Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

White Widow (non AF) trichomen foto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: White Widow (non AF) trichomen foto

    Korting op 420shop
    Een actuele foto mijn White Widow. De eerste van mijn foto flowers die zichtbaar in bloei kwam en ook nog eens compacte toppen wilde vormen. (genoegen nemen met lossere popcorntoppen is meer iets voor losers heb ik hier begrepen). Helaas heb ik al zo'n 7 bolletjes met toprot moeten verwijderen. Ondanks dat we hier in NW Italië een prachtige nazomer hebben. Daarnaast heeft de plant in de tweede fase van de bloei in rap tempo een herfstachtig uiterlijk gekregen.

    Nu heb ik door omstandigheden mijn Afghan Kush al zo'n 3 weken te vroeg moeten oogsten. Dat is maar behelpen dus. Nu wil ik graag eens de echte onvervalste high van een voldragen plant meemaken. En deze ww dus graag volgens het boekje laten uitrijpen. 1 maal per week maak ik een foto om de trichomen te kunnen beoordelen. Ik zie, net als vorige week, van alles door elkaar. Misschien wel wat meer amber. Moet ik nog een paar weken wachten?

    2023-09-25_ww.jpg


    #2
    Ziet er goed uit! Kan nu kan ook volgende week. T zal alleen maar donkerder worden. Maar stoned worden zul je 🤓

    Comment


    • klos73
      klos73 commented
      Editing a comment
      Dank je voor het mooie vooruitzicht! Ik laat haar nog even staan maar bij het eerstvolgende waarneembare plekje rot gaat ie om.

    #3
    Ja wachten de bolletjes worden dan in veel groter en voor uber stoned ga je echt voor nog veel meer amber. Bij langzaam drogen rijpen de trichome ook nog een deel. Pas op vaak is er nog veel meer rot wat je niet ziet binnen in de toppen.
    God was never on your side..

    Comment


      #4
      Hoelang staan ze nu in de bloei? Je kijkt met de loep op verschillende plekken en trek dan je conclusie.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #5
        Zie nog wel veel doorzichtige er tussen zitten. Als er bijna geen doorzichtige meer te zien zijn is de optimale oogstperiode aangebroken.

        Wat ik begrepen heb bevatten clear trichomes weinig tot geen thc.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


          #6
          Als je meer tegen pijn wilt of voor het slapen gaan lekker amber laten komen. Anders oogsten zo snel mogelijk!

          Comment


            #7
            Met dank voor de bloemlezing aan adviezen. I.v.m. snel uitbreidende rot is de plant is afgelopen vrijdag ( NewNoobie ) geoogst en zijn de nog bruikbare delen te drogen gelegd. Ik heb boven een donkere en behoorlijk droge ruimte waarin het drogen vrij vlot gaat. Misschien wat te vlot ( belladonna) maar ik hoop hiermee andere plekken met initiële rot in de kiem te smoren. ik denk dat het donderdag droog genoeg is wat te grinderen en te vapen.

            Met rot heb ik (gelukkig) nog niet veel ervaring. Het beeld van de klassiek rot kan ik goed onderscheiden: de omringende suikerblaadjes zien er verlept uit en laten makkelijk los. Dan laat eigenlijk het hele bolletje met buds los met maar heel weinig weerstand. Vaak zie je al bruine verkleuring.

            Daarnaast zie ik soms wel eens ingedroogde bruine bollen. Vermoedelijk zijn dit onbehandelde bollen zoals uit de vorige alinea. Ik heb overigens niet de indruk dat een besmetting zich heel makkelijk naar de aangrenzende bollen uitbreidt.

            Mijn White Widow had vanwege de hagelstorm op 21 juli zwaar beschadigde stengels. Eigenlijk een wonder dat ze het weer is gaan doen. Maar op sommige beschadigingen vond ik nog een ander vorm van rot: de aangetaste bol valt tot een vorm van een grof droog wit grauw poeder uit elkaar.

            Italbri Heldere trichomen bevatten waarschijnlijk nog niet het optimum aan THC. Maar weinig tot niets lijkt me een beetje sterk. Ik zal donderdag eens kijken of ik veel meer dan normaal nodig heb om een beetje stoned te worden.

            Ketelhuis Ik heb nog te weinig ervaring om het begin van de bloei te kunnen duiden. Mijn beste schatting is rond 7 augustus.

            Comment


            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Rot. Sommige zeggen droog trimmen smaakt lekkkerste. Maar als je nat trimt droogt het sneller en kan je bijkomende problemen vermijden😉

            • klos73
              klos73 commented
              Editing a comment
              Mede omdat ik nogal een volume te verwerken heb bij een beperkte droog capaciteit heb ik nat getrimd. Het is wel een heel kleverig werkje maar het scheidt goed het kaf van het koren. Een bijkomend voordeel dat ik nogal flink wat rupsen heb kunnen spotten en verwijderen. Het is een harige soort die zich in de compacte toppen verstopt. Indien ik ze niet gevonden had waren ze waarschijnlijk daar doodgegaan en ingedroogd. En dan later waarschijnlijk mee gegrinderd op en opgevaped. En ik maar denken wat smaakt dat spul toch vreemd....
          Bezig...
          X