Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led lamp dimstanden…welke/wanneer….

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led lamp dimstanden…welke/wanneer….

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    ik ben nieuw in het kweken.
    heb een vraagje over de dim functies van mijn Sanlight evo 3-80 (190 wat)
    deze heeft 4 verschillende dimfuncties…40-60-80 en 100 %.
    Gebruiken de meeste van jullie deze dimfuncties ook echt ? Of gaan jullie (bijna) direkt full in 🙂
    Ik dacht van elke week 2 weken iets bij te geven van licht,zodat ik na 6 weken op volle sterkte ben.
    of is dit totaal niet nodig ? En kan je na 1-2 weken al op volle sterkte gaan ?
    wil natuurlijk geen plantje die te weinig licht krijgt 🙃
    alvast bedankt !

    #2
    Ik zou op een 20cm beginnen. Maken dat uw temperaturen in de growtent goed liggen.
    Kijken of ze hitte stresshebben met de lamp aan. Ja dan hoger plaatsen.

    Afhankelijk van de grote en fase van de lampen het watage opkrikken en terug op hitte stress letten.

    Heb je nog geen planten dan kan je een par testdoen op verschillende hoogte om te kijken wat u het best uitkomt.

    En als voorbereiding een mail sturen met de vraag naar de fabrikanten.

    Comment


      #3
      Bekijk effe een paar kweekverslagen.

      verschillende lampen en zaailing of stek maakt veel uit.

      En bij led heb je zeer waarschijnlijk extra calmag nodig.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Alhoewel biotabs dolomiet aanbeveelt werkt kraanwater (in deze streek) ook totnogtoe prima.
        Lamp zat er wel veel te lang 20cm te hoog ook

      #4
      Ik ga er altijd direct full in, zonder dimmen, maar wel met goede ventilatie. De grond moet dan wel steeds ff vochtig gemaakt worden in de eerste dagen , anders drogen ze uit .