Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek is 6 weken in bloei en weet niet goed wat er mis is of er iets mis is.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek is 6 weken in bloei en weet niet goed wat er mis is of er iets mis is.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Dit is m'n eerste kweek, 2 criticals en 1 skunk. Ik ben nu 6 weken en 1 dag in bloei en weet niet goed of er iets mis en wat het dan zou kunnen zijn. Ik heb best wel wat opgezocht maar nu zie ik de bomen door het bos niet meer.
    Hier even wat info: ik probeer de temperatuur nooit boven de 30°C te laten. Maar nu met het warmer weer gebreurt het wel eens dat het 29°C of net iets meer als 30°C is maar omdat ik vaak controleer verhelp ik dit doot m'n tent goed open te zetten. Dus ik probeer altijd de temperatuur minder als 26°C te doen als de lamp aan is. Als de lamp uit is is het rond de 20°C. De luchtvochtigheid is als de lamp aan is tussen de 45 en soms 57%, als de lamp uit is is dit tussen de 53 en 40%. Ik gebruik een Spider Farmer® SF4000 450W LED die ik voor de moment op 80% vermogen heb gezet vanwege het weer. Ik heb 2 ventilatoren waarvan er soms 1 afstaat voor een halfuur maar dit is maar een paar keer per dag. M'n afzuiging staat 24u op 24u aan en op vol vermogen. Ok, ik zal even wat info geven van m'n laatste waterbeurten en voeding. M'n planten zitten in 15l textelpotten. Ik geef m'n planten altijd rond 19u water en m'n licht gaat uit om 20u. Ik gaf eerst een dag water en dan 2 dagen niets en dan de 3de dag terug water. Maar iemand zei dat ik beter water kon geven dan een dag niet en de volgende dag terug wel. Dus ik had dat gedaan van 21/09 tot Zatedag 23/09. Op Zaterdag 23/09 heb ik 3l water en daar dan sensi bloom A & B 11ml en heb elke plant 1l gegeven met een PH: 6.5. Op Dinsdag 26/09 heb ik 3,25l water met sensi bloom A & B 6ml, Advanced Nutrients B-52 3ml en Sensi Cal-Mag Xtra 3ml (die laatste 2 geef ik 1 keer per week) maar deze keer heb ik m'n skunk (grootset plant) 1,25l water. Het water had een PH van 6.6. Ik zal wat foto's erbij geven want die zeggen nog het meeste van wel. Maar wat is m'n probeem, te veel water of te weinig geven, te veel voeding, niet genoeg voeding, of is er niets aan de hand?

    Alvast bedankt voor de hulp.​
    DSCF3169.jpg

    DSCF3170.jpg
    DSCF3171.jpg
    DSCF3172.jpg
    DSCF3173.jpg
    DSCF3174.jpg
    DSCF3175.jpg

    ​ ​



    ​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    #2
    Ik zie een tal verbrande tipjes dit zou iets teveel voeding kunnen tipjes verbrande en de hitte geeft krull effect krult omhoog vanwege de hitte hoe ver staat je lamp ervan af zien ze er verder goed uit kwa kleur ze hangen er wel een beetje bij nogal misschien iets te nat welk medium kweek je op ? Ik doe altijd water geven precies voordat licht aan gaat op aarde en Coco niet laten uitdrogen

