Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanner zaailingen verpott

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanner zaailingen verpott

    Korting op 420shop
    Ben bezig met mijn eerste kweek en helaas van de 4 zaadjes zijn er maar 2 uit gekomen en 1 daarvan (autoflower) is overleden. Lange dunne steel en geknapt.

    Heb nu nog 1 purple haze plantje over deze heeft ook een dunne steel maar wel al een aantal blaadjes.

    Nu wil ik een aantal zaden in een spongepot stoppen voor ronde 2 maar wil natuurlijk een beter resultaat.

    Wanneer zet je zaailingen over van de spongepot naar een grotere pot.

    Verder zetten jullie ze gelijk in de eind pot over verpotten jullie ze vaker,?

    Ben bang dat als ik ze vaker moet verpotten er weer wat mis gaat.

    #2
    Dunne steeltjes = te weinig licht.

    Pak een mooie pot, min 20 liter voor autoflowers, vul deze tot de rand met lightmix. Gooi de pot leeg in een grote ton, of als je deze niet hebt, op een zeil. Voeg een beetje extra aarde toe.

    Nu ga je inwateren. Houdt 10 % aan, dus voor bijv. 20 liter aarde neem je 2 liter water. Meng dit met je aarde. Als je een handvol aarde neemt en erin knijpt moeten er een paar druppels water uit vallen. Dan is je aarde goed ingewaterd.

    Vul je pot met de aarde, doe deze losjes in de pot en vul de pot tot de rand. Klop de pot een keer op de grond, voeg eventueel nog wat aarde toe om de pot volledig vol te krijgen.

    Steek je vinger tot aan het eerste kootje in de aarde,gooi het zaadje erin, dek het af met wat aarde en zet de pot onder de lamp. Lamp op 20/4, dicht genoeg erop. (Afhankelijk van de soort lamp).

    Nu is het wachten en binnen een paar dagen komen ze boven. Dit kan tot een week duren maar meestal duurt het een dag of 3/4.

    Lekker simpel dus, pot vullen, zaadje erin, lamp aan, wachten. Geen gedoe met voorkiemen, ompoten, spongepots etc. De KISS methode.

    Succes !

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Autoflowers altijd meteen in de eindpot laten beginnen. Bij het verpotten van een plant geef je haar stress, dit zorgt voor een klap: een korte periode waarin ze niet groeit. Bij fotoperiodes maakt dat niet echt uit, die extra tijd kun je ze gewoon weer geven door de lichtknop wat later om te zetten, maar bij autoflowers wil je geen korte periodes zonder groei, want hun groeifase duurt maar enkele weken, waardoor je iedere klap direct terugziet in je eindopbrengst.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


        #4
        Tenzij je ze guerilla zet. Dan gaat dat niet.

        En verpotten wanneer jij denkt dat het OK is.

        Binnrn of buiten?

        Comment

        Bezig...
        X