Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Growtent in garage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Growtent in garage

    Korting op 420shop
    Hallo Iedereen,

    Na een tijdje twijfelen heb ik besloten om te gaan beginnen met binnen kweek. Ik heb 1 keer Royal Cheese autoflower buiten gehad en vond het wel erg leuk om met de plantjes bezig te zijn.

    Nu wil ik graag low budget gaan beginnen in mijn garage met een 40x40 of 60x60cm tent. Hierbij 2 ventilators en een led lamp.

    Het is de bedoeling om af te gaan wisselen met Hydro groente te kweken en autoflowers. Het is puur voor eigen gebruik. Dus ik hoef geen grote hoeveelheden te kweken. Aantal keer per jaar een autoflower is voldoende.

    In de garage is het natuurlijk niet de ideale temperatuur gedurende het hele jaar. Ik zag al meerdere manieren voorbij komen om de tent warm genoeg te houden in de koudere periodes.

    Wat is een goede low budget manier om het binnen de tent in de winter toch warm genoeg te krijgen?
    Ik zag warmtekabels voorbij komen die betaalbaar zijn. Maar geen idee of deze geschikt zijn hiervoor. Warmtematjes lijken me niet sterk genoeg om de temp genoeg te laten stijgen.

    Ik zag ook dat mensen de tent aan de buitenkant isoleren met piepschuim platen om warmte meer binnen te houden.

    Wie kan mij op weg helpen hiermee?

    Groetjes

    #2
    2 tenten, de buitenste houd je warm met een klein kacheltje, anders verwarm je de hele ruimte.

    Comment


      #3
      Als je alleen autoflowers gaat zetten kun je ze gewoon 20/4 of 24/0 draaien en is het altijd warm in de tent.
      Of als je 2 tentjes hebt laat je ze afwisselen, dan is er altijd minstens 1 tent die de ruimte verwarmd waar ze staan.
      Warmtekabels werken prima, en zo'n thermostaat koop je al voor 3eu op ali, maatje van me heeft ook zo'n cheapo ding.
      2 ventilators lijkt me overkill voor zo'n kleine tent, 0 ventilators is ook prima zolang je afzuiging z'n werk doet.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #4
        De tent die ik gezien had is 40x40x140cm. Met beneden en in het dak een in/uitgang. Dus op beide plekken een ventilator is niet perse nodig?

        En dan de warmtekabel rondom te pot wikkelen? Zag dat sommige zelfs de kabel in de grond leggen. Maar weet niet of dit de bedoeling is.

        Thermostaat heb ik nog. Alleen twijfel ik zeer erg over de led lamp. Vooral kwa wattage. Zal een full spectrum van 75W genoeg zijn?

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Kijk eens bij Jamzieman hij kweekt in een schuur volgens mij en werkt met warmte kabels in het zand geloof ik.

        • SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Eerlijk ik zou je wel aanraden naar 60x60 te gaan die ruimte is echt wel lekker

        • SteamBoat
          SteamBoat commented
          Editing a comment
          Sf1000 erboven van spiderfarmer afzuiging met filter erin en knallen

        #5
        De TS600 en 1000 heb ik inderdaad ook al voorbij zien komen. Volgens de site van Mars Hydro heeft de TS600 100W en de 1000 150W. Lijken me mooie betaalbare lampen. Staan ook regelmatig op marktplaats.

        Berichten van Jamzieman ga ik zeker even bekijken!!




        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Ah ja dat kan kloppen dan heb ik de ts600.

        #6
        Mijn 60x60 tent staat in de schuur (buitentemperatuur dus). Ik heb zelf een laag piepschuim van 2cm waar de tent op staat want de meeste kou komt van de grond.
        Ook heb ik een 60x60 warmtemat van een uit mijn hoofd 35Watt voor als het kouder word. Begin maart hield deze setup de temp van mijn aarde >20 graden.

        Comment


          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door LastnameFirst View Post
          Mijn 60x60 tent staat in de schuur (buitentemperatuur dus). Ik heb zelf een laag piepschuim van 2cm waar de tent op staat want de meeste kou komt van de grond.
          Ook heb ik een 60x60 warmtemat van een uit mijn hoofd 35Watt voor als het kouder word. Begin maart hield deze setup de temp van mijn aarde >20 graden.
          Piepschuim lijkt mij inderdaad ook een goed idee. Dat klinkt goed met de warmtemat! Lijkt me ook een stuk praktischer dan een warmtekabel of heater.