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Hey Ricotico97, ik zal morgen vroeg dat de lamp iets aan is water geven zonder voeding en daarna terug een beetje voeding. Ik zou het niet weten wat de ec waarde is van m'n voeding. Ik gebruik nu: Advanced Nutrients pH Perfect Sensi Bloom A & B (De dosering van pH Perfect® Sensi Bloom A & B is gebaseerd op een Ec van het gietwater van 0,0. Bij een hogere Ec van het gietwater, pas de dosering naar eigen inzicht en behoefte iets naar beneden aan), en dan 1 keer per week die ik dit nog in m'n water: Advanced Nutrients B-52 (De dosering van B-52 is gebaseerd op een Ec van het gietwater van 0,0) en Advanced Nutrients Sensi Cal-Mag Xtra (De dosering van Sensi Cal-Mag Xtra is gebaseerd op een Ec van het gietwater van 0,0). Ik weet dus niet wat daar de ec waarde van is?? Dus moet ik misschien toch een ec meter kopen om de waarde van m'n water met voeding te weten? Of ik denk zelf dat ik misschien een tijdje iets te veel water heb gegeven met wat te veel voeding. Dus als ik morgen iets na dat m'n licht aan is ze gewoon water geef met een Ph rond de 6.3 en 6.5 en dan de volgende beurt water met een beetje voeding. Want te veel voeding kan de ec waarde natuurlijk verhogen. Anders probeer ik het gewoon eens.

      Alvast bedankt

    • Ricotico97
      Ricotico97 commented
      Editing a comment
      Oh beter en ex meter zijn wel echt een must have
      Jou voeding die aangeraden word ik ben er mee bekend afvanced nutriens ik gebruikte de 3 solutie lijn en wat andere spullen. Koop een ec meter en een ph meter bewaarvloeistof voor jou ph meter nooit droog bewaren altijd in vloeistof mijn ec meter hoef niet in vloeistof maar na elke meten met speciaal clean vloeistof schoon even dippen roeren klaar aards mag je wel is laten uitdrogen niet te veel dat is ook niet goed

    • Ricotico97
      Ricotico97 commented
      Editing a comment
      Ik geef pas water als nodig is en laat altijd beetje uitlopen van onderen jou kraanwater bevat ook ec bij mij is dit 0,5 zou idd water geven deze keer en dan rustig afwachten kijken wat het met plantje doet en volgende keer klein beetje geven zeg halve dosering

    #3
    Geef smorgens water van onder, de plant neemt wat ie nodig is en de rest kan weg, en wat minder voeding.
    ik zie geen kanoblad, maar je blad hangt iets en dat duid op bovengrens van nat maar niet te nat.

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Hallo Rreppellsteeltjam, Ok dus toch het beste smorgens water als de verlichting net aan is? want ik geef nu een klein uurtje voor het licht uit gaat water. Ja ik dacht al dat ze iets te nat stonden. Ik heb de laatste waterbeurt op Dinsdag 26/09 gegeven dus mss nu vanplaats op vandaag Vrijdag 29/09 is een dage langer wachten en op Zaterdag (morgen) 30/09 water geven of iest langer wachten? Ik was al vanplan om minder voeding te geven. Alvast bedankt voor de hulp.

    #4
    Rondom de stam inwateren,is nog het beste.

    Die p.h mag omlaag na 6.2 / 6 in je water 6.5 is ietwat hoog in het medium loopt het op namelijk.

    De e.c is wat te hoog,die mag iets omlaag,vandaar ook je bruine op krullendende blad punten.

    Beter niet in de avond wateren,maar zo vroeg mogelijk (wanneer je lamp aanspringt)

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Hallo DerpiE, wat bedoel je met een uurtje gewoon water geven dat de lamp een uur / 2uur aanstaat?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Een paar uur na licht aan je water geven, liefst van onder.

    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Hey Rreppellsteeltjam, ok ik zal uw raad opvolgen en een paar uur na het licht aan is water geven, ik geef altijd water "in" de pot dus niets op de planten spuiten maar moet het rond e stam of in de gehele pot bewateren.

    #5
    Alvast bedankt voor de info. Vanwege m'n type 1 diabetes, autisme, epileptie, slaapprobleem en andere raak ik zo verward door alle info online en vaak verschillen ze ook.

    Dus wat ik zoizo al wou doen is minder voeding geven, misschien is de volgende water beurt gewoon water geven. Zou ik dat is doen zonder voeding? M'n P.H tussen 6 en 6.2 doen. Als m'n licht aan is binnen een uur of 2 bewateren. Ik wou morgen m'n planten water geven omdat het al van Disndag 16/09 geleden is. Maar zien de planten er nog iets of wat goed uit, buiten de probleempjes? Ik zal anders wat foto's geven dan kunnen jullie zien en die zeggen misschien meer als wat ik zeg. Sorry voor de mindere kwaliteit foto's maar ik heb geen smartphone.

