Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars hydro ts 1000 licht schema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mars hydro ts 1000 licht schema

    Korting op 420shop
    Hey! Heb me vandaag een mars hydro ts 1000 in huis gehaald!
    Maar dit is de eerste lamp die ik heb die je kan dimmen.

    Nu vroeg ik me af wat een mooi schema is om de lichtsterkte op te trekken tijdens de groei/bloei.
    Niet meer verbruiken dan nodig is...

    Heb 2 white choco auto's van Amsterdam genetics in de ontkieming geplaatst dus sta te springen om te starten, maar dan iets efficiënter dan niet dimbare lampen.

    Hoor het graag!

    Thx!

    #2
    Eerlijk gezegd zou ik ze enkel voor 50% ofzo dimmen tijdens de zaailingfase, voor de rest zou ik die gwn 100% laten branden. Die lamp geeft max 150W dus veel valt er denk ik niet te besparen. Ik zou dan eerder mn ventilator uitzetten als ik ergens 50W wil gaan besparen want licht = gewicht

    Comment


      #3
      Lichtschema? Het is een lichte lamp niet dimmen zelfs voor zaailingen gaf ik 200w terwijl die 150 aankan.

      Verder voor afstand, als de blaadjes een eindje geleden water gehad hebben, is de ideale afstand als de bovenste blaadjes horizontaal hangen en iets eronder fier overeind staat als een duitser.

      zaailing en groeifase 18u licht aan 6/u uit (als je nog niet bezig bent en geen zonnepanelen hebt) best snachts aan wanneer het koudst is zodat het temperatuur verschil minimaal is.

      In bloei de lampen slechts 12u aan.

      Opletten voor lichtlekken zodat je geen herma’s kweekt (inclusief rode ledjes en dergelijke in de tent alles mooi aftapen).

      Succes

      Comment


        #4
        Voor de Spider Farmer SF1000 heb ik zelf de lamp tijdens de vegetatieve fase op een hoogte van ongeveer 60cm boven de planten gehangen.

        Deze lamp komt overeen met de lamp van mars Hydro, Dit kan worden aangepast op basis van hoe de planten reageren - als ze strekken, kun je de lamp verlagen, en als ze tekenen van lichtstress vertonen, kun je de lamp verhogen.



        Wat betreft de intensiteit, in de vegetatieve fase kun je overwegen om de lamp op ongeveer 60-80% van zijn maximale vermogen te laten draaien. het is belangrijk om de planten regelmatig te observeren en de instellingen aan te passen op basis van hun reactie.




        Naarmate de planten de bloeifase ingaan, kun je overwegen om de intensiteit geleidelijk te verhogen. Zorg ervoor dat je de temperatuur en luchtvochtigheid ook in de gaten houdt om optimale groeiomstandigheden te behouden.

        Comment


          #5
          OK thanks!

          Is niet mijn eerste kweek, ben al enkele jaren bezig dus weet wel waar naar te kijken etc.

          Maar mijn vorige lamp kon alleen maar aan/uit! Daarmee dat ik even wou Checken what what is! ☺️

          Comment


            #6
            Dimmen als het baby's zijn en dan dagelijks + 10% of zo ... en dan volle bak.

            Comment

            Bezig...
            X