          Het word gewoon uit proberen en kijken wat werkt. Warmtemat lijkt me een goede eerste keuze om mee te beginnen.

          Comment


            #8
            Ik heb een set met tent kunnen kopen voor een mooie deal. Het is een 60x60x140 tent geworden met de ViparSpectra P600 led lamp. Er zaten ook 2 clip ventilators bij.

            Verder nog niks aangeschaft. Eerst wat ruimte creëren gaan voor de setup in de garage.

            Alle beginner tips voor autoflowers zijn welkom!

            Was eraan het denken om zo simpel mogelijk te beginnen. 1 autoflower in 10-15l pot met goede kwaliteit potgrond. Dacht aan Plagron Royal mix.

            Wil eerste keer zonder bijvoeden gaan testen. Kijken in hoeverre een plant het goed doet met alleen licht en water.

            Comment


            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Beetje wit zand boven op de pot voor komt beestjes in je aarde en vliegjes.

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik denk dat je wel wat voeding nodig hebt, maar zeker niet in het begin. Zolang de planten mooi groen zijn heb nog geen voeding nodig.
              Worden ze lichter groen dan is het tijd voor wat voeding. Maar met autoflowers red je het misschien wel zonder voeding.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Wit zand houd vocht vast, en verstikt de onder liggende laag, aquarium grind niet.

              Voeding daar kan je ook de potgrond voor gebruiken, effe dag in water weken.

            #9
            Ik zou juist als beginner géén wit zand op je grond gaan gooien, zo simpel mogelijk houden en de basis eerst leren. Zoals potten “wegen”, dat gaat een stuk lastiger met dat witte zand erbovenop.

            En zoals met iedere plant, grotere pot = grotere plant.
            Grotere pot betekend ook meer voedselbuffer.
            Maar laat je niet van de wijs brengen want je kunt ze beter weinig voeding geven als teveel.

            Zou een kweekverslag bijhouden als het zover is, dan kunnen wij meekijken.
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Aquarium grind als hij er last van krijgt

            #10
            Oorspronkelijk geplaatst door Ketelhuis View Post
            Zoals potten “wegen”, dat gaat een stuk lastiger met dat witte zand erbovenop.

            En zoals met iedere plant, grotere pot = grotere plant.
            Grotere pot betekend ook meer voedselbuffer.
            Maar laat je niet van de wijs brengen want je kunt ze beter weinig voeding geven als teveel.

            Zou een kweekverslag bijhouden als het zover is, dan kunnen wij meekijken.
            Ik ga het lekker simpel houden de eerste keer. Wegen lijkt me een goed idee.

            Als het zover is dan zal ik zeker mijn eerste verslag op het forum zetten. Heb er zin in!

            Eerst maar eens een leuk soort uit gaan zoeken

            Comment


              #11
              En zoals je vaak zult lezen/horen… Voorzichtig met de hoeveelheid water die je geeft! Voor je gevoel moeten de planten bijna ‘droog’ staan, zeker de eerste week hebben ze bijna niks nodig!
              Bij mij is de eerste kweek om die reden ook fout gegaan.

              Comment


              • SteamBoat
                SteamBoat commented
                Editing a comment
                Hahaha door dit soort reacties was ik de eerste keer zo voorzichtig dat mijn plant er dood aan ging dus je kunt zeker wel te weinig geven

              #12
              Ingewaterde grond in de pot, zaadje er in, en de eerste 2 weken heeft ie verder alleen licht en warmte en lucht nodig.

              Comment


                #13
                Is de lv niet erg hoog in de garage? Zo ja is een luchtontvochtiger en/of kachel zeer aan te raden want een hoge lv icm met wisselende temperaturen is een beproefd recept voor die rottige rot toprot!

                Succes met je eerste kweek!
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • SteamBoat
                  SteamBoat commented
                  Editing a comment
                  Klote rot ook
              Bezig...
              X