Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw en een vraagje

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw en een vraagje

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik kon mezelf niet voorstellen bij "stel jezelf voor"
    Dus bij deze
    Ik ben Ramon 30+ samenwonend dit jaar begonnen met outdoor kweek 3 plantjes.
    heb af en toe wat problemen ermee gehad maar dit forum heeft me veel geholpen. Ze staan nog steeds..
    Het zijn afghani zaadjes indica.

    Staan op lightmix en heb alleen gebruik gemaakt van terra grow en nu 3 weken de terra bloom
    40 liter 30 liter en 25 liter
    Ze staan 12/12 sinds die 3 weken (wel verslepen)
    om ze onder de overkapping te krijgen.

    Maar het weer zit niet mee ik wil de toppen niet nat laten worden dus staan ze tijdens regen of slecht weer onder de overkapping (donker)
    En dat lijken ze niet zo leuk te vinden..
    Ook krijg ik de grond niet meer echt droog.
    althans door de luchtvochtigheid lijkt het alsof me plant het niet meer opneemt.
    Drainage genoeg..

    Hebben jullie tips maar vooral het belangrijkste..
    hoelang heb ik nog te gaan denken jullie.
    Oogsten is nu nog te vroeg. Maar kans op rot of schimmel o.i.d. maakt me een beetje angstig.
    Vooral met dat natte weer nu.

    Alvast dank voor je reactie

    Groetjes Ramon.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Answer selected by Ramon2207 at 15 September 2022, 13:52.

    Welkom gelukkig weer een buiten kweker
    zou je graag helpen maar ben ook beginner
    zieter mooi uit vind ik
    wanneer moeten ze klaar zijn oktober of wat

    Comment


    • Ramon2207
      Ramon2207 commented
      Editing a comment
      Ja de vraag wanneer klaar, dat zegt de plant.
      ik heb geen haast, echter het weer is niet helemaal top dus misschien iets eerder oogsten voor meer zekerheid.

    #2
    Waarom kan ik maar 1 foto per keer uploaden..

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      denk nog wel een dikke 4als t niet meer is en je bekijkt de thricjomen met een loep of vergroot glas zo bepaal je of je wiet klaar is

      is alles cloudy/milky dan heb je een energy high oogst je pas waarneer de helft milky-amber is heb je echt als je een joint rookt dat je niet meer uit de bank kan komen haha hoeveel weken bloei zecht de zaadboer dat ze moeteb hebben tel.daar maar vaak 2week bij op en regen ze kunne best wat hebben hoor als je nu al.zal oogsten heb je niks aan je wiet is nog niet potent genoug en je wil dat ze nog eens even flink gaan zwellen de toooen dikker worden maar zo van wat ik kan zien gaat het nog wel even duren voor je wietje klaar is volgens mij heefr je wiet een bloei tijd tussen 6en 8week k tel daar altijd 2week bij op kom je op 10week uit maar je weet ook niet hoelang je plant al.bloeit dat word het mskkelijker schatten hoelang
      Last edited by Tijnie82; 19 September 2022, 00:07.

    #3
    Dan maar zo
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      Welkom gelukkig weer een buiten kweker
      zou je graag helpen maar ben ook beginner
      zieter mooi uit vind ik
      wanneer moeten ze klaar zijn oktober of wat

      Comment


      • Ramon2207
        Ramon2207 commented
        Editing a comment
        Ja de vraag wanneer klaar, dat zegt de plant.
        ik heb geen haast, echter het weer is niet helemaal top dus misschien iets eerder oogsten voor meer zekerheid.

      #5
      Dat ziet er deftig uit!

      Wat te doen is geen gemakkelijke vraag, kan je een paar ideeën geven.

      Ontvochtiger onder het afdak, wel beter afsluiten dus of wat meer wind maken onder het afdak. in mijn kweekverslag van vorig jaar heb ik een ontvochtiger in de kas gebruikt. Ik had daar eerder mee moeten beginnen toen. Maar een fan gebruiken lijkt me wel een goed idee voor onder het afdak.

      lampjes onder het afdak?

      UV licht gebruiken, maar daar had je al mee moeten beginnen. Heb dat ook nog te weinig gedaan, heel gedoe en schadelijke stralen ontmoedigd mij bij het oogsten gebruik ik wel UV en H2O2

      geen water meer geven, laat ze maar droog worden

      alvast microscoop lensje voor je gsm halen om de oogstdatum te bepalen, ik wacht zo lang mogelijk buiten en meestal rot het eerder dan dat ik trichomen kan bekijken en is het oogsten wat je oogsten kan. Het is nu ook een spannende laatste twee a drie weken nog (voor mij) die van jou zijn iets verder denk ik. Maar pin me daar niet op..
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
        Dat ziet er deftig uit!

        Wat te doen is geen gemakkelijke vraag, kan je een paar ideeën geven.

        Ontvochtiger onder het afdak, wel beter afsluiten dus of wat meer wind maken onder het afdak. in mijn kweekverslag van vorig jaar heb ik een ontvochtiger in de kas gebruikt. Ik had daar eerder mee moeten beginnen toen. Maar een fan gebruiken lijkt me wel een goed idee voor onder het afdak.

        lampjes onder het afdak?

        UV licht gebruiken, maar daar had je al mee moeten beginnen. Heb dat ook nog te weinig gedaan, heel gedoe en schadelijke stralen ontmoedigd mij bij het oogsten gebruik ik wel UV en H2O2

        geen water meer geven, laat ze maar droog worden

        alvast microscoop lensje voor je gsm halen om de oogstdatum te bepalen, ik wacht zo lang mogelijk buiten en meestal rot het eerder dan dat ik trichomen kan bekijken en is het oogsten wat je oogsten kan. Het is nu ook een spannende laatste twee a drie weken nog (voor mij) die van jou zijn iets verder denk ik. Maar pin me daar niet op..

        hey greyvol,

        Bedankt voor je reactie,

        Mijn overkapping heb ik dichtgemaakt met vijverzeil die is dus waterdicht en lichtdicht.
        kan openen met klittenband.

        er draait een fan heel zachtjes in het hok en ik heb een inlaat en uitlaat voor verse lucht.

        werkt een airco met dry functie dan ook toch.
        die heb ik staan zal het gaan proberen en even de lv meten daarna...

        lampjes gaat iets te ver... dan zijn we echt aan het kweken toch... ik wil wel zo legaal mogelijk blijven.

        microscoop besteld... wel handig idd

        en jou idee maximaal 3 weken dus mits alles goed en groen blijft 😁

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Goed bezig! Airco kan ook ja
          LV meters is wel handig, spoelen doe ik niet aan, geen voeding meer is wel verstandig

        #7
        Het is ook koud natuurlijk vooral snachts geeft ie 11 a 12 graden aan.. door die fan lijkt het nog kouder.

        Maarja eerste kweek met veel tips maar nu het erop aan komt toch onzeker over vervolgstappen

        Hoe lang blijf ik die voeding nog geven sommige zeggen dat ik 1 a 2 weken moet spoelen... maar dat is dan misschien al bijna
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by Ramon2207; 15 September 2022, 14:28.

        Comment


          #8
          Buiten kweken altijd lastig in Nederland, laatste bloei maanden zijn vaak k*t.
          Probeer toppen beetje droog te houden en kijken of je een offer aan gerrit hiemsta kan brengen.
          Volgende keer buiten eerder verduisteren of autoflowers neerzetten dan heb je dit gedoe van het najaar niet.
          succes met laatste loodjes

          Comment


          • Ramon2207
            Ramon2207 commented
            Editing a comment
            Ik denk dat zelfs gerrit niet kan helpen

          #9
          Ik heb hier nog terra planten in pot direct opgerookt zonder spoel, niks van vieze smaak lekkere wiet. Nat in de bloei is niet zo erg ook he, ze zien er goed uit, doe je goed! Macro clip on lensje voor de smartphone is ook handig.

          https://www.bol.com/nl/p/drphone-pix...pdp_androidapp

          Ik zou ze blijven voeden tot alles troebel is. Rot kan je goed checken. Ik zit er binnen mee, en kan bijna niks inspecteren.

          In volle grond kan je niet verplaatsen vroeger las ik gewoon de regen er af schudden. De wind doet de rest, onder afdak mss sneller rot is mijn ongebaseerd gevoel . Succes hoop dat t meevalt en je gespaard blijft!
          Ganja always does the trick.

          Comment


            #10
            Bedankt voor alle reacties

            Maar iemand een idee hoelang ik nog te gaan heb.

            Ik heb al een 3 weken gehoord

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Enkel trichomes kunnen je, en ons dat vertellen. . Maandje lijkt me. De bloei komt laat dit jaar , bij een maat ook. Indica die maar begint te bloeien eind augustus... hij hoopt halfweg oktober te kunnen oogsten maar toppen zijn minder gevormd of de jouwe.

            #11
            Bedankt wesleypipes voor de link...
            wat bedoel je met blijven voeden tot het troebel is ?

            Airco ga ik laten draaien op dry


            Volgend jaar eerder 12/12 en een transperante overdekking

            Zou een elektrische verwarming helpen om de nachtkou tegen te gaan ?

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Trichomes zijn helder nu, na een tijdje worden ze wazig, troebel,

              helder is geen effect , troebel 50% nog te vroeg. Alles troebel is hoogste potentieel thc. High

              Dan worden ze amber, en vergaat de thc al wat, word je meer stoned dan high.

              Macro lensje moet je nogmaals 10x inzoomen en dichtbij houden op de top om trichs te checken.

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Het verschil in temp ook niet te hoog laten worden, die damens kunnen best tegen wat koud, en koud is het nog niet eens

            #12
            Ik heb toch op bepaalde plekken last van toprot....
            Niet veel maar toch een paar onderste topjes.
            Wat is slim om te doen...

            Aangetaste toppen verwijderen.
            Toch maar wel gaan oogsten... het weer gaat niet helpen... maarja wat heb ik dan te roken.

            Ik zou ze op zolder kunnen zetten maarja daar is niet echt licht (zeer klein raam).
            lamp heb ik niet.






            Comment


              #13
              Das kak man
              Pas je wel op, je planten meuren als de *** als je binnen gaat drogen of verder gaat zonder koolstoffilter.
              Als er al toprot is zou ik toch de rest oogsten en toppen wassen (budwashing kijk maar op yt voor voorbeelden) heb je iig wat te roken.
              Schimmel wordt alleen meer met dit weer.

              Comment


              • Ramon2207
                Ramon2207 commented
                Editing a comment
                Dat is wel echt balen...

                Niet meer hopen op droog weer dan ? Volgende week nog een weekje 20 graden en droog

              #14
              Ja dan zou je deze natte dagen alles nog goed in de gaten moeten houden.
              Vaak zitten schimmelsporen al overal en de schimmel begint in de top zelf en soms zie je het pas dagen later dat je rot hebt.
              heb zo ook wel een aardig wat moeten weggooien, echt K na al dat werk.
              Hoop dat het allemaal meevalt en dat het weer nog ff omslaat voor je. suc6

              Comment


              • Ramon2207
                Ramon2207 commented
                Editing a comment
                Bedankt hopen op beter haha

              #15
              Ik zie nu toch wat meerdere plekjes met schimmel donker grijs pluis...
              Vaak aan de onderste toppen
              Maar de grote hoofdtoppen lijken wel oke...

              Iemand ???

              of idd gewoon oogsten en alle rotte toppen weg
              doen

              Hij kan op zolder staan met ventilatie en centraal afzuigsysteem 20 graden en lv van 60

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Rot begint van binnenuit , met een vergrootglas kan je ook goed verschil zien tussen trichjes op toppen en schimmel in je toppen. Zodat je enkel toprot wegsmijt. Als blaadjes gemakkelijk loskomen dan is het bijna zeker rot.
            Bezig...
            X