Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilters hervullen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
    En hoe is het gegaan met te hervullen?
    Ik zit in groeifase, ik hervul binnen enkele weken, maar later zeker iets weten.

    Comment


      #17
      Mijn kweek gaat volgende week in bloei.


      5 kg actieve koolkorrels gekocht voor 27 eur geleverd ad deur. Dus nog helft goedkoper als die van prima klima.

      ​​​
      Binnenkort update of het goed werkt maar ik kan me niet inbeelden waarom niet

      Grt

      Last edited by Jonathan666; 8 February 2024, 01:17.

      Comment


      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Wow wat een verschil. Een paar handjes vol voor een mgb kost bijna hetzelfde. Activated carbon wordt in de stookwereld trouwens vaak hergebruikt. Ze koken dat. Belangrijk is daar dat het nat blijft.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Waar heb je dat gekocht? Bestaan er fysieke winkels?

      #18
      NewNoobie Gekocht op Bol.com.

      Ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Kan je mij anders een privee bericht sturen? Waarom hier niet?

      #19
      Mijn ervaring is dat het vies tegenvalt. Letterlijk vies, want het geeft een enorme troep, en figuurlijk omdat het niet zo goed werktte.

      Je moet het heel erg goed aantrillen, minstens net zo goed als de fabrikant. Dat lukt je waarscijnlijk niet. Lucht zoekt de weg met de minste weerstand, dus met de minste kool zeg maar. Was ontzettend lastig om een goed gevulde filterkoker weer netjes dicht te krijgen. Dan trillen, openen en bijvullen, kloten met dichtmaken, trillen, openen en bijvullen, trillen.... manmanmanman

      Koolresten blijven in de motor komen na installatie, niet goed. Afzuigmotor kreeg er een ander geluidje van

      Na 2 maanden was ie op, terwijl een nieuwe meer als een jaar meegaat

      De filter us het belangrijkste onderdeel van de hele kweek, daar moet je niet op bezuinigen.

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Mja kijk fabriekanten maken speciaal filters die je kan bijvullen. Als dat niet goed weekt snijden zij in hun eigen vingers dus ik geloof er wel in.
        Gezien dat ze zelfs ook koolstof tegen geuren voor kattenbakken verkopen dus er is een markt.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Probeer het maar eens. Enorm gekloot en mager resultaat. Ik had een prima klima, misschien dat het bij andere merken beter gaat

      #20
      Waarom zou zoiets niet werken. Deze zakken zijn een tientje de kilo.
      Attached Files
      Baas in eigen brein.

      Comment


      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Ok. Ik test het wel een keer met de mgb.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Hoe groot zijn die dingen? Is het poeder of pellets?

      • Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Alcotec Carbon 0,4-1,7 mm korrel 1000 gram, maar je hebt vele soorten.

      #21
      Hey bedankt voor de reacties.

      Ik had dus 5 kg van die koolkorrels gekocht.

      Oude filter leeggehaald (wel een erg grote. een 700m³ als ik mij dat goed herinner).

      Eerste probleem: 5 kg koolkorrels is te weinig voor mijn filter. 2kg oude tussen gemengd. Dat zal niet helpen. Korrels zijn wel ongeveer even groot.

      Tweede probleem: die filter opnieuw dicht krijgen is niet zo simpel als het lijkt. Meer zelfs, het is serieus aankloten om die terug toe te krijgen.
      Last edited by Jonathan666; 10 February 2024, 19:53.

      Comment


        #22
        Takketoelli Ja, ik wou per se proberen, maar ik zie de nadelen nu ook wel.

        - Dat spel terug toekrijgen is een heel gedoe. Ducktape for the win ! XD

        - Is enorm vies gedoe. Doe dit niet binnen (zoals ik XD ) .

        En ik heb nog niet eens getest of het dan wel effectief werkt qua luchtzuivering.

        Als het dan ook maar twee maanden meegaat, ok nog.

        Maar ik heb nu ook geen zin om mijn softboxen te verprutsen met koolaanslag, dat zijn dure dingen. Ik zal ze maar op blazen zetten ipv zuigen dan.


        Nuja, zoals ik al zei, ik ga die een week op mijn wasmachine zetten (trilmachine) en dan zal het wel blijken of het werkt of niet.


        Het is een experiment .
        Last edited by Jonathan666; 10 February 2024, 20:07.

        Comment


          #23
          Eclecticon Ja ik had ook opgezocht om zelf je kool te heractiveren. Maar daar heb je stoommachine of een oven die tot 900 graden gaat voor nodig.
          Niet echt realistisch voor amateurs.

          Comment


            #24
            Ik heb je bericht verwijderd. Doe dat via PM

            Inhoudelijk: Ik ben het met Takke eens. Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan!?
            Veel gestelde vragen over het forum
            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL
            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

            Comment


            • roy
              roy commented
              Editing a comment
              En ik ook! Ik snap niet zo goed waarom je het zou willen? zo duur zijn filters nu ook weet niet.

            #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
            Ik heb je bericht verwijderd. Doe dat via PM

            Inhoudelijk: Ik ben het met Takke eens. Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan!?
            Excuseer. Zal niet meer gebeuren.


            Filter werkt goed, geen geurhinder.

            Toch 100 euro bespaard als ik dezelfde zou kopen. Kan natuurlijk nog niet zeggen hoe lang de "heropvulling" zal meegaan.

            Comment


            • PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Iedere keer?
              Heb de laatste filter 8jaar gehad. En zo goed als non-stop gedraaid 😂

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              2 of 3 kweken hebben ze mij de laatste growshop aangeraad dus max een jaar. Zelf niet aan verwisseling toe maar leuk dat er een noodoptie is. Tegen dat ik bij een growshop geraak of online hier komt.

            • PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Tuulk zegt een grow shop dat. Ze zien je graag elk jaar er een kopen.

              Gewoon een kwart slag draaien na elke draai.

            #26
            Mijn vorige filter ging ook 6 jaar mee. Dat is diegene die ik hervuld heb.

            Ik houd jullie op de hoogte hoe lang de filter meegaat met de hervulling he.

            Ik kan nog niet zeggen of het de moeite waard is of niet.

            Comment

            Bezig...
            X