Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Starter! Binnenkweek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Starter! Binnenkweek.

    Korting op 420shop
    Hey allemaal.

    Raver hier.

    Ik heb jaren ervaring met wiet buiten kweken, heb nu toch de keuze gemaakt om te starten met binnenkweken. Omdat buitenkweek me soms frustreert dat ik niet alles volledig kan controleren. Bovendien wil ik gewoon proberen wiet van wat hogere kwaliteit te kweken.

    Ik voed m'n planten altijd. Check de ph, ec etc. Ervaring met toppen. Altijd met zaden gewerkt. Autoflowers en feminized.

    Heb samen met de mensen in de winkel een mooie set samen gesteld. Maar twijfel nu toch om led te nemen ivm het stroomverbruik etc.

    Ik heb de volgende artikelen;

    1 bij 1 2 hoog tent.
    600watt hps lamp met bijbehorende omvormer.
    Filter can lite 425
    afzuiger 550m3
    Kabels
    Luchtslangen
    Klipfan


    Nu heb ik natuurlijk ook een aanzuiger nodig voor verse lucht van onderen. Ben dat vergeten te vragen en het is best een stukje rijden. En he kan ik de lucht in een geventileerde ruimte laten lopen of moet er een slang direct naar buiten en omgekeerd.

    Dacht maak hier een account aan en alle tips écht alle tips zijn welkom. Dacht wellicht dat led misschien een betere optie zou zijn ook. Maar enorm prijzig en ik zie door de bomen het bos niet. Daarom nu voor hps gegaan.

    Thnx.
    Last edited by Raver; 3 June 2023, 21:12.

    #2
    De led verdien je bij de eerste oogst al terug.

    Zaad onder de lamp ontkiemen is het best, kijk effe bij een paar actieve kweekverslagen.

    Actieve inlaat heb je ook een filter nodig.

    Vochtigheid en warmte worden al gauw een probleem, tenzij je een airco hebt.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
      De led verdien je bij de eerste oogst al terug.

      Zaad onder de lamp ontkiemen is het best, kijk effe bij een paar actieve kweekverslagen.

      Actieve inlaat heb je ook een filter nodig.

      Vochtigheid en warmte worden al gauw een probleem, tenzij je een airco hebt.

      Ik kan wel een airco plaatsen. Het is de meest koele ruimte; alleen lastiger discreet je lucht te trekken en omgekeerd. Kan wel gewoon de ruimte zelf ventileren.

      Inlaatfilter check ook dan. Ga ik voor kijken. Airco verbruikt ook behoorlijk wat stroom dus ja. Leds haha.

      Comment


        #4
        Succes😉

        Comment


          #5
          Ik zou voorlopig die HPS gebruiken aangezien je die nu toch al hebt. Als de temperatuur te hoog oploopt kan je nog veranderen naar LED. Actieve inlaat is imo niet nodig, meningen verschillen daarover en kan anders zijn met HPS dan met LED.
          Je filter is denk ik wel te klein als je afzuiger op 100% laat draaien en heb geen idee of een clipfan voldoende gaat zijn als je met HPS kweekt. Voor LED is dat voldoende maar denk niet dat 1 clipfan voor genoeg circulatie gaat zorgen.
          Voor de rest veel lezen en paar kweekverslagen zoeken die ongeveer dezelfde setup hebben als de jouwe, succes
          ​​​​​​

          Comment


            #6
            Een eerste hps kweekje zeker doen, de beste (meest leerrijke) ervaring voor een eerste binnenkweekje maar kijk voor een dimbaar elektronisch voorschakelaar waarmee je kan switchen tussen 250-400-600-660watt anders wordt het te snel te warm in je tentje.
            Ik kan de EVSA van Lumatek sterk aanbevelen.

            Voorzie een 1m² warmtemat met thermostaat zodat de worteltemp. top blijft.
            Als je toch met een niet dimbare 600w probeert te kweken (wat zeker geen goed idee is volle zomer tenzij met een gekoelde kamer of CoolTube), zorg er dan ook voor dat de dag/nacht temp met max 6-8° verschillen.
            De warmtemat doet hier dan gelijk al dienst, in de winter is extra verwarming dan aangeraden door de koudere 'lamp uit' momenten maar ook hier kan wat gewonnen worden als je de lamp snachts laat branden.

            Gewoon aanschaffen via Greensell, erg betrouwbaar/correct en uitstekende service👍

            Vreemd dat die mensen je niet hebben aangeraden je filter een slag groter dan je afzuiger te nemen maar goed, zorg er vooral voor dat de passieve inlaat als een s-vorm werkt samen met je afzuiging. Bvb inlaat rechts vanonder, uitlaat links vanboven.
            Op die manier zorg je ervoor dat alle 'vuile' stilstaande lucht wordt ververst.
            Wat ik je sterk zou aanraden is een plank met uitlaat rechtstreeks naar buiten. Dezelfde diameter over de hele lijn met 2 lichte 45° verbonden met de spaanderplaat, een flens erdoor en vastgemaakt en in het raam gepleurd. Zo wordt de vuile lucht rechtstreeks naar buiten gemikt.