    Alle planten:
    DSCF3176.jpg
    DSCF3177.jpg DSCF3184.jpg

    De skunk heeft precies gele vlekjes op een aantal bladeren. Komt dit omdat de plant wat in herfstmodus gaat? Want ik had gelezen dat op het einde van de kweek uw bladeren wat kunnen vergelen. Is het een probleem?:
    DSCF3179.jpg DSCF3178.jpg

    Critical 2:
    DSCF3180.jpg

    Critical 1:
    DSCF3181.jpg

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Hey Rreppellsteeltjam, ik wissel altijd af tussen 6.2 en 6.6 dus daar die ik dus toch niets verkeerd mee. Want tijdens de groei had ik er ook geen last van. Want inderdaad daar heb je gelijk in tussen Ph 6.3 en 6.5 neemt de cal/mag beter op ik dacht zelf dat 6.6 ook kan.

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ik zou me geen zorgen meer maken hoor als je al in week 6 vd bloei zit. Ziet er nog mooi groen uit en denk niet dat er nog echt veel fout kan lopen van hier. Gewoon ietsje beginnen minderen in voeding, volledig stoppen zou ik niet doen. Critical en skunks zijn normaal wel klaar na een week of 8 a 9 dus je bent er bijna

    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Hey DerpiE, merci voor de feedback. Ja normaal is het 7 weken bloei maar m'n maat zei ook al dat ik moest rekenen op zeker 8 weken. Dus gewoon zien dat ik minder voeding geef. En ik was zoizo al vanplan om de +- de laatste week enkel afgezuurd water te geven om te spoelen. Moest ik nu in week 1 of 2 of 3 van de bloei zitten dan moet je er misschien wel iets aan doen. Maar ik zal zo verder doen enkel met wat minder voeding. Bedankt voor de info en feedback

    #6
    Je blad hangt, het blad moet omhoog staan (dan is je plant happy, als mensen niet happy zijn gaan onze schouders ook hangen) als je het mij vraagt geef je ze iets te weinig water en is er geen probleem qua voeding, ze zien er gewoon goed uit verder (mooi groen en hier en daar een plekje, niks om je zorgen over te maken). Tijdens de bloei vragen planten om meer water dan tijdens de groei. Ik geef ze elke dag water, maar ik gebruik airpots van 20 liter (dus dat zuipt bij het leven), ik geef de 5 planten elke dag ongeveer 5 liter water met bio voeding, ph tussen de 6.5 en 6.8 (ja ik zuur gewoon af met bio voeding), maar voel wel altijd aan de grond of de toplaag niet nat is, anders geef ik iets minder of sla ik even een dag over, ik hou ze wel in de gaten of ze niet gaan hangen, anders direct water geven, want anders stress je ze en dat remt je bloei vaak een beetje. Temperatuur moet ook omlaag, die moet naar ongeveer 26 graden overdag en 19 a 20 ‘s nachts, dus ik zou nog een ventilatiegat openzetten en evt een raam open vd kamer waar deze in staat. En volgende keer beter 1 soort kweken of soorten met dezelfde bloeitijd, hoogte en ongeveer dezelfde geschatte opbrengst per m2, dan gaan ze over het algemeen gelijk op qua groei en bloei. Ga zeker niet voor een mix van sativa dominante en indica dominante strains, dan maak je het jezelf wel heel moeilijk. En verdiep je ook even in LST en scroggen voor je volgende kweek, daarmee minimaliseer je hoogte verschillen en bevorder je de groei. Je zal vast al wel klaar zijn met je kweek (hoop voor de dat het een lekkere groene berg is), maar voor je volgende kweek kunnen dit wel handige tips zijn.

    Comment

    Bezig...
    X