Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaailingen onder hps lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen onder hps lamp

    Korting op 420shop
    Hallo. Mijn zaadjes zijn aan het ontkiemen en straks wil ik ze in een pot overbrengen. De stress om het goed te doen begint een beetje te verhogen😅. Onlangs een investering gedaan in een binnenkweekeuimte wat me al wat gekost heeft. Nu met de lente en binnenkort zomer wil ik eerst nog even buitenkweken voor ik de kweeklampen constant aanleg voor mijn hulkberry automatics.

    Ik vroeg me af voor de zaailingen in vroeg stadium of ik mijn 400hps lampen mag gebruiken? Ergens al gelezen dat vele dat doen onder tl lampen maar dan heb ik terug een kost op mij. Als ik die hps lampen mag gebruiken hoe hoog zou ik die best plaatsen? Of doe ik dat best buiten? Ik heb ook een beetje vrees dat de vogels met mojn toekomstige zaailingen gaat vliegen😅.

    Kunnen jullie mij raad geven?

    #2
    80cm tot 1m.
    Keep it simple and don’t invent with your mouth.

    Comment


      #3
      Gewoon buiten zetten met petfles er over werkt goed

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Direct een volledige dag buiten onder volle zon?

      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        NewNoobie half half zou ik doen rustig beginnen

      #4
      TL of LED verbruikt aanzienlijk minder, om op te kweken heb je maar 20 watt nodig of zo. Dus die investering betaald zich terug.

      Maar je kunt meteen onder HPS. Succes.
      Een degelijke 300 watt LEDLAMP is ongeveer even efficiënt als een 600 watt HPS. Duurder in aanschaf. Maar na 2 a 3 kweekjes heb je ook die kosten er uit stroomtechnisch gezien.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Het is niet enkel de lamp. De lamp de armatuur de starter iets om de potten op te plaatsen iets om de lampen aan te hangen iets om de lamp te verlagen. De temperatuur die te laag kan worden dus een verwarmingselement mits tl lampen geen warmte afgeven

      #5
      Tl lamp van 10 watt 1000 Lumen, in een doos geplaatst, levert een temp van ongeveer 22 graden.

      Plantjes hebben daar al genoeg aan.

      Comment


        #6
        constant ander licht is ook niet best als je met hps gaat kweken en autoflower groeit maar even en schiet al in de bloei als je het een beetje goed wil doen de hps dimmen op 250watt en als die in de bloei schiet gelijk op 400watt dan ga je wel een mooi plantje hebben in de zon en weer onderlamp krijg je ook stress van zou ze gewoon onder de hps doen hps is goed voor autos

        Comment

        Bezig...
        X