Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HPS lamp, met magnetic ballast. omzetten naar digital ballast.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: HPS lamp, met magnetic ballast. omzetten naar digital ballast.

    Korting op 420shop
    hallo, ik wacht nog steeds op mijn online bestelde lamp kap (reflector)
    nu, ik heb een volledige set gekocht.
    het is een 400watt hps lamp met kap of reflector en een magnetische ballast,
    omdat deze naart schijnt zeer heet worden heb ik dan maar direct een dimbare 250/400/440 lumatek digital gekocht.
    deze heb ik wel al ontvangen.
    en daar zie ik dat de connector voor de lamp zoals bij de voeding van een pc is. (en niet met losse kabels)
    de echte vraag is nu:
    kan ik op de reflector dat in de set zou zitten ook de lumatek ballast aansluiten of moet ik een bijpassende reflector kopen.
    alvast bedankt.
    en oh ja..
    als mijn zaadjes uit zijn gekomen, kan ik dan met men 400wat gedimmed naar 250watt mijn zaailingetjes blij maken of is dit af te raden?
    dikke merci allemaal

    #2
    Zit er niet gewoon een stroomkabel bij (zoals die van je power supply van je pc.
    en aan de andere kant van de evsa een kabel met een gestript eind.
    Waar je dus weer die 3 kabels heb, +,- en aarde.
    Die je dan weer op je lamp moet aansluiten.

    Heb via een foto proberen te kijken op het internet.
    ​​​​Zo leek het te zijn op een foto.

    ​​​​​

    Comment


      #3
      Niet alle HPS zijn blijkbaar dimbaar heb ik hier ergens gelezen.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vsa niet evsa wel, toch qnq?

        Spiegelkap maakt niet uit, trouwens.

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik heb me laten vertellen bij de growshop. Dat je de meeste lampen wel kan dimmen maar dat niet elke lamp goed tot ze recht komt als je ze dimt. Bijvoorbeeld een 600 watt dimmen naar 400 watt zal geen probleem zijn. Het probleem is dat bij sommige 600 watt lampen gedimd naar 400 watt soms niet alle kleuren er soms goed genoeg uitkomen gedimd. Misschien dat dit maar geld voor 10% van alle hps lampen maar het is lullig als je problemen krijgt en van alles probeerd en het uiteindelijk je lamp is die een bepaalde kleur niet goed afgeeft op gedimde stand. Ik kreeg een simpelere lamp mee ik werkte met een philips greenpower of master. Die draai ik op 600 watt waarvoor die bedoeld is. En als ik op 400 watt wil draaien zet ik er een simpelere lamp in waarbij de growshop zei dat deze lamp zeker ze werk wel doet gedimd.
    Bezig...
    X