dus kan niks omruilen.
                Ik wil minder afzuigen, omdat het te koud anders word in de tent over een paar weken denk ik.
                Ik heb 2x tgl 100 erin.

              #10
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Die afzuiger meer dan 50% dimmen met een 2000m3 filter gaat niet werken.
              Is dat genoeg antwoord?
              Waarom wil je m perse nog verder dimmen?
              Een nieuwe afzuiger kun je zo omruilen bij de growshop.
              ik vind het gek , dat hij al die spullen al had , en nu raad komt vragen ...

              Comment


              • dubbeld
                dubbeld commented
                Editing a comment
                Hoezo is dat gek? Moet ik er dan gelijk verstand van hebben?

              #11
              Nee hoor maar normaal koop je niet een 1000m3 afzuiger met een 2000m3 filter das al vragen om problemen
              En dan nog voor een 90x90 tent das een beetje overkil
              ik zou zelf proberen de filter en afzuiger te verkopen en een juiste set up samen stellen
              maar das makkelijk gezegd
              ben zelf ook ooit op een strak budget begonnen

              Comment


              • dubbeld
                dubbeld commented
                Editing a comment
                Ik zie dat op dit forum een verkoop/ruil hoek.
                Daar maar eens proberen als ik daar toestemming voor heb

              #12
              ik denk gewoon niet dat er 1 shop is die je een 1000 aanraad/verkoopt voor zo'n tentje?

              Comment


              • dubbeld
                dubbeld commented
                Editing a comment
                Nee, dat zou pas gek zijn ... De spullen kwamen op mijn pad, daarmee moet ik het doen

              #13
              Heb je meschien een optie om de hele kamer waar de tent staat te gaan afzuigen ?
              Ben maar even aan het mee denken hoor maar op die manier kan het meschien wel gaan werken

              Comment

              Bezig...
              X