Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekken in Coco’s bewateren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken in Coco’s bewateren

    Korting op 420shop
    Beste stoners,

    ik ben pas begonnen met kweken op Coco’s dus het is super spannend allemaal voor mij. Ik ben meteen gestart met 18L potten en amnesia hase stekken. Nou is mijn vraag moet ik ze elke dag inwateren of niet, want ik lees overal dat je Coco’s niet kan overbewateren, en ondertussen lees je ook dat je moet oppassen voor luie wortels, beetje tegenstrijdig allemaal als je het mij vraagt wie o wie weet hoe het het beste kan.

    #2
    Hoi, ik heb ook kokos en geef erg weinig water in het begin. Dat ziet er dan zo uit:

    20221008_100236.jpg

    Je ziet duidelijk het verschil met de bak ernaast.

    Ik weet niet of dat het beste is en het is ook geen stek maar een zaailing, maar die plant is nu de grootste van de drie, foto is van 8 oktober.

    Comment


      #3
      Hallo stoner,

      thanx voor je reactie dus als ik je goed begrijp zijn alle 3 de bakken Coco’s en je watert weinig in het begin. Om de hoeveel dagen water jij ze in als ik mag vragen en hoeveel water.?

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        En ik lees regelmatig hier van zeer ervaren kwekers dat, zeker als je plant eenmaal bloeit, je wel op moet passen dat ze niet te droog komen, want dat ze daar niet goed van herstellen en je dus minder oogst dan had gekund. Dus zou zeggen, zeker met kokos, liever iets meer dan minder.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ik geef ook niet altijd allemaal tegelijk.
        Bijvoorbeeld gisterenochtend stonden de meters op respectievelijk ongeveer -100, -160 en -250. Toen heb ik die laatste 2 wat gegeven. Tweeëneenhalf liter gemaakt en die op -250 1,5l gegeven en die op -160 1l. Ik ga dan niet na paar uur kijken of er volgens de meters nog wat bij moet maar gewoon de volgende ochtend weer.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Inwateren is je grond bewerken voor je het in de potten doet.

      #4
      Hey,

      yes dacht ik eigenlijk al vond het al raar wat ik las je kan stekken niet elke dag bewateren. meerdere keren per dag zelfs te bewateren. Want naar mijn mening creër je zo luie planten vooral als ze nog stekken zijn. Inderdaad daar ben ik mij bewust van dat zodra ze in de bloei gaan je ervoor moet zorgen dat ze niet droog mogen zijn, anders blokkeren de wortels in het opnemen van voeding door de zouten die ophehoopt zijn. Had van een kennis begrepen dat die om de 2/3 dagen bewatert als ze in de bloei staan. soms zelfs om de dag om dat ze dan vrij snel opnemen. Bewater je ook van beneden want die kennis doet dat wel zodra ze in de bloei gaan heeft ie van beneden water. En dat gaat goed.

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Van onderen doe ik eigenlijk nooit, maar wel paar keer geprobeerd en gaat goed, het water was zo weg. Dat was in een stoffen 15l pot in een bak zoals op de foto. Probeer het nu rechtstreeks in die bakken met 2 vd 3, dus daar kan het nu sws niet meer bij.

        Ik hoop dat je ook nog wat advies hier krijgt van anderen, want ik experimenteer zelf ook nog best wel. Maar zoals eerder beschreven doe ik het nu.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Niet elke dag bewateren heeft te maken met het medium dat verzadigd is, en een klein plantje dat niet zoveel nodig heeft, in de bloei kan je elke dag water geven om de zouten weg te spoelen.

      #5
      Heyy preppelsteeltjam,

      thanx voor je reactie. Dus als ik jou goed begrijp dan heeft inwateren van stekken te maken met of je Coco’s vochtig genoeg is, maar dat kan paar dagen duren voordat je ze weer water geeft. heb het meegemaakt zelfs na 5 dagen. Over dat in de bloei spoelen heb ik gelezen maar kan je ook van onder water geven waardoor ze spoelen of moet dat Perse van boven gegeven worden.

      alvast bedankt

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Op grond tot 3 weken geen watergift en intussen groeit het wortelstelsel.
        Spoelen doe je van boven en bij cocos helemaal.

      #6
      Het blijft toch een verwarrende term dat 'spoelen' ! echt zouten wegspoelen gebeurt alleen als er water in, en vervolgens weer uit je grond/cocos gaat/loopt.

      Comment

      Bezig...
      X