Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teveel watt cob led mogelijk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Teveel watt cob led mogelijk ?

    Korting op 420shop
    Zal me eerst even voorstellen ik ben henri en ben bezig met mijn eerste kweek. Heb 4 zaadjes in kweekbakje zitten. ( Eerste steekt zijn kop al boven de grond).




    Nu mijn vraag ik zie een mooie set verlichting bij AliExpress https://a.aliexpress.com/_vZB7r3

    Kun je ook te veel watts in je tent stoppen zou graag de 3600 watt Willen kopen maar wil mijn eerste oogst niet mislukken laten door te warme/te veel licht ( is dat mogelijk te veel licht)

    Ga een tent bestellen van 70x70x160cm.

    Gaat mij niet om de kwaliteit van deze lampen, er zijn n.l. nog steeds mensen die denken dat ome alie alleen rommel verkoopt. Maar om de hoeveelheid licht die er vanaf komt te veel zou zijn voor mijn tentje.





    #2
    Hmmm hier gaan wat dingetjes mis.
    Naja beginners vragen.. Eigenlijk vraag je gewoon welke lamp je het beste kunt kopen voor 70x70.

    Ik verplaats m ff naar het subforum de kweekruimte.
    Daar zijn meer topics te vinden van mensen die niet goed weten wat ze met de verlichting moeten..


    Euhm oke, ff heel simpel en bot.. Deze lamp is troep, niet kopen!! 3600W... Jahoor... Trappen mensen daar echt in? Het daadwerkelijk opgenomen vermogen staat nergens, tenminste ik kan het neit vinden..
    Maar het zou mij verbazen als het boven de 100W is.

    ​​​​​​Veel verkopers van led kweeklampen adverteren vals, vooral met wattages, en zeker op AliExpress en Amazon enzo.. De truc is om de betrouwbare verkopers te vinden, of heel goed te weten wat je dan wel koopt. In dit gevalis dat beide niet.

    ​​​​​​Ik zie zo op t eerste oog een verouderde el cheapo boxfan burnout blurple.


    Wat je nodig hebt is een mooi quantum boardje rond de 100W. Je kunt riskeren om die via ali te bestellen, kijk ff rond er zijn hier gebruikers die daar ervaring mee hebben.
    Maar dan zou iets als dit redelijk kunnen zijn.... Bij ome Ali weet je het nooit maja.
    € 130,72 27%OFF | Dimbare Led Grow Light Uv Ir Tech Led Board Samsung LM301H V2 120W 240W 320W 480W met Meanwell Driver 7 Jaar Garantie
    https://a.aliexpress.com/_vKmJhr

    Nederlandse verkoper, wel zelf knutselen..

    https://www.rubol.nl/led-shop/pcbhea...e2-660nm730nm/

    Of gewoon ff kijken naar bekende merken als viparspectra, mars hydro, spiderfarmer etc.


    Edit: deze kan ook leuk zijn!



    € 113,45 36%OFF | Spanje Dropshipping Quantum Board Samsung LM301B 240W Volledige Spectrum Groeien Licht Led Meanwell Driver Voor Planten Veg Bloeiende
    https://a.aliexpress.com/_uiubRT

    ​​​​
    ​​
    Last edited by Nederhigh; 4 May 2022, 11:50.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    #3
    Zo veel keuze zou er bijna stress bij op lopen ; ).

    Steek ik er eerst even ééntje op en ga me dan even verdiepen in jullie aanbevelingen.

    Bedankt voor de informatie.

    Btw. ik snap wel dat die 3600watt niet het opgenomen vermogen is/was. Maar ging mij er om kun je dus te veel licht in je tent stoppen en daarmee je planten beschadigd raken.?
    Last edited by Hebriblok; 4 May 2022, 13:02.

    Comment


    • Italiano
      Italiano commented
      Editing a comment
      De mars hydro. Kan ook 1.5/2.5g per watt halen. Mits je alle factoren perfect uitvoert

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Verslag van Italiano? Of linkje?

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Naja, ik zie aardig wat mensen die met de mars hier 1.1 gr/w draaien. Het ding is, bijna iedereen hier met een mars is redelijk nieuw met kweken, of gebruikt niet echt kweek methodes met dikke oogsten. vgm heb ik nog geen goeie scrog gezien zonder probleempjes onder een mars hydro. Die FC serie van mars hydro moet je trouwens wel dik 2gr/w mee kunnen halen. Die doet qua specificaties niks onder aan G-bars.

