Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron 100% terra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron 100% terra

    Korting op 420shop
    Ik heb 3 potten van 20 l met een lightmix potgrond met daarin elk een hulkberry automatic.
    Voor deze voeding te geven heb ik de plagron top growbox terra.
    Hierin zit een kweekschema bij maar dit is niet voor een autoflower maar voor een periodieke plant vermoed ik omdat het aantal weken niet overeenkomt met mijn autoflower.
    online op de pragron website kan je het kweekschema berekenen maar daar kan ik slecht een teveel weken aan bloei selecteren.

    Ik heb heel wat gelezen aan het herkennen van teveel en te weinig voedsel etc.
    Maar zou graag een kweekschema aanhouden vooralleer de gevolgen te willen zien dat het even verkeerd.

    Daarnaast ook gelezen dat voor een autoflower best de voeding halveerd. In de winkel vertelden ze mij om een dag voeding te geven en volgende dag enkel water, wilt dit dan zeggen dat je 1/4 van het aantal geeft van de voeding? De voeding op een kweekschema is dat de voeding die je dan iedere keer geeft als je bewaterd in die bepaalde week of is dit het totaal dat je geeft gedurende de week (totale dosis in 7 dagen) in het schema?
    hoe doen jullie dat? Maken jullie de voeding in een fles voor en geven jullie dat iedere keer?

    Heeft iemand ervaring met deze voeding die mij verder op weg kan helpen?


    #2
    kelderkastje kan je verder helpen met auto's.

    Comment


      #3
      Hoi,

      Je geeft AFjes de helft aan voeding, of altijd ongeveer 50% of om de dag 100% komt op hetzelfde neer.

      Je voeding heeft ook invloed op de PH waarde, dus een keer wel en een keer niet is in principe beter omdat een beetje schommeling in PH waarde goed is voor de plant omdat sommige voedingstoffen beter worden opgenomen bij een andere PH waarde als andere voedingstoffen.

      De eerste 2 weken geef je enkel wat water.
      De laatste week ook enkele water (spoelen noemen we dat, opdat alle voeding opgebruikt wordt, dit komt vooral de smaak van je eindproduct ten goede.

      Klaargemaakte voeding is meestal binnen 24u op te gebruiken. Je schrijft voor jezelf op hoeveel ml je nodig hebt per liter voedingswater en geeft dat dan met een spuitje of zo wanneer je het nodig hebt. Je geeft zoveel voedingswater als je plant nodig heeft, als het erg warm is geef je wat meer water, en dus minder voeding per liter water, want dat water verdampt toch, of in de pot of via de plant, de voeding die verdampt niet, die blijft in je plant en maakt ze groter en mooier, ...

      Kweekschema's zijn een richtlijn en richtingaanwijzend, maar zeker niet heilig. Je eerste 2 kweekjes doe je dat erg nauwkeurig, later krijg je er vanzelf een gevoel voor. Elk plantje heeft ook andere behoeftes. Daar houdt zo een schema geen rekening mee. Je begint met weinig, bouwt wat op met een piek tegen het einde en dan bouw je af en stop je, daarna is de oogst als het goed is.

      Erg simpel, maar toch een paar aandachtspunten.

      Ga je binnen of buiten kweken?

      En dan nog even vervelend doen. Waarom RQS? Er zijn honderden zadenbanken die wél eerlijk zijn over hun genetica. Goeie genetica (zaad) is naast licht het belangrijkste om goeie wiet te kweken.

      Ook de tijd die op de doos van een zadenbedrijf staat is eerder een advies, waar je meestal 2 weken extra bij mag tellen. Dat is een marketing dingetje. Iedereen wil wietplantjes met XXXL opbrengsten, die overmorgen klaar zijn.

      Enne ... je kunt op 100 manieren een mooi en potent wietplantje kweken. Dus advies is een persoonlijk standpunt meestal. Verkloten kan op 1000 manieren, te veel en te weinig is meestal de schuldige.

      Nu, succes ermee, en ik hoor het wel als er nog vragen zijn.
      Last edited by kelderkastje; 2 June 2022, 15:44.

      Comment


        #4
        Kelderkastje, het is mijn eerste kweek en ik kwam bij royal queen seeds uit. Ik was me niet bewust dat ze liegen omtrent de genetica. Welke zou je dan aanraden in het vervolg?

        Zoiezo al bedankt voor uw informatie. Ik zal grotendeels buiten kweken in potten maar op regenachtige dagen zou ik ze onder 400w hps lamp willen plaatsen.

        Dus de eerste 2 weken gewoon water en de laatste ook om te flushen. Op mijn lightmix potgrond staat er dat er voeding is voor 3 weken, is het dan nog steeds 2 weken water in plaats van 3 vooralleer om te gaan op voeding?
        Daartussen het schema volgen met 1 dag gewoon water tussen, juist?
        Kan ik ook nog even moeilijk doen?
        Vanaf wanneer tellen die weken is dat van met dit een zaailing is of erna of vanaf het zaadje in de grond zit?

        Ik maak het waarschijnlijk moeilijker dan dat het is😅

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Zaadje in de grond tot boven de grond dat zijn 4 dagen of zo = halve week = verwaarloosbaar. Maar laat ons zeggen dat je telt vanaf dat ze boven de grond komen.

          Lightmix. Dan kun je een week extra zonder voeding.

          Idd. schema volgen om de dag.

          Je gaat goei wiet kweken met RQS. Is me ook al overkomen. 4 WW plantjes qua zaad en 3 verschillende wietjes geoogst. En dat is op zich niet erg. Maar gewoon erg onstabiel. En hermagevoelig. Maar komt wel goed. No worries.

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          kelderkastje waar haal jij je zaad dan?

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Momenteel ben ik fan van Ripper Seeds, Sweet Seeds en Zamnesia.

          Sannie, Sensi, Barneys en Greenhouse zijn ook goed.

          RQS en Spliff Seeds zou ik afraden.

        #5
        Moet je wachten tot alle voeding uit de lightmix is? Ik heb volgens de B'cuzz Janeco light mix 3 weken voeding en ik ben nu in dag 15 dat de plantjes boven de grond zijn.
        En de groei is zo traag 15cm groot(paar dagen terug de pot extra gevuld met deze aardemix dat de grond juist onder de zaailingblaadjes komen).

        Maar die groei lijkt zo traag te gaan, geen idee of dit normaal is? De autoflower zou in 70 dagen klaar moeten zijn(via forum gehoord dat ik daar 2weken mag bijtellen dus 70dagen plus 2 weken). Wanneer begint de bloei, volgens het schema zou ik week 3 met bloeivoeding moeten beginnen terwijl die nog zo klein is. Ik denk dat ze der ook gezond uitziet, direct groeivoeding geven zou dit geven zou dit een goed idee zijn?


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Auto's hebben tussen 3/8 weken groei, daar komt de bloei nog bij.

          Tsja grond, meestal letten we op de plant, als die tekorten laat zien krijgt ie voeding.

          Auto's hebben minder nodig dus duurt dat wat langer, als je langer kweekt zie je dat beter.

          Schema's werken niet zoals de plant, je moet echt van de plant uitgaan en het schema als geheugensteuntje/leidraad gebruiken.
      Bezig...
      X