            Dan is in principe (bij led) een fan niet nodig, bij hps toch beter en zeker in de bloei, je kan aardig wat narigheid voorkomen als je de fan een uur voor 'lamp aan' laat draaien, dat samen met weinig verschil in temp kan toprot wel aardig worden voorkomen.
            Goeie tip van mister Q himself
            Zou dan wel een zwenkventilator aanraden, zeker naar het einde vd bloei en de eerste 2-3 weken helemaal geen.

            Het moeilijkste (water geven en voeding) zul je al wel kennen of toch ervaring ermee, neemt niet weg dat een verslagje delen erg noodzakelijk is voor een 1ste kweekje

            Veel succes
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rietslang View Post
              Een eerste hps kweekje zeker doen, de beste (meest leerrijke) ervaring voor een eerste binnenkweekje maar kijk voor een dimbaar elektronisch voorschakelaar waarmee je kan switchen tussen 250-400-600-660watt anders wordt het te snel te warm in je tentje.
              Ik kan de EVSA van Lumatek sterk aanbevelen.

              Voorzie een 1m² warmtemat met thermostaat zodat de worteltemp. top blijft.
              Als je toch met een niet dimbare 600w probeert te kweken (wat zeker geen goed idee is volle zomer tenzij met een gekoelde kamer of CoolTube), zorg er dan ook voor dat de dag/nacht temp met max 6-8° verschillen.
              De warmtemat doet hier dan gelijk al dienst, in de winter is extra verwarming dan aangeraden door de koudere 'lamp uit' momenten maar ook hier kan wat gewonnen worden als je de lamp snachts laat branden.

              Gewoon aanschaffen via Greensell, erg betrouwbaar/correct en uitstekende service👍

              Vreemd dat die mensen je niet hebben aangeraden je filter een slag groter dan je afzuiger te nemen maar goed, zorg er vooral voor dat de passieve inlaat als een s-vorm werkt samen met je afzuiging. Bvb inlaat rechts vanonder, uitlaat links vanboven.
              Op die manier zorg je ervoor dat alle 'vuile' stilstaande lucht wordt ververst.
              Wat ik je sterk zou aanraden is een plank met uitlaat rechtstreeks naar buiten. Dezelfde diameter over de hele lijn met 2 lichte 45° verbonden met de spaanderplaat, een flens erdoor en vastgemaakt en in het raam gepleurd. Zo wordt de vuile lucht rechtstreeks naar buiten gemikt.

              Dan is in principe (bij led) een fan niet nodig, bij hps toch beter en zeker in de bloei, je kan aardig wat narigheid voorkomen als je de fan een uur voor 'lamp aan' laat draaien, dat samen met weinig verschil in temp kan toprot wel aardig worden voorkomen.
              Goeie tip van mister Q himself
              Zou dan wel een zwenkventilator aanraden, zeker naar het einde vd bloei en de eerste 2-3 weken helemaal geen.

              Het moeilijkste (water geven en voeding) zul je al wel kennen of toch ervaring ermee, neemt niet weg dat een verslagje delen erg noodzakelijk is voor een 1ste kweekje

              Veel succes
              Bedankt voor de waardevolle tips!

              Filter is toch eigenlijk te klein voor de tent; ik kan gelukkig wel de wats aanpassen voor de HPS lamp. Hoef dus niet altijd op 600 watt te draaien.

              Ik ga morgen nog een tripje maken naar de desbetreffende winkel om wat dingen te bespreken. Waaronder deze tips. Sowieso ga ik ook pas beginnen als ik alles helemaal rond heb hoor! Maar goed ik speelde gewoon al zo lang met de gedachte binnen te beginnen. Je moet ergens beginnen hé!

              Kweekverslagen al lekker aan het lezen. Eenmaal rond en begonnen ga ik hier ook een verslag maken.

              Greetz.


              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Probeer een iets zwaardere filter te verkrijgen dan voor je 550m³ bedoelt is, omgekeerd gaat ie minder lekker en ongezond voor je afzuiger.

                Onnodig te taggen, iedereen weet waarover het gaat of druk op die 3 bolletjes rechtsonder de post en comment

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Je bedoeld quoten, slang.

              #8
              Ben vandaag terug geweest naar de winkel. Heb de afzuigbox omgeruild voor een Can Fan. Kleiner dan mijn huidige filter. Bij de can fan een temperatuur meter wanneer die op welke stand moet draaien.

              Daarnaast de HPS lamp en toebehoren terug gebracht. Ik ga toch liever met led werken. Verbruikt minder, minder warm en duurzamer gewoon.

              Ben er nog niet helemaal over uit welke led ik wil hangen in de tent (1m x 1m x 2m ). Tips zijn welkom hiervoor.

              Ondertussen lees ik lekker door op het forum over binnenkweek. Valt 'n hoop te leren.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Mars hydro heeft een fce 4800 dacht ik, daar krijg je 3 gram per watt onder weg, g bars gaan tot 2.2 gpw.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Fluence spyderx te koop 330 watt 400E, in het te koop topic.

                Effe posts posten zodat je daar kan kijken of effe via de mod doen.
            Bezig...
            X