    #4
    Ik vond de oude ts600 te weinig voor 70x70... ts1000 is beter dan. Zeker als zaailing te dicht staat, verbranden ze snel, maar met de juiste afstand zit je goed.
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #5
      COB van 8 jaar oud. Flutlamp. Nooit meer als 150 watt en brandgevaarlijk. Ventilatoren wil je ook niet. Boerenbedrog.

      Lees wat verslagen en beslis dan. Dit is echt geld over de muur gooien. En spaar nog een beetje. Dan kun je goed beginnen.

      Met 100 watt Cosmorrow LED strips ga je betere resultaten boeken. Maar beter Marshydro of zo om in te stappen.

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Led diodes, geen cob.

      #6
       

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Praat over 2j geleden de update, mijn ts wss nieuwe versie al. 600 toch te weinig voor 70 op 70 dan .

      #7
      Zag de nieuwe 2022 ts1000 staan op AliExpress voor 65 euro. Dit gaat om een orgineel model.

      Goedkoopste die ik in ned. Kon vinden zit rond de 150,-

      Zet deze ts1000 even op mijn wish list.




      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik zag m ook, 2 verkocht.. shady, maybe namaak ofzo.. ik zou het niet aandurven. Maar wie weet is het de highscore.

      #8
      Waarom denk je gelijk dat het niet kan?

      Als je ziet hoeveel spul ik al weg gehaald heb bij alie.

      Je moet inderdaad wel even zoeken maar als het bv blijkt dat het niet de orginele is dan krijg je gewoon je geld weer van alie. Heb nl de verkoper gevraagd als het de orginele is en hij/zij gaf aan dat het een orgineel is.


      ​​​​

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Vanaf je ziet dat het gebruikt is of niet echt is, idd gratis lamp helft van de keren... ik kijk ook ff

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Heb je een link toevallig vind hem niet zo goedkoop...

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik heb aardig wat "orginele" producten gekocht op ali die gewoon namaak waren. Klantenservice doet daar ook niks mee.

      #9
      Mm dat is raar gisteren stonden ze er nog op als set 65 euro inclusief timer en temp meter. Maar ik kan hem nu 123 ook niet weer vinden.

      Laat je nog wel even weten als ik iets vergelijkbaar tegen kom.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Thx, plan is om 2e sp3000 mss te kopen maar wat duurder he.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik kan ze ook niet meer vinden indd.. misschien was het een foutje, of hebben de mods op ali het weggetieft Mars hydro verkoopt zelf ook op AliExpress. Toch raar als een 3e partij verkoper ze dan ineens heeft voor 1/3e van de prijs. Hoe kan dat? Denk ik dan...

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Vroeger nog gemaild met mars en ze zeiden dat een verschil met ali terugbetaald kon worden als je ergens meer betaald hebt. Verzendkosten kunnen nogal varieren. Mars eu zend vanuit duitsland maar toch vragen ze zoveel soms...

      #10
      Nederhigh ,

      Je moet altijd vragen als orgineel is of niet dan heb je jezelf ingedekt en heb je meer kans bij alie.

      Zo heb ik al meerdere dingen " gratis " gekregen .

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Haha leuk Ik weet van led's dat ze heel vaak verkocht worden als "samsung lm301b/h diodes" terwijl er in de praktijk vaak de goedkopere samsung smd diodes op zitten. Op internet vind je veel van die verhalen. Electronica waar bezuinigd wordt op onderdelen, zodat het net echt lijk, maar toch net ietsie minder. Indd, jezelf indekken is he verstandig dan.

      #11
      Kwam deze YouTube video tegen. goede uitleg over een aantal types verlichting.

      https://youtu.be/g6n8VhVGKDY
      De hydro 600 komt er niet zo best vanaf

      De ts-1000 van hydro of the sf1000 van spider lijken de beste koop.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Spiderfarmer heeft tegenwoordig ook strip leds dacht ik. Die zijn vaak weer wat beter dan quantum boards. misschien ook ff kijken. Op het YouTube kana van Migro ga je ook heel veel nuttige info over kweeklampen vinden.
    Bezig...
    X