Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe geef ik mijn planten meer aroma/geur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe geef ik mijn planten meer aroma/geur

    Korting op 420shop
    Beste jointendraaiers, kwekers, fenojagers,

    Laat me eerst even schetsen, ik ben nog maar een beginnende kweker (sinds april 2020) en zit nu aan m'n zesde kweekronde. Behalve de eerste keer zijn mijn voorgaande oogsten best goed gelukt, met mooie dikke toppen die me keer op keer high maakte. Het enige wat er tot nu toe een beetje aan ontbrak is de sterke geur die je van zulke toppen zou verwachten. Ik heb alles rustig gedroogd in een donkere en koele ruimte (+/- 10 dagen) en vervolgens in wackpotten met een boveda zakje gecured.

    Zou het aan de genetica liggen ? Heb al tal van verschillende soorten geprobeerd van verschillende breeders...

    Nog wat details over mijn kweek:
    Tent: 90x90
    Lamp: Mars Hydro TSW-2000
    Medium: Canna Terra + wormenmest + perliet (11L/pot)
    Voeding: BioCanna, (Rhizotonik,Vega,Bloom, Boost)BioBizz, CallMag)




    #2

    Kijk hier eens naar:

    https://www.zamnesia.nl/blog-smaak-t...aan-wiet-n1913

    Comment


    • JardinSouterrain
      JardinSouterrain commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de link, staan zeker een paar leuke tips in die ik nog niet geprobeerd heb...

    #3
    Spoelen, hydrokweek, geen boveda troep, na een dag weer een dag uit de pot.

    Comment


      #4
      Guanoextract & Sugar royal beweren de smaak ten goede te komen. Goed zaad en een goeie lamp helpt ook.

      Laat je ze lang genoeg staan?

      Comment


        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
        Guanoextract & Sugar royal beweren de smaak ten goede te komen. Goed zaad en een goeie lamp helpt ook.

        Laat je ze lang genoeg staan?
        Deze keer heb ik zeevogelguano door de aarde gemend om mijn dames; Blue Dream (Nirvana) en Lemon Ice (A'dam genetics) daarin te zoorzien. Om te oogsten kijk ik met een microscoopje en wacht ik tot de trichomen overwegend troebel zijn geworden zoals het hoort

        Comment


        • Haze smoker
          Haze smoker commented
          Editing a comment
          Nee niet troebel maar 30 % Amber wil je hebben als je je wiet op zijn top punt wilt oogsten en blaadjes zijn eerder rijp als de vruchten he

        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
        Spoelen, hydrokweek, geen boveda troep, na een dag weer een dag uit de pot.
        Voor hydro kweken heb ik nog te weinig ervaring en te weinig tijd vrees ik, maar je hebt waarschijnlijk gelijk over het boveda zakje en dat je de broccoli na een dag weer even uit de pot moet halen
        Wie gebruikt er hier boveda zakjes en waarom of waarom niet?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Check de verslagen van voor het eerst.

          De boveda bevat iets wat misschien word " overgedragen " op de wiet.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Ik gebruik die zakjes. Lekker makkelijk, dan hoeft er niet geburpt te worden. Worden oorspronkelijk gebruikt in humidors om sigaren goed te houden. Laten water los of nemen water op.

        #7
        Het is voornamelijk genetica inderdaad.
        Voeding doet ook wel wat.
        Welke voeding precies maakt niet veel uit, het is allemaal hetzelfde, N-P-K, alleen besteed de ene producent meer aan reclame en de ander wat minder.
        Hou het bij 1 voedingslijn en gebruik het schema.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #8
          Ik heb nog niet zo heel veel ervaring met hydro maar tot nog toe is het me allemaal reuze meegevallen. De eerste ronde faalde keihard maar ja, ik ben nu eenmaal erg eigenwijs en probeer graag alles uit. Inmiddels ben ik op het punt beland dat mijn setup nagenoeg volledig geautomatiseerd is en ik dus alleen maar het mechanische werk hoef te doen (binden/ontbladeren etc). Aanzienlijk minder moeilijkheden dan op aarde en sowieso geen beestjes lijkt het tot nog toe. Mijn vierde hydro ronde is net van start gegaan en die ga ik 12/12 van zaad doen... om een idee te geven hoeveel vertrouwen ik er in heb...

          Wat betreft Boveda packs....... ik gebruik ze al zolang als ik kweek en heb er nog nooit enig nadeel van ondervonden. Het bevat dan ook geen schadelijke stoffen. Ze doen zeker niets af aan de geur en zo wel heb ik wel erg sterke wiet gekweekt qua geur.
          Een serieus advies welke ik door ervaring heb mogen opdoen... koop een paar C-Vaults... Curen in glazen potten is prima (goed resultaat) maar in C-Vaults blijven de kleur en structuur zichtbaar beter behouden (heb Jack Herer in een glazen pot gedaan en in een C-Vault om te vergelijken, na 3 maanden was de Jack in de glazen pot zichtbaar bruiner van kleur en ook leken de trichomen gekrompen t.o.v. de Jack in de C-Vault). Bij iedere C-Vault worden overigens Boveda packs meegeleverd.)

          Samenstelling Boveda-Packs:*
          • Water (75%);
          • Natrium chloride (20%);
            Naast water het hoofdbestanddeel van de Boveda pack. Natrium chloride is de scheikundige benaming van keukenzout.
          • Kalium chloride (5%);
            Een zoutsoort die van nature ook in het menselijk lichaam voorkomt. Het wordt soms gebruikt als alternatief voor natrium chloride (keukenzout).
          • Xanthaangom (1%);
            Een veel gebruikt verdikkingsmiddel in de voedselindustrie.
          *: De onderlinge verhoudingen kunnen iets wijzigen naar gelang er een andere gewenste vochtigheid gekozen wordt.
          Last edited by Voor het eerst; 6 November 2021, 10:07. Reden: disclaimer Boveda
          Lopend Verslag

          Comment


          • JardinSouterrain
            JardinSouterrain commented
            Editing a comment
            Zal al is beginnen met het volgen van je Wedding Cake

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dan zou ik nog ff geduld hebben... die zijn nog steeds niet boven

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Ik ben zo'n anti boveda, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ze slecht zijn. Tis gewoon mijn manier van kweekdenken zogezegd. Drogere wiet wordt nu eenmaal vochtiger gemaakt met vocht dat uit het zakje komt. Geen idee of er wat zout ofzo meekomt maar dat ga ik niet uitproberen zogezegd, ik spuit dan liever wat kraanwater met de plantenspuit op mijn wiet. Bij wijze van spreken dan he, ik spuit nooit iets op mijn wiet, nooit.

            Cvaults zijn super, maar ook superduur. Je hebt mij een geweldig kado advies gegeven voor mijn verjaardag over een tijdje...

          #9
          Bedankt voor al jullie antwoorden in ieder geval!

          Iemand ervaring met het toevoegen van uv licht? Heb een keer zo'n cosmorrow led balkje gekocht om mee te spelen, maar ik had niet de indruk dat het een meerwaarde gaf aan de bloeiende toppen.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Marshydroemmie heeft een linkje geplaatst, waar alles over ir en uv word uitgelegd, en waarom ze het weer uit de lampen hebben gehaald.

          #10
          Van kunstmatig licht weet ik erg weinig.
          Weet wel dat de erg aardige gozer -mr Cannabisguru himself- Soma na jaren kweken zweert bij zen Guanokalong toevoeging wat de smaak op je tong doet blijven hangen. Close enough voor mij
          Heb het teruggevonden, aanvullend op je vraag terugkomend
          20211106_140534.jpg
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment

          Bezig...
          X