Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek

    Korting op 420shop
    Jaja, het is zo ver
    Na veel gezeur met de levering is mijn eerste kweek eindelijk van start. Tot nu toe gaat alles goed lijkt me, 5 zaden besteld en uit eindelijk 6 gekregen. Deze zijn allemaal gaan wortelen, wat mij verbaasde voor een eerste keer. Ze zitten sinds vandaag in de grond. Nu beginnen de vragen te komen, wat ik zeker vast een keer gelezen heb maar intussen weer vergeten ben en het eigenlijk nergens duidelijk weer terug kan vinden.

    Hoe hoog hang ik de (led) lamp in elke fase van de plant?
    Hij hangt nu op 100cm vanaf de pot, mars hydro ts600

    wat is de ideale temparatuur voor de plantjes?
    snap dat het per soort verschilt, voor deze kweek heb ik Big Bud gekozen omdat de verkoper vertelde dat hij klein bleef.

    Water zijn ze ook nodig, maar hoeveel? Ik wil ze niet verzuipen.
    Ik snap dat dit ook weer per soort verschilt, en na een paar kweken gedaan te hebben krijg ik er vast gevoel voor met het gewicht van de pot


    en tenslotte de luchtvochtigheid, hier heb ik verschillend overgelezen maar nooit echt een duidelijk antwoord inkunnen vinden.

    Ik was zeker nog van plan om een kweekverslag te gaan maken, wou hier nog mee wachten tot ze boven de grond zijn.

    Met Vriendelijke Groet, Alvast bedankt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Matthiassmit; 29 September 2022, 15:11.

    #2
    Succes met de start van je eerste ronde! Dacht 60 cm de ts600, in de zaailingfase. Heb je er n boekje bij gekregen?

    Lv hoeft niet hoger of lager. Vooral de wortels moeten eerst groeien. Ik geef wat meer en laat ze es wat uitdrogen waarna de wortel uitloopt op zoek naar water.dan watergeven aan de rand ipv aan de stam!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Matthiassmit
      Matthiassmit commented
      Editing a comment
      Ja klopt is een 60x60 tentje, die waarschijnlijk te klein word voor 6 planten😅 maar vind het zonde om een goed zaadje weg te gooien, we gaan zien wat het doet. Hoelang duurt het normaal gesproken tot ze boven de grond staan?

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Geworteld in een dag, of twee . Soms drie. Te zien hoe ze groeien onder de grond he . Je gaat wat sneller op 12/12 kunnen gaan door 6 planten ipv 4 , ook hoef je(bijna) niet te toppen om een eventueel netje vol te krijgen.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Is niet te klein voor 6 planten ! Ik zet er 30 op een 100 bij 100cm oppervlakte.

    #3
    100 cm is veel te hoog, ik houd meestal rond de 1 el (vingertop tot elleboog) aan. Maar vooral goed kijken hoe je plant erop reageert. Gaat ie strekken, dan hangt je lamp te hoog.

    Temperatuur, tussen de 20 en 25 graden lijkt optimaal, maar ietsje kouder of warmer zal ze niet doden.

    Water, gewoon optillen en kijken hoe zwaar die voelt. Hij moet iets zwaarder aanvoelen dan dat je mag verwachten van een potje met potgrond, dus als hij lichter aanvoelt dan water geven. Vind zelf via de onderkant watergeven het veiligst door ze in een emmer met een laagje water te zetten, want via de bovenkant spoel je zaailingen nog wel eens om of beschadig je de wortels.

    Voor zaailingfase is wat hogere luchtvochtigheid optimaal (60-70%), voor de bloeifase en dan vooral tegen het einde wil je die wat lager proberen te houden tegen toprot.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Matthiassmit View Post
      Jaja, het is zo ver
      Na veel gezeur met de levering is mijn eerste kweek eindelijk van start. Tot nu toe gaat alles goed lijkt me, 5 zaden besteld en uit eindelijk 6 gekregen. Deze zijn allemaal gaan wortelen, wat mij verbaasde voor een eerste keer. Ze zitten sinds vandaag in de grond. Nu beginnen de vragen te komen, wat ik zeker vast een keer gelezen heb maar intussen weer vergeten ben en het eigenlijk nergens duidelijk weer terug kan vinden.

      Hoe hoog hang ik de (led) lamp in elke fase van de plant?
      Hij hangt nu op 100cm vanaf de pot, mars hydro ts600

      wat is de ideale temparatuur voor de plantjes?
      Tussen de 20-27 graden, snachts 5-10 graden minder max
      snap dat het per soort verschilt, voor deze kweek heb ik Big Bud gekozen omdat de verkoper vertelde dat hij klein bleef.

      Water zijn ze ook nodig, maar hoeveel? Ik wil ze niet verzuipen.
      gebruik een tandenstoker verkleurd deze hard zijn ze te nat verkleurd die niet te droog, laat die 2 minuten steken
      Ik snap dat dit ook weer per soort verschilt, en na een paar kweken gedaan te hebben krijg ik er vast gevoel voor met het gewicht van de pot


      en tenslotte de luchtvochtigheid, hier heb ik verschillend overgelezen maar nooit echt een duidelijk antwoord inkunnen vinden.
      tussen de 50-65, voor bloei stuk minder maar ook weer afhankelijk van temp hoge temp kan de vochtigheid wat hoger als de ventilatie goed is
      Ik was zeker nog van plan om een kweekverslag te gaan maken, wou hier nog mee wachten tot ze boven de grond zijn.

      Met Vriendelijke Groet, Alvast bedankt
      Zie mijn antwoorden


      Je tent btw gaat veel te klein worden. Is een tentje voor 1 plantje of 2 die je vrij snel flipt
      Last edited by Jefkewiltnogs; 2 October 2022, 10:25.

      Comment


        #5
        Wat Jefkes zegt is een goede leidraad.

        Je kunt op 100 manieren een plantje opkweken.

        6 gaat perfect in 60 op 60. Geen al te grote potten 5 liter of zo en niet trainen. Op tijd naar 12 uur gaan.

        Comment


        • Matthiassmit
          Matthiassmit commented
          Editing a comment
          Ze gaan als ze wat groter zijn in hun eind pot 7L en wou de 4 toppen per plant training doen zoals dr. Groen uitlegde op cnnbs omdat deze mij het makkelijkst lijkt

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Waarom geen al te grote potten ? gewoon eerder bloeien toch als ze te groot worden.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          6 7liters gaat gaan ja. Top.

        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
        Wat Jefkes zegt is een goede leidraad.

        Je kunt op 100 manieren een plantje opkweken.

        6 gaat perfect in 60 op 60. Geen al te grote potten 5 liter of zo en niet trainen. Op tijd naar 12 uur gaan.
        Dan moet je toch al vrij flippen peisk. Na week 4 al lijkt me.

        Comment


        • Jefkewiltnogs
          Jefkewiltnogs commented
          Editing a comment
          kelderkastje kan je wat fotos tonen wanneer een goede tijd is voor een plantje om te flippen in een 60/60 kast? Als het een enkele is?

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Zie mijn vorige verslag ´tien om te zien´ tien fem plantjes in een 50x120 tentje in 7 liters.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Ga ervan uit dat er na het flippen nog 2/3 bijkomt

        #7
        Beste Matthiassmit,

        Als je nicknaam een totaal verzinsel is, kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.
        Maar als je echt zo heet, is het misschien verstandig je nicknaam te wijzigen.

        Mvg,

        Comment

        Bezig...
        X