Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtontvochtiger maakt kweekruimte te warm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Luchtontvochtiger maakt kweekruimte te warm

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zit met een probleem waar ik al lang een oplossing voor zoek. Ik heb een luchtontvochtiger die ik gebruik tijdens de bloei. Een luchtontvochtiger doet de temperatuur stijgen (ongeveer 3°C) waardoor het te warm word in mijn kweektent. Als ik hem uit zet word het te vochtig maar is de temperatuur goed. In de zomer is het een groter probleem maar ik zou deze constand willen laten draaien. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Zijn er luchtontvochtigers die geen warmte produceren?

    Alvast bedankt

    #2
    Wiet kan wel wat warmte hebben, dus..... hoe warm word het.

    Comment


      #3
      Wat normaal 24-26°C is gaat door de luchtontvochtiger naar 29-30°C. Als ik hem snacht's laat aanstaan koelt het niet genoeg af dus ik zet hem snacht's uit. Maar dan gaat de luchtvochtigheid omgoog boven de 60%RLV.
      In de zomer had ik er meer moeite mee. Toen ben ik een mobiele airco gaan halen omdat de temeratuur boven de 35°C ging. Maar de airco blaast veel lucht weg waardoor de luchtontvochtiger minder effectief is.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ontvochtiger buiten de tent en dan inblazen.

      #4
      Idd word een probleem, er zijn wel opties. Ik leg de mijne aan halfuur, halfuur uit. Geen rot meer gespot op die manier. Het word wel kouder, sommigen leggen hem enkel s nachts aan.

      30°c is nog niet zo erg overdag denk ik. Eerst had ik rot, dan de kachel 2u aan voor licht aan voor het dauwpunt en de ontvochtiger 24/7 halfuur aan halfuur uit bv.
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #5
        lichten aan overdag en uit snachts als het kouder is (meestal doen we dit omgekeerd). Luchtontvochtiger aan als de lichten uit zijn. Ik denk dat de lampen meer warmte zullen produceren dan de luchtontvochtiger. ( relatieve vochtigheid daalt zoiezo als warmte stijgt dus als de lampen aanliggeb dan hoeft de ontvochtiger minder te draaien). Anders thermostaat van het huis lager plaatsen 3 graden of de radiator iets meer dichtschroeven in die ruimte)

        Oorspronkelijk geplaatst door greke dino View Post
        Hallo,

        Ik zit met een probleem waar ik al lang een oplossing voor zoek. Ik heb een luchtontvochtiger die ik gebruik tijdens de bloei. Een luchtontvochtiger doet de temperatuur stijgen (ongeveer 3°C) waardoor het te warm word in mijn kweektent. Als ik hem uit zet word het te vochtig maar is de temperatuur goed. In de zomer is het een groter probleem maar ik zou deze constand willen laten draaien. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Zijn er luchtontvochtigers die geen warmte produceren?

        Alvast bedankt

        Comment

        Bezig...